Strona 12 z 13 PierwszyPierwszy ... 210111213 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 111 do 120 z 122

Wątek: Witam ponownie z E38

  1. #111
    Zaawansowany Użytkownik Awatar jonash
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    387
    BMW
    Było E38 740iA '01 | 318 TDS Touring '97
    Skąd
    Koszalin
    Cytat Zamieszczone przez jonash Zobacz posta
    No i zonk. Ostatnio wyładowała się bateria. Sprawdziłem ładowanie i tylko przy włączonym silniku jest ok 13,5V. jak Włączę wszystko to spada i poniżej 12V!! :( Jutro jadę do zakłądu, gdzie regenerowali, dali gwarancję (na wymienione części) więc mam nadzieję, że to poprawią...

    Panowie z zakładu regenerującego alternatory, stwierdzili, że na stole wszystko działa poprawnie, a w aucie max ładowanie to 13,6V. Jak po włączam zabawki to spada do 12V (wcześniej było 11,9V).
    Diody rzekomo są ok, regulator włożyli oryginalny używany i efekt jest minimalnie lepszy. I co teraz :|.... Poradzi ktoś coś??
    Jak wygląda ładowanie przy maksymalnym obciążeniu?
    Może jest jakiś specjalista sprawdzony w trójmieście, który poradzi na taki problem?

  2. #112
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    12,298
    BMW
    E32 740iA
    Skąd
    ONA --> DW
    Blog
    1
    Poszukaj "po drodze" do akumulatora. Często winne są zaśniedziałe łączenia przewodów. Ja wydałem 1tys.PLN zanim wyczyściłem u siebie "+" pod maską, ale za to mam nowy aku i zregenerowany alternator :D

  3. #113
    Zaawansowany Użytkownik Awatar jonash
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    387
    BMW
    Było E38 740iA '01 | 318 TDS Touring '97
    Skąd
    Koszalin
    ale ładowanie było sprawdzane bezpośrednio na alternatorze i na aku. mimo wszystko gdzieś te napięcie może uciekać?

    Gdzie dokładnie szukać tego Plusika?? gdzieś pod osłoną podszybia? Bateria nowa, altek zregenerowany to teraz przydałoby się te oświecenie i naprawa bez kosztowa:)
    Ostatnio edytowane przez jonash ; 19-11-2012 o 16:43

  4. #114
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    12,298
    BMW
    E32 740iA
    Skąd
    ONA --> DW
    Blog
    1
    Nie wiem jak to jest w E38, poza tym że "+" masz przecież na silniku. Najpierw sprawdź przewód od alternatora do +, a potem od + do aku. Jestem przekonany, że znajdziesz gdzieś śniedź ;)

  5. #115
    Zaawansowany Użytkownik Awatar jonash
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    387
    BMW
    Było E38 740iA '01 | 318 TDS Touring '97
    Skąd
    Koszalin
    Cytat Zamieszczone przez tuczi77 Zobacz posta
    Nie wiem jak to jest w E38, poza tym że "+" masz przecież na silniku. Najpierw sprawdź przewód od alternatora do +, a potem od + do aku. Jestem przekonany, że znajdziesz gdzieś śniedź ;)
    Ok, dzięki za wskazówki, poszukam jakiejś instalacji i sprawdzę jutro. Oby to było to...
    A orientujesz się jak sprawdzić czy bateria jest ok? Czy to tylko u speca? Napięcie jest 12,4V na teście 9.

    znalazłem taki schemat: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ttery_cable-2/ jutro będę szukał...

    Plusa jeszcze dzisiaj wyszczotkowałem. Faktycznie był zaśniedziały. Niestety nic to nie pomogło.

    Dzisiaj wyszczotkowałem kabel minusowy od baterii i ładowanie wzrosło o 0,1V więc jest już 13,7V. Przy czym klema minusowa jak ją dokręcam to się obraca. Może spróbuję inną jak będę miał okazję.
    Ostatnio edytowane przez jonash ; 21-11-2012 o 08:43

  6. #116
    Zaawansowany Użytkownik Awatar jonash
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    387
    BMW
    Było E38 740iA '01 | 318 TDS Touring '97
    Skąd
    Koszalin
    W końcu alternator sprawny. Po dwudniowej walce i wymianie regulatora na nowy z Boscha napięcie na wolnych obrotach wynosi 14,05-14,1V, a po dodaniu gazu 14,2V. Trochę skacze ale trzyma niezależnie od obciążenia :)
    Panowie z Ba-Car w Sopocie twierdzili, że to Nie wina Regulatora, że widać tak działa ten alternator. Wniosek Panowie z Ba-Car się NIE znają!! Nie Polecam!
    Ostatnio edytowane przez jonash ; 03-12-2012 o 18:47

  7. #117
    Zaawansowany Użytkownik Awatar jonash
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    387
    BMW
    Było E38 740iA '01 | 318 TDS Touring '97
    Skąd
    Koszalin
    Ledwo człowiek naprawił alternator, a zaczął hałasować wał i trzeba było się wracać z trasy:(
    Okazało się, że przegub łączący wał z mostem jest wysuszony i jego wnętrzności hałasowały, dodatkowo przegub lubiał się blokować. Po przesmarowaniu go porządnie hałasy ucichły...oby na stałe:)

  8. #118
    Zaawansowany Użytkownik Awatar jonash
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    387
    BMW
    Było E38 740iA '01 | 318 TDS Touring '97
    Skąd
    Koszalin
    Cytat Zamieszczone przez grabol Zobacz posta
    Ciekaw jestem bardzo Twojej opinii po zmianie oleju na gęstrzy.
    Vanosy Ci bardzo chalasują?
    Przejechałem już parę tyś km i przyznaję, że olej jest super. Auto odpala bardzo fajnie nawet przy dużych mrozach. Nie ma już śladu po 'głośnym' rozruchu:) Zdecydowanie polecam Motul 300 V Chrono :)

  9. #119
    Zaawansowany Użytkownik Awatar jonash
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    387
    BMW
    Było E38 740iA '01 | 318 TDS Touring '97
    Skąd
    Koszalin
    Kwestia wyładowywania baterii została rozwiązana. Nawigacja nie wyłączała się w trybie uśpienia i kradła prąd.

    Niestety auto trzeba było sprzedać ze względów inwestycyjnych. Są rzeczy ważne i ważniejsze. Ale chyba trafiło w dobre ręce ;)

  10. #120
    Maciej Vip Awatar sennapowieka
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    3,296
    BMW
    ORIENT
    Skąd
    O N A
    Ciekaw jestem czy znam tego szczęśliwego nowego posiadacza Twojej limuzyny ... A może "świeżak"
    Pewność na każdym kilometrze ...

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •