Czy znasz taki przypadek ze pojazd ze skrzynia ponad 200 000 km (skrzynia chodzi idealnie) jedzie do wymiany oleju a po niej skrzynia pada i jest to ewidentna przyczyna swiezego niezapchanego filtra, czystych i nowych magnesow, swiezego oleju ktory ma w porownaniu do starego lepsze wlasciwosci ?
Ja nie.
Co innego gdy do warsztatu trafia auto z padnieta skrzynia na wymiane oleju w stylu "a moze pomoze" ...
Mysle ze trzeba stosowac sie do zalecen producenta a nie warzstatow ktorych pracownicy czesto nie maja o tym zielonego pojecia.
To tak samo gdybysmy powiedzieli ze w silniku powyzej 200 000 nie wymieniamy oleju.
Nastepna sprawa jest fakt ze czesto klient nie ma pojecia czym jego skrzynia zostaje zalewana i czy filtr wogole zostal wymieniony i placi slony rachunek z poczuciem ulgi.
Napisalem przeciez wyzej jakie sa zalecenia producenta. Wymienia sie olej na podstawie kilometrow.
Stan oleju tez mozna sprawdzic okrecajac korek wlewu i wsadzajac "palca".
Przy prawidlowym stanie olej powinien najdowac sie na rowni z wlewm.
Jezeli jest duzo nizej jest go za malo.