Strona 11 z 13 PierwszyPierwszy ... 910111213 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 101 do 110 z 122

Wątek: Witam ponownie z E38

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik Awatar jonash
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    387
    BMW
    Było E38 740iA '01 | 318 TDS Touring '97
    Skąd
    Koszalin
    heh no ładnie wyszpiegowałeś mnie na moniuszki? Trzeba zrobić jakiś spocik. Wiem, że 24go o 13 będzie pod amfiteatrem. Postaram się wpaść.

    Takie tam stare fotki:












    I stary klekot:)
    Ostatnio edytowane przez jonash ; 14-06-2012 o 16:09

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik Awatar jonash
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    387
    BMW
    Było E38 740iA '01 | 318 TDS Touring '97
    Skąd
    Koszalin

    Dzisiejsze;)

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik Awatar jonash
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    387
    BMW
    Było E38 740iA '01 | 318 TDS Touring '97
    Skąd
    Koszalin
    No i stało się. Podchodzę do auta, otwieram, a tu nic...Padła bateryjka. Wymieniłem na Boscha S5 100Ah. Powinna wystarczyć. A dzisiaj po myciu zapaliła się kontrolka od ładowania, a dwa dni wcześniej sprawdzałem i ładowanie i pobór i wszystko było wzorowo:]

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik Awatar jonash
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    387
    BMW
    Było E38 740iA '01 | 318 TDS Touring '97
    Skąd
    Koszalin
    Niestety skutki naprawy alternatora powróciły w postaci uszkodzonego węża od zbiorniczka wyrównawczego i króćca samego zbiorniczka (biedak popuszcza płyn). Obie rzeczy do wymiany. Wąż oryginalny ok 110zł i zbiorniczek zamiennik za ok 125zł. Przy okazji płyn chłodniczy na zimę do wymiany (Koncentrat SWAG różowy ok 69zł za 5L). Przy okazji wymienię płyn hamulcowy Motul DOT 5.1 21zł za 0.5L x 3. Zbliża się też okres wymiany oleju w silniku. Obecnie zalany jest Motul 8100 X-CESS, który średnio się sprawił latem. Pojawiły się problemy z głośnym rozruchem, dlatego postanowiłem zalać coś gęstszego, tzn Modul 300V CHROMO tj 10W40 pełny syntetyk w bańkach 2L x 4 po 85zł każda. Ponoć bardzo dobry i skutecznie eliminuje różne bolączki V8. Zobaczymy...:) Do tego oczywiście filtr powietrza i oleju.
    Prace zaplanowałem na sobotę. Dam znać za jakiś czas jak się to sprawuje;)

  5. #5
    Doświadczony Użytkownik Awatar grabol
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    1,649
    BMW
    BMW e10 2002ti, e39, X5 4.8is
    Skąd
    Warszawa / St.Miłosna
    Ciekaw jestem bardzo Twojej opinii po zmianie oleju na gęstrzy.
    Vanosy Ci bardzo chalasują?

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik Awatar jonash
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    387
    BMW
    Było E38 740iA '01 | 318 TDS Touring '97
    Skąd
    Koszalin
    Cytat Zamieszczone przez grabol Zobacz posta
    Ciekaw jestem bardzo Twojej opinii po zmianie oleju na gęstrzy.
    Vanosy Ci bardzo chalasują?
    Przejechałem już parę tyś km i przyznaję, że olej jest super. Auto odpala bardzo fajnie nawet przy dużych mrozach. Nie ma już śladu po 'głośnym' rozruchu:) Zdecydowanie polecam Motul 300 V Chrono :)

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik Awatar jonash
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    387
    BMW
    Było E38 740iA '01 | 318 TDS Touring '97
    Skąd
    Koszalin
    5W40 był za rzadki i olej mi spływał do miski, zanim pompa napompowała to bywało głośno, ale nie zawsze (pierwsze 3 tyś wszystko było ok, zaczeły się upały i problemy). No i hydro się nie do końca napełniało na zimnym oleju (lekko kołysało silnikiem) Jak się dorbze rozgrzał to pracował równiutko. Żaden mechanik nie mówił, że vanosy hałasują/padają. A wielokrotnie słyszałem, że olej 300V poprawia te wszystkie mankamenty. Dam znać jak jest po wymianie i po kilku tyś km.

  8. #8
    Doświadczony Użytkownik Awatar grabol
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    1,649
    BMW
    BMW e10 2002ti, e39, X5 4.8is
    Skąd
    Warszawa / St.Miłosna
    Vanosy klekoczą w 99% tych silników i nie musi to znaczyć, ze padają.
    Czekam na relacje ;)

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik Awatar jonash
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    387
    BMW
    Było E38 740iA '01 | 318 TDS Touring '97
    Skąd
    Koszalin
    Cytat Zamieszczone przez grabol Zobacz posta
    Czekam na relacje ;)
    Olej wymieniony. Weszło ok 7L. Pierwsze wrażenia dnia następnego po wymianie bardzo pozytywne. Głośny rozruch ustał i zamiast głośnego Wrrrrymmmm słychać tylko Bzyk:P i silnik praktycznie od razu po odpaleniu się uspokaja i pracuje cicho i równo. Po dzisiejszej trasie 200km na wolnych nie czuć, że silnik pracuje:) Jeśli chodzi o hydro to wczoraj trochę pukało, dzisiaj jest już cicho. Z czystym sumieniem POLECAM!!!
    Kolejna relacja będzie za jakiś 1000km.

    Cytat Zamieszczone przez grabol Zobacz posta
    Vanosy klekoczą w 99% tych silników i nie musi to znaczyć, ze padają.
    Jak się silnik rozgrzeje dobrze to słychać takie ciche KLE KLE KLE... rozumiem, że to są Vanosy?
    Ostatnio edytowane przez jonash ; 04-11-2012 o 23:06

  10. #10
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2010
    Posty
    466
    BMW
    e32 730
    Skąd
    Koszalin
    dzisiaj widziałem jak leciała :) zwraca uwagę :D

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •