Ładowanie przywrócone. Pomogła regeneracja altka(wymiana diód i łożysk) i puki co jest ok:)
Ładowanie przywrócone. Pomogła regeneracja altka(wymiana diód i łożysk) i puki co jest ok:)
Niestety skutki naprawy alternatora powróciły w postaci uszkodzonego węża od zbiorniczka wyrównawczego i króćca samego zbiorniczka (biedak popuszcza płyn). Obie rzeczy do wymiany. Wąż oryginalny ok 110zł i zbiorniczek zamiennik za ok 125zł. Przy okazji płyn chłodniczy na zimę do wymiany (Koncentrat SWAG różowy ok 69zł za 5L). Przy okazji wymienię płyn hamulcowy Motul DOT 5.1 21zł za 0.5L x 3. Zbliża się też okres wymiany oleju w silniku. Obecnie zalany jest Motul 8100 X-CESS, który średnio się sprawił latem. Pojawiły się problemy z głośnym rozruchem, dlatego postanowiłem zalać coś gęstszego, tzn Modul 300V CHROMO tj 10W40 pełny syntetyk w bańkach 2L x 4 po 85zł każda. Ponoć bardzo dobry i skutecznie eliminuje różne bolączki V8. Zobaczymy...:) Do tego oczywiście filtr powietrza i oleju.
Prace zaplanowałem na sobotę. Dam znać za jakiś czas jak się to sprawuje;)
Ciekaw jestem bardzo Twojej opinii po zmianie oleju na gęstrzy.
Vanosy Ci bardzo chalasują?
Zobacz, komentuj moje GreenGermanStyle7er:
http://7er.pl/showthread.php/4519-e38-Moje-kolejne-7er-w-Stajni-!-)/page5?highlight=Grabol
5W40 był za rzadki i olej mi spływał do miski, zanim pompa napompowała to bywało głośno, ale nie zawsze (pierwsze 3 tyś wszystko było ok, zaczeły się upały i problemy). No i hydro się nie do końca napełniało na zimnym oleju (lekko kołysało silnikiem) Jak się dorbze rozgrzał to pracował równiutko. Żaden mechanik nie mówił, że vanosy hałasują/padają. A wielokrotnie słyszałem, że olej 300V poprawia te wszystkie mankamenty. Dam znać jak jest po wymianie i po kilku tyś km.
Vanosy klekoczą w 99% tych silników i nie musi to znaczyć, ze padają.
Czekam na relacje ;)
Zobacz, komentuj moje GreenGermanStyle7er:
http://7er.pl/showthread.php/4519-e38-Moje-kolejne-7er-w-Stajni-!-)/page5?highlight=Grabol
Olej wymieniony. Weszło ok 7L. Pierwsze wrażenia dnia następnego po wymianie bardzo pozytywne. Głośny rozruch ustał i zamiast głośnego Wrrrrymmmm słychać tylko Bzyk:P i silnik praktycznie od razu po odpaleniu się uspokaja i pracuje cicho i równo. Po dzisiejszej trasie 200km na wolnych nie czuć, że silnik pracuje:) Jeśli chodzi o hydro to wczoraj trochę pukało, dzisiaj jest już cicho. Z czystym sumieniem POLECAM!!!
Kolejna relacja będzie za jakiś 1000km.
Jak się silnik rozgrzeje dobrze to słychać takie ciche KLE KLE KLE... rozumiem, że to są Vanosy?
Ostatnio edytowane przez jonash ; 04-11-2012 o 22:06
dzisiaj widziałem jak leciała :) zwraca uwagę :D
na Gdańskiej w niedziele po 11 :P
No i zonk. Ostatnio wyładowała się bateria. Sprawdziłem ładowanie i tylko przy włączonym silniku jest ok 13,5V. jak Włączę wszystko to spada i poniżej 12V!! :( Jutro jadę do zakłądu, gdzie regenerowali, dali gwarancję (na wymienione części) więc mam nadzieję, że to poprawią...
Ostatnio edytowane przez jonash ; 19-11-2012 o 16:15