Strona 7 z 8 PierwszyPierwszy ... 5678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 78

Wątek: Płukanie silnika przy wymianie oleju

  1. #61
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    12,249
    BMW
    E32 740iA
    Skąd
    ONA --> DW
    Blog
    1
    Poddaję się i zamykam się w sobie... Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	nie_powiem.gif
Wyświetleń:	86
Rozmiar:	612 Bajtów
ID:	3673

  2. #62
    Vip Vip Awatar Jakub
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    6,783
    BMW
    BRAK
    Skąd
    Wlkp.Zduny k.Krotoszyna
    Tuczi dzięki za poranną poprawę humoru ;)

    B.-ądź M.-arce W.-ierny
    Opel Signum
    BMW jeszcze kiedyś kupię ;p

    Ex- BMW e28 524td, e38 728i,e66 735LI , e36 316i 1.9 compact ,e46 M3 SMG ;)

  3. #63
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Cytat Zamieszczone przez dobrus Zobacz posta
    a co to za argument ? jak coś ma firmową nalepke tzn ze nie może zaszkodzić silnikowi? bo nie bardzo rozumiem. jeśli produkt ten byl testowany to zapewne w okreslonych warunkach. A warunki w silnikach są delikatnie mówiąc bardzo różne. a 2 sprawa jest taka,ze nawet jeśli sobie tym cudnym specyfikiem skrócisz żywot silnika to i tak niczego tej znanej firmie nie udowodnisz więc takie gadanie, ze przeszedl testy itd to pic na wodę. btw Castrol też jest dużym koncernem ;) ale to nie znaczy,ze produkuje dobre oleje.
    hehe przylgnie Ci nalepka najbardziej niereformowalnego klubowicza :)

    Mówisz 95% nafty. A pomyślałeś, że jacyś inżynierowie pracują nad produktem w laboratoryjnych za kasę jakiej nigdy na oczy nie ujrzysz po to aby stworzyć owe 5% czegoś co sprawi, że ta nafta stanie się kompletnie innym produktem o kompletnie innych właściwościach? To takie trudne do wyobrażenia sobie?
    No błagam ta rozmowa zmierza donikąd...

    Cytat Zamieszczone przez dobrus Zobacz posta
    A na koniec jeszcze powiedz mi skąd się wziela twoja opinia o ceramizerach. wyczytales na necie? czy uwazasz,ze skoro nie maja nalepki duzego koncernu z badaniami to są zle? bo ja akurat testowałem ceramizer w silniku (ceramizer to nie to samo co moto doktory etc) i wypadł bardzo korzystnie, więc nie wypowiadaj sie na tematy w ktorych nie masz wiedzy.
    1. Trochę ortografii i gramatyki czyli tzw poprawnej polszczyzny nie zaszkodzi.
    2. Chwalisz ceramizery, wiadomo chodzi o ceramizery mniejszych producentów czyli te w strzykawce co są gęstą mazią.
    A więc coś o nich powiem. Zastosowałem w moim 3.0d a ojciec w 1.9TDI od VW i w obu po kilku tysiącach siadły turbiny.
    Może to nie jest dowód, może to przypadek w obu silnikach bo fakt jest taki, że zarzucić tego im nie mogę bo przebiegi w autach były takie, że turbawki miały prawo się skończyć z przyczyn naturalnych. Ale np. w 2,5TDS wlałem ceratec od tytułowego producenta i w tym wypadku silnik był rześki przez kolejne 40 tys km a nie tylko 4 tys km to chyba świadczy jednak, że Ci inżynierowie i laboratoria mają jakiś wpływ na produkt końcowy.


    Cytat Zamieszczone przez dobrus Zobacz posta
    taaa ? a jakie masz ciśnienie w misce oleju podczas pracy silnika ? bo wg mojej wiedzy zerowe. podobnie jak na denkach tłoków, obudowie rozrządu, pod pokrywami zaworów itd itp czyli jednym slowem wszedzie tam gdzie gromadzi sie syf. a po 2 co to za porównanie piaskarki z obiegiem oleju w silniku - to calkowicie rozne zjawiska, zeby nie powiedziec,ze wręcz przeciwne
    Cytat Zamieszczone przez Rafciu Zobacz posta
    Coboss, zupełnie nie trafiłeś z tym porównaniem... Wystarczy nieco bardziej znać się na mechanice, by wiedzieć to co napisał Dobrus. Choć nie do końca ma on racje, ponieważ w skrzyni korbowej silnika panuje niewielkie nadciśnienie wynikające z pracy tłoków, przedmuchów, parowania oleju, wilgoci w nim zawartej itd, jednak nigdy nie będzie to ciśnienie 15 barów, które wyrzuca piasek z piaskarki
    Apropo Cytatu który pojawił się stronę wcześniej. Żal.pl ....
    Każdy olej po pewnych km przebiegu, będzie miał konsystencję "rzadkiej smoły", ponieważ każdy olej w jakiś sposób myje silnik i chłonie zanieczyszczenia, które dostają się do skrzyni korbowej najczęściej przez przedmuchy sadzy z komór spalania. Nie od dzisiaj wiadomo że najlepszym czyścicielem silnika jest dobry jakościowo olej syntetyczny (który w swoim pakiecie, posiada całą paletę dodatków czyszczących i chłonących zanieczyszczenia) i terminowa jego wymiana.
    Żadne płukanki nie zastąpią dbałości.

    No to jak wspominałem wcześniej skoro macie problem z wyobraźnią to teraz się skupcie na chwile i podam bardziej codzienne wydarzenie, może się tym razem uda. :D

    Wysp do miski z zimną wodą proszek do prania i wrzuć do niej na kilka dni brudne ciuchy.
    W tym samym czasie wrzuć inne brudne ciuchy do pralki i wsyp ten sam proszek, pierz je przez godzinę.
    Jaki będzie wynik eksperymentu??

    Chol... u Was w szkołach nie było chemii i fizyki a w telewizji nie puszczali chociażby zwykłego programu Galileusz? :D

    Ostatnio edytowane przez coboss ; 08-11-2011 o 10:21
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  4. #64
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    527
    BMW
    wiele
    Skąd
    Śląsk
    stary tak się sklada ze w tym roku konczę mechanike i budowe maszyn na polibudzie i uwierz mi ze chemię inżynieryjną również przerabialem, więc myśle iz wiem na ten temat nieco wiecej niz ty. z mojej strony EOT dyskusja nie ma sensu. ceramizer nie ma zadnego wplywu na turbo, a już na pewno nie wyleczy padającego. a twoje porównania są naprawdę bardzo miarodajne :)
    Ostatnio edytowane przez dobrus ; 08-11-2011 o 10:59

  5. #65
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    630
    BMW
    m60b40
    Skąd
    ZGY!
    a ja mam znajomego co skonczylem medycyne, i zamiata ulice:D

    przez te kilka dni mojej ciszy pokusilem sie przy okazji roznych wyjazdow, popytac w powiedzmy lepszej klasy warsztatach mechanicznych o srodki typu liqui moli. w wiekszosci wypadkow byla taka: W wiekszosci naszych stalych klientow, przed wymiana oleju wlewamy srodek czyszczacy:) Nie spotkalismy sie jeszcze z zadnymi problemami powstalymi w wyniku uzycia takiego srodka.

    i ja na to jak na lato:) przy wymainie oleju rowniez sprobuje:)

  6. #66
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    463
    BMW
    BMW 745 I e65 2005r
    Skąd
    Opole
    Wymieniałem wczoraj pierwszy raz olej od zakupu auta wraz z wymianą ustawiłem naciąg łańcucha pompy olejowej no i oczywiście płukałem środkiem z LM. Poprzedni właściciel lał Mobila ja zalałem Vavolina 5w40 i efekt jest taki że po wykonaniu tych trzech czynności po odpaleniu kontrolka ciśnienia oleju gaśnie od razu wcześniej trzeba było czekać z 2 sekundy silnik chodzi o wiele ciszej i wydaje się że lepiej się wkręca na obroty. Nie wiem czego jest to zasługa oleju płukanki czy naciągu łańcucha. Co do samego nagaru to po ściągnięciu michy okazało się że go praktycznie nie ma gdzie pod korkiem wlewu go trochę widać. Wydaje mi się że jest sens kupować ten środek z LM tym bardziej że kosztuje około 20 zł. Jak znajdę w garażu opakowanie to podam jeszcze skład procentowy ale z tego co pamiętam to nafty ma około 30%

  7. #67
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Norbert08
    Dołączył
    Jul 2011
    Posty
    270
    BMW
    E32 735
    Skąd
    Warszawa
    Widze,ze zdania sa podzielone
    Ale ja mam podobna sytuacje typu wymiana oleju . 7er z 89 roku 3,5 wiec juz staruszek. Jak jechalem tym samochodem do warszawy i pozniej wsiadalem jechalo mi takim starym samochodem np kurde żuk :) jak kolega z forum robil mi regulacje zaworow okazalo sie,ze jest niemilosierny syf,smierdzi,ciemny . Masakra !!! Wiec szybko chcialbym wymienic olej ale zastanawiam sie nad plukanka !
    Jedni mi odradzaja drudzy odradzaja !! Jeden ze znajomych powiedzial,ze auto ma swoje lata i moze sie gdzie niegdzie rozszczelin po takiej operacji. Za to inny znajomy mowie zeby lac i nie sluchac jakis zabobonow
    Zacytuje z filmu pt NIE LUBIE PONIEDZIALKU : Kurka Wodna !!!!!!!!!!

  8. #68
    Zaawansowany Użytkownik Awatar kubosh
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    858
    BMW
    E46 330xd E53 4.4i E65 730d lift
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    9
    rób płukankę i zalej dobrym olejem .. ja kupiłem zestaw Liqui Moly engine flush (za całe 19 pln ) i doi tego olej Liqui Moly Mos2 10W40 ... różnica jest spora ( na plus).. obczaj mój wpis na blogu

  9. #69
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Norbert08
    Dołączył
    Jul 2011
    Posty
    270
    BMW
    E32 735
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez kubosh Zobacz posta
    rób płukankę i zalej dobrym olejem .. ja kupiłem zestaw Liqui Moly engine flush (za całe 19 pln ) i doi tego olej Liqui Moly Mos2 10W40 ... różnica jest spora ( na plus).. obczaj mój wpis na blogu
    No wlasnie chce zalac LM Mos2 ale kurde boje sie tej plukanki czy mi nie porozczelnia

  10. #70
    Zaawansowany Użytkownik Awatar kubosh
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    858
    BMW
    E46 330xd E53 4.4i E65 730d lift
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    9
    Nie dygaj nic :). Ja w mojej mam ponad 300 tys km i przy nastepnej wymianie oleju tez bede robil plukanke .

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •