Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 29

Wątek: Silnik gaśnie podczas jazdy // 730d

  1. #11
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Filtr paliwa to wymień ale nie na oryginalny tylko na MANN i wystarczy a zostanie kasy na dobry obiad, BMW to nie jest VW i nie stosuje się chińszczyzny czy Filtrona. Filtr przed zamontowanie nowego należy obowiązkowo zalać ON!

    Jeżeli masz powietrze w przewodzie jest to przy ilości w baku nie przekraczającej 30 litrów to wymień pompę paliwa w baku bo jest uszkodzona, niekoniecznie martwa. Jeżeli słyszysz pracę pompy pod podłogą to ją wymień najlepiej na regenerowaną na oryginalnych podzespołach pierburg, pompa pod podłogą gdy jest sprawna jest kompletnie cicha.

    Idąc dalej i odpowiadając na pytanie nie dopytując o więcej szczegółów, jeżeli auto gaśnie Ci tylko przy wysokich obrotach (powyżej 3500), przede wszystkim na biegach 3,4,5 to możesz oddać auto do serwisu w którym Ci zregenerują wtryskiwacze.

    Nie pamiętam aby układ paliwowy posiadał jeszcze jakieś usterki oprócz w/w.
    Nie patrz na "szpecy" przeczytaj co napisałem i tak zrób to chyba, że chcesz się męczyć z tym autem ja na dziadostwie zjadłem zęby jeżdżąc od "szpeca do "szpeca"

    Cytat Zamieszczone przez Przybysz Zobacz posta
    Nie jestem mechanikiem i wzoruje się tylko na jego sugestiach, jednak w sprawie pompy wypowiedział się dosyć jasno, tzn. stwierdził że pompa jak się psuje to na amen i samochód by już nie odpalił.
    "Szpec" od VW się myli i pewnie też się zdziwi, że to auto ma 3 pompy paliwa.


    Cytat Zamieszczone przez Przybysz Zobacz posta
    Komputer nie pokazał żadnych błędów i warsztat zasugerował mi jedynie czyszczenie i płukanie baku.
    Nie daj się na to nabrać wykasują z 500zł na rozbierają pół zawieszenia do demontażu baku i narobią problemów.
    Ja miałem patent na "płukanie", jak wyciągniesz pompę z baku to będziesz widział jaki masz syf, ja mogę się założyć, że w baku będzie odrobinka mazutu i śmieci przy samej pompie.
    Wjedź na jakieś podwyższenie np. na rampę kolejową, zdemontują pompę całkowicie i zaciągnij paliwo cieniutkim, przeźroczystym wężykiem max 10mm średnicy, jakimkolwiek np. jak w akwarium. Taki wężyk działa jak odkurzacz przy dobrej grawitacji (bańka wiadomo leży na ziemi pod rampom) wyssie cały brud bez zbędnego uszczuplania baku z paliwa :)

    Cytat Zamieszczone przez Przybysz Zobacz posta
    PS. Dzisiaj zaraz po tym jak samochód zgasł podczas jazdy przestało również działać wspomaganie i gdy samochód jeszcze się toczył, nie byłem w stanie nawet skręcić kół by zjechać na pobocze...
    Polecam wizytę na siłowni bo brak Ci krzepy kolego :)
    Od zawsze, każde auto, które ma wspomaganie i które przestanie działać (np. zgaśnie silnik) to kierownica idzie jak przez beton bo ręcznie musisz targać nie tylko koła ale cały układ hydrauliczny, który gdy działa ma ci pomagać a jak nie działa to działa dokładnie na odwrót niż powinien. Więc się nie przejmuj bo wszystko jest całkowicie normalne ;)


    Pozdrawiam i powodzenia.
    PS. Co do pompy to chiński zamiennik możesz położyć na półkę albo wywalisz go za 20tys km (o ile faktycznie jest dobry, dla porównania Pierburg gwarantuje przebiegi rzędu 150 tys km). Poleciłem kupić regenerowaną pompę od firmy, która je regeneruje na oryginalnych podzespołach lub zakup (jak Cię stać) oryginalny Pierburg. No i jak Ci cursor napisał, kupiłeś nie tą pompę co trzeba. Nie wiem czy pompy w baku się regeneruje czy nie, ja osobiście znalazłem ładną używkę.

    Cytat Zamieszczone przez seban123 Zobacz posta
    Te układy wtrysku są tak zrobione że minimalna odchyłka na wysokim ciśnieniu rejestruje błąd. O której pompie piszesz bo tam są ze 3.
    Owszem zarejestruje błąd ale na dobrym interfejsie a nie z Allegro a ja chciałbym Cię zobaczyć jak go prawidłowo odczytujesz nie mając doświadczenia z autem bo jedyne co komp wypluje to błąd ciśnienia układu CR i możesz sobie kombinować co jest za to odpowiedzialne bo może być 10 najróżniejszych pierdół przy tym układzie.
    Przy dolegliwościach jakie ma kolega czyli chwytaniu powietrza absolutnie nie musi wywalać błędów, wywali ich pewnie całą masę gdy zgaśnie mu silnik podczas jazdy ale powątpiewam czy znajdzie się tam sensowny błąd do odczytania, który wskaże bezpośrednią przyczynę zgaśnięcia silnika- to by było za piękne :)
    Ostatnio edytowane przez coboss ; 28-10-2011 o 11:39
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  2. #12
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Gaśnięcie przy dużych obciążeniach to nie tylko wtryski. Może być właśnie pompa w progu walnięta lub zawór regulujący ciśnienie, filtr paliwa. Pompa w baku również. Zalej przynajmniej 40 litrów i zobacz czy się to powtarza. Jak się nie powtarza to problem w baku. To Cię nic nie kosztuje. I tak paliwo wyjeździsz.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  3. #13
    Początkujący Użytkownik Awatar Przybysz
    Dołączył
    Aug 2009
    Posty
    35
    BMW
    e38 730d
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez coboss Zobacz posta
    Filtr paliwa to wymień ale nie na oryginalny tylko na MANN i wystarczy a zostanie kasy na dobry obiad, BMW to nie jest VW i nie stosuje się chińszczyzny czy Filtrona. Filtr przed zamontowanie nowego należy obowiązkowo zalać ON!

    Jeżeli masz powietrze w przewodzie jest to przy ilości w baku nie przekraczającej 30 litrów to wymień pompę paliwa w baku bo jest uszkodzona, niekoniecznie martwa. Jeżeli słyszysz pracę pompy pod podłogą to ją wymień najlepiej na regenerowaną na oryginalnych podzespołach pierburg, pompa pod podłogą gdy jest sprawna jest kompletnie cicha.
    Dzięki za szczegółowe rady.
    Mógłbyś mi tylko podpowiedzieć na przykładzie aukcji z allegro którą pompę wybrać by pasowała??

    znalazłem ofertę regeneracji:
    http://allegro.pl/pompa-pierburg-bmw...887506695.html


    Zaleje dzisiaj trochę paliwa żeby potestować jak sie zachowuje.
    Wczoraj samochód zgasł bezpośrednio po tankowaniu na stacji, dosłownie nie odjechałem nawet 10 metrów.
    Zanim zapalił kręciłem ok 8 sek.

    PS.Faktycznie, po przekręceniu stacyjki słychać buczenie jednak wydaje mi się ze od strony silnika (wydawało mi się że to wentylatory więc ten fakt przemilczałem)
    Ostatnio edytowane przez Przybysz ; 28-10-2011 o 12:00
    BMW - BÓG MNIE WYSŁUCHAŁ
    E38 730D 99/00
    SCHWARZ METALIC

  4. #14
    Doświadczony Użytkownik Awatar Saillupus
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    1,473
    BMW
    e65 760i 2003r , X5 4.6iS 2002r
    Skąd
    Szczecin
    Blog
    6
    taka pompa jak pokazałeś to jest ta przed silnikiem i też może być to ona
    jest jeszcze pompa w baku która wygląda tak:
    http://moto.allegro.pl/bmw-e38-740d-...895766170.html
    pasuje od wszystkich diesli z e38 czyli 2,5 3.0 i 4.0 ale TYLKO DIESLI! i Tylko od e38!
    i o takiej Tobie pisałem że mam
    nie daj sobie wmówić że identyczna jest od diesla i benzyny albo e39
    tu masz taką i jak klikniesz na numer częsci to wyświetli Ci się do jakich aut była stosowana
    http://bmwfans.info/parts/catalog/E3..._level_sensor/
    było e38 730d 1999r, e38 750i 2000r, e53 4.4i 2001r, e46 330Ci 2001r

  5. #15
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Cytat Zamieszczone przez Przybysz Zobacz posta
    Dzięki za szczegółowe rady.
    Mógłbyś mi tylko podpowiedzieć na przykładzie aukcji z allegro którą pompę wybrać by pasowała??

    znalazłem ofertę regeneracji:
    http://allegro.pl/pompa-pierburg-bmw...887506695.html


    Zaleje dzisiaj trochę paliwa żeby potestować jak sie zachowuje.
    Wczoraj samochód zgasł bezpośrednio po tankowaniu na stacji, dosłownie nie odjechałem nawet 10 metrów.
    Zanim zapalił kręciłem ok 8 sek.

    PS.Faktycznie, po przekręceniu stacyjki słychać buczenie jednak wydaje mi się ze od strony silnika (wydawało mi się że to wentylatory więc ten fakt przemilczałem)
    Najlepiej sprawdź tutaj:
    http://www.realoem.com/bmw/showparts...94&hg=16&fg=15

    I szukaj po numerach części lub znajdź zaufanego sprzedawce, który wie co sprzedaje i po co sprzedaje tak aby Ci dobrał odpowiednio.
    Wpisując w RealOEM numer części wyskakuje lista aut przy, których była montowana:
    http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=16141183361

    W tym wypadku podaje tylko serie 7 ale taka sama była w 5er, różniła się troszkę obudową stąd ma inny numer części ale samą pompę (bez plastików, smoków i filterków) przekłada się szybko i sprawnie 1:1 tyle, że trzeba poodkręcać opaski i przełożyć wężyki, a jak nie lubisz dłubać z takimi rzeczami to tak jak pisał Saillupus kup typowo od Diesla E38

    Co do firmy regenerującej jaką znalazłeś to polecam i to bardzo, fachowo i profesjonalnie, moja pompa od nich ma już ok 50-60 tys przejechane i chodzi idealnie. Spytaj może regenerują też pompy w baku.
    Ostatnio edytowane przez coboss ; 28-10-2011 o 15:15
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  6. #16
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,240
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Cytat Zamieszczone przez Saillupus Zobacz posta
    pasuje od wszystkich diesli z e38 czyli 2,5 3.0 i 4.0 ale TYLKO DIESLI! i Tylko od e38!
    i o takiej Tobie pisałem że mam
    Sama pompa to i z e36 2.5TDS pasuje, tyle, że ETK nie uwzględnia samego wkładu pompy, a razem z całym pływakiem, mocowaniem itp
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  7. #17
    Początkujący Użytkownik Awatar Przybysz
    Dołączył
    Aug 2009
    Posty
    35
    BMW
    e38 730d
    Skąd
    Warszawa
    W poniedziałek warsztat sprawdził wydajność pomp i wyszło im iż jest problem z pompą podprogową, ponieważ podaje o połowę za niskie ciśnienie. Wymieniliśmy ją i wszystko miało być cacy. Niestety wczoraj na mieście samochód zgasł i ponownie były problemy z jego odpaleniem. Fakt że pompa którą założyli to ta zakupiona na allegro, jednak wg pomiarów trzyma wymagane parametry. Macie jeszcze jakieś pomysły co mogę zrobić w tej sytuacji??

    Swoją oryginalną pompę wysyłam dzisiaj do regeneracji. Ta z allegro jest dość głośna i szczerze mówiąc,mimo iż trzyma parametry nie mam do niej przekonania.
    BMW - BÓG MNIE WYSŁUCHAŁ
    E38 730D 99/00
    SCHWARZ METALIC

  8. #18
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Parametry trzeba patrzyć podczas jazdy przy pełnym obciążeniu. Na postoju nie wyjdzie jej wydajność.
    Jakie masz błędy? Muszą być jakieś. Jak pojedziesz na diagnozę gdzie mają urządzenie boscha to pokaże czy ciśnienie jest za niskie czy za wysokie w opisie błędu bo inpa tego nie pokazuje.
    Zalej paliwa więcej niż połowę i zobacz czy dalej się to pojawia.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  9. #19
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    395
    BMW
    BYŁO E31 -850i 1991r, 740D E38 2000r . Obecnie 4x4 pajero ... szukam BMW
    Skąd
    Elbląg
    Juz pisałem kilka podobnych wątków które mam 740d więć spróbuję tu.

    Mam podobne objawy, u mnie auto też zgasło,wymieniłem pompe,podłączyłem właściwie ale auto nie odpala... Jakieś pomysły ???? jestem juz od tygodnia uziemiony ;/;/

  10. #20
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Powtórzę kolejny raz.
    Jakie jest ciśnienie na listwie podczas kręcenia rozrusznikiem???
    Czy widzi poprawnie obroty?
    Jakie są błędy w silniku?
    Spróbuj zapalić na plaka. Jak zapali to wina najprawdopodobniej w którymś wtryskiwaczu.
    Sprawdź ciśnienie paliwa na listwie koniecznie.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •