Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Wątek: Stuk w końcowej fazie hamowania oraz drżenie kierownicy podczas hamowania.

  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik Awatar tomgtdek69
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    711
    BMW
    E39 540iA
    Skąd
    Słupsk

    Stuk w końcowej fazie hamowania oraz drżenie kierownicy podczas hamowania.

    W ostatnich dwóch miesiącach poruszałem się na trasie po której w zasadzie wogole nie korzystałem z hamulca....(ostatnio odczuwałem lekkie drżenie kierownicy podczas hamowa byłem przekonany że to wina tarcz boscha) umówiłem się na wizyte do mechanika celem sprawdzenia czy aby nie są pokrzywione. Jednak dziś na trasie lekkie drżenie stało się bardzo mocne a przy końcowej fazie hamowania słychac wyraźny stuk, podczas gwałtowniejszego ruszenia stuk także występuje. Przed wizytą u mechanika dobrze było by coś na ten temat przeczytać:) Czy możliwe jest że tuleja lub któryś z wahaczy albo moze drązek kierowniczy powoduje takie skutki??? Bo moja teoria o krzywych tarczach jakoś się nie ima przy tych podejrzanych stukach:/

    Dodam jeszcze że na przeglądzie na początku tego miesiąca wszystko było cacy.
    Ostatnio edytowane przez BOSS ; 19-03-2012 o 20:30
    V8 Garage

  2. #2
    wstrząśnięty nie zmieszany Awatar WojtekD
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    8,616
    BMW
    e38 728 iA
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    11
    Przyczyn może być wiele. Była o tym już mowa kilka razy. Sprawdzić trzeba co się da począwszy od wyważenia kół, poprzez krzywe tarcze a kończywszy na wszystkich elementach zawieszenia i drążku środkowym.
    Gra muzyka

  3. #3
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Nie można zapomnieć o blokujących się tłoczkach, te z tego co pamiętam potrafią charakterystycznie, lekko stukać gdy się "zawieszają" przy hamowaniu.
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik Awatar tomgtdek69
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    711
    BMW
    E39 540iA
    Skąd
    Słupsk
    Cytat Zamieszczone przez coboss Zobacz posta
    Nie można zapomnieć o blokujących się tłoczkach, te z tego co pamiętam potrafią charakterystycznie, lekko stukać gdy się "zawieszają" przy hamowaniu.
    Mogło by tak być, zapomniałem właśnie dodać iż hamując przy prędkości już 50km/h i niższej auto płynnie nie hamuje wsumie dlatego pomyślałem o krzywych tarczach. Okaże się na waarsztacie, nawet jeśli to nie tarcze mały ich przegląd napewno nie zaszkodzi.
    V8 Garage

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    527
    BMW
    wiele
    Skąd
    Śląsk
    możesz mieć tak jak u mnie bylo - krzywe tarcze plus popękana guma i lekki luz na prawym/lewym (lub obu) wahaczu - tym tzw 'bananie'. ja do tego mialem jeszcze zle wywazone jedno kolo - po zrobieniu tego wszystkiego jest ok.

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik Awatar tomgtdek69
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    711
    BMW
    E39 540iA
    Skąd
    Słupsk
    Oczywiście winne okazały się niespełna roczne (bo nie wytrzymały nawet tyle) tarcze boch'a. Wymiana kompletu tarcz+klocków na ATE rozwiązał problem.
    Swoja drogą zawsze myślałem że bosch szajsu nie robi echmm....
    V8 Garage

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik Awatar tgracing
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    970
    BMW
    BMW E38 750iL '00 Cosmosswarz Shadowline, F11 535d xDrive '16, Ex. Mini R53 Cooper S '02 & E34 525i
    Skąd
    Szczecin, aktualnie: DE, Bodensee
    Cytat Zamieszczone przez tomgtdek69 Zobacz posta
    Swoja drogą zawsze myślałem że bosch szajsu nie robi echmm....
    Staropolskie powiedzenie mówi: "Bosch, rzuć w kosz":D
    "Nada pode me separar do amor de deus" Ayrton Senna da Silva (1960-1994)

  8. #8
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2010
    Posty
    71
    BMW
    750 iA
    Skąd
    Kalisz
    Cytat Zamieszczone przez coboss Zobacz posta
    Nie można zapomnieć o blokujących się tłoczkach, te z tego co pamiętam potrafią charakterystycznie, lekko stukać gdy się "zawieszają" przy hamowaniu.
    kolego czy możesz bardziej rozwinąć swoja wypowiedź chodzi mi o to jak ten tłoczek naprawić aby wyciskał się tak jak powinien...?
    Dla Was to tylko samochody, a dla mnie to sens życia...

  9. #9
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Ja dawałem do mechanika, rozbierają to, czyszczą i należy po czyszczeniu wtedy nałożyć pod gumki smar ATE Bremszylinder
    Dokłądnie taki http://www.danzer-autoteile.de/image...ges/1477_0.jpg jest drogi a strasznie wydajny więc może warto podpytać czy ktoś nie odsprzeda.
    Nie można stosować niczego innego. Ta pasta jest w 100% rozpuszczalna z płynem hamulcowym. Mechanicy Ci powiedzą, że nie trzeba nic robić bo smaruje sam płyn, według mnie jakby tak było do końca jak mówią, to nie byłoby problemów z zapiekającymi się tłoczkami. Dobrze byłoby wymienić też gumki na nowe ale u mnie nic nie wspominali o tym.
    Z drugiej strony nie wiem czy nie warto wysłać zacisków na kompleksową regenerację, tą zrobią w przedziale 150-200zł/szt ale zacisk masz jak nowy.

    Sprawdź też dokładnie drugą opcję, czyli delikatnie skrzywiona tarcza hamulcowa przednia i luz na tłumiku drgań na wale przy skrzyni (nr 2):
    http://www.realoem.com/bmw/showparts...25&hg=26&fg=10

    Pierwsze będzie winowajcą wibracji, (nawet delikatnie) kszywa tarcza także wprawia w wibracje auto przy 80-85 km/h co jest bardzo charakterystyczne dla E38.
    A drugie będzie odpowiadało za stuknięcie w końcowej fazie hamowania.
    Ostatnio edytowane przez coboss ; 27-03-2012 o 09:28
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •