Zobacz wyniki ankiety: Czy zgadzacie się z moim tokiem rozumowania ?

Głosujących
6. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • TAK

    5 83.33%
  • NIE

    1 16.67%
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 46

Wątek: Servotronic - wyjaśnienie zasady działania

Widok wątkowy

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Vip Vip Awatar jarek88
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    2,905
    BMW
    E32 730i R6 90' , E32 740iA 93'
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Blog
    20

    Servotronic - wyjaśnienie zasady działania

    Drogi panie kolego tak jak pisałem wczoraj zagłębiłem się w temat układów SERVOTRONIC
    Niestety jednak myliłeś sie i zaraz potwierdzę, że to co pisałem ja i kafarek w ... http://7er.pl/showthread.php/19469-K...ia-serwotronic ... to oczywista prawda :D


    linki do pęłnego artykułu poniżej fragmenty które konkretnie nas interesują

    wikipedia

    Servotronic - w samochodach osobowych, system zapewniający elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego.

    System ten oferuje komfortowe utrzymanie jazdy na wprost oraz koryguje w pewnym zakresie znoszenie samochodu spowodowane bocznym wiatrem lub nierównością nawierzchni i zapewnia precyzyjny powrót do jazdy na wprost po wykonaniu skrętu. Pozwala na zmianę charakterystyki wspomagania układu kierowniczego - w zależności od prędkości i rodzaju nawierzchni.

    http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Te...c,d,27964.html

    Elektromechaniczne urządzenie zajmujące się wspomaganiem układu kierowniczego. Pozwala ono na zmniejszanie czułości kierownicy wraz ze wzrostem prędkości samochodu.

    Na koniec rodzynek :) artykuł na temat systemów wspomagania układu kierowniczego firmy ZF zachęcam do przeczytania w całości

    http://truckfocus.pl/nowosci/5484/se...pomaganiem?n31

    Układ ZF Servotronic wszedł do masowej produkcji w 1986 roku.

    ZF Servotronic w pełni dostosowuje siłę wspomagania do prędkości pojazdu. Przy niskiej prędkości (np. manewry na parkingu wymagające wielu ruchów kierownicą) siła wspomagania jest maksymalna. Przy wyższej - jest redukowana, co daje możliwość zachowania dużej precyzji działania układu i pozwala zachować pełną kontrolę nad pojazdem.

    BARDZO WAŻNA INFORMACJA

    Układ ZF Servotronic oparty jest na specjalnym zaworze hydraulicznym, wyposażonym dodatkowo w konwerter elektro-hydrauliczny, tłoczki reakcyjne, zawory zwrotne oraz zawór zamykający. Jednostka kontrolna przekazuje informacje o prędkości pojazdu do zaworu hydraulicznego, sprawiając, że siła wspomagania rośnie lub maleje.
    :)
    ZF Servotronic był na przestrzeni lat kilkakrotnie modyfikowany. Pierwsza generacja, której konstrukcja oparta była na rotacyjnych zaworach tłoczkowych została zastąpiona w 1989 roku przez Servotronic z rotacyjnymi zaworami ślizgowymi. Układ został po raz kolejny zmodyfikowany w 1998 roku (wersja Servotronic 2).

    zdjęcie w piękny sposób przedstawia elementy i poniekąd zasadę działania systemu servotronic

    Na koniec własnymi słowami system za pomocą modułu połączonego z licznikiem i przekłądnia kierowniczą steruje przepływem oleju w układzie wspomagania
    Przetwarza dane z licznika (prędkość pojazdu) i steruje w sposób elektoniczny zaworem umieszczonym na przekładni kierowniczej
    System ten napewno w e32 nie wymaga zmiany pompy wspomagania jak twierdzi kaczy

    Czy zgadzacie się ze mną?????
    Czekam na twoją wypowiedz w tym temacie panie Kaczy/ManiacDrifting
    Ostatnio edytowane przez Greg38 ; 30-10-2011 o 16:18

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •