Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Poka¿ wyniki od 1 do 10 z 11

W±tek: Wymiana ³o¿yska ko³a ty³

  1. #1
    Vip Vip Awatar sebobass
    Do³±czy³
    Mar 2008
    Posty
    689
    BMW
    e66 750Li
    Sk±d
    Tarnobrzeg

    Wymiana ³o¿yska ko³a ty³

    Od jakiego¶ czasu w trakcie jazdy s³yszê spory szum dobiegaj±cy z ty³ auta zaobserwowa³em ¿e dobiega on z lewej strony, wydaje mi siê ¿e mo¿e byæ to ³o¿ysko ko³a. Kupi³em ³o¿ysko i szykujê siê do wymiany, z TIS dowiedzia³em siê ¿e czerwonym uszczelnieniem nale¿y za³o¿yæ je do zewn±trz. Mo¿e kto¶ wymienia³ takie ³o¿ysko i mo¿e przed robot± podsun±æ jakie¶ przydatne informacje? z góry dziêkujê za pomoc.

  2. #2
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Do³±czy³
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Sk±d
    Warszawa
    Blog
    7
    W³a¶nie wymieniam -- ju¿ 3 dni... :/

    Masz 2 mo¿liwo¶ci - albo zdejmowaæ wydech (radzi TIS) albo spróbowaæ zdj±æ tylko dyfer, ale to wi±¿e siê z uszkodzeniem os³ony termicznej wa³u, bo nie odkrêcisz go inaczej od dyfra.

    Je¶li pójdziesz TISow± drog± to mam kilka rad:
    1. [najwa¿niejsze] pojed¼ do t³umikarza, niech Ci ruszy nakrêtki wydechu - i najlepiej wymieni te nakrêtki.
    2. obejrzyj dok³adnie wieszaki t³umików z ty³u - na 99% masz je w takim stanie, ¿e trzeba wymieniæ. W ASO oko³o 200z³ za komplet - zwykle tylko ostatnie koroduj±.
    3. pó³o¶ka na wieloklinie w pia¶cie jest na wcisk - potrzebny jest ¶ci±gacz. Z zak³adaniem te¿ nie jest ³atwo - potrzebny jest przyrz±d, ¿eby wci±gn±æ j± za gwint przez piastê.

    Ja mam teraz pourywane szpilki w wydechu, wiêc je rozwiercam i póki tego nie ogarnê, nie bêdê dalej przechodzi³. Jak te szpilki wymieniê, to zajmê siê ³o¿yskami. Mam ¶ci±gacz bezw³adno¶ciowy i ¶ci±gacz do ³o¿ysk, wiêc mo¿e siê uda.
    Ostatnio edytowane przez hatecraft ; 25-10-2011 o 08:50
    Skrzynie automatyczne siê zu¿ywaj±! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestaj± wierzyæ w Boga, to nie jest tak, ¿e w nic nie wierz±, ale wierz± w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

  3. #3
    Vip Vip Awatar sebobass
    Do³±czy³
    Mar 2008
    Posty
    689
    BMW
    e66 750Li
    Sk±d
    Tarnobrzeg
    Dziêki kolego za podpowiedzi. Co do odkrêcania dyfera to masz pewno¶æ? bo ja zrozumia³em instrukcj± z TIS ¿e pó³o¶ siê odkrêca od dyfera i nie trzeba zdejmowaæ. czy siê mylê??

  4. #4
    Vip Vip Awatar coboss
    Do³±czy³
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Sk±d
    Szlachta Rydzyñska ko³o wsi Leszno
    Ja mam prostsz± propozycjê.
    S± rzeczy, które ka¿dy kto lubi d³ubaæ mo¿e wymieniæ sam. I s± rzeczy, których siê nie robi samemu.
    Niby jak chcesz wymieniæ ³o¿ysko nie maj±c specjalistycznych ¶ci±gaczy które ma ASO, bez prasy nie w³o¿ysz ³o¿ysk z powrotem.
    Zawie¼ auto do mechanika i miej spokojn± g³owê. £o¿yska potrafi± siê psuæ a jak zamontujesz je sam to mo¿esz zapomnieæ o gwarancji.
    ---===Bo rado¶æ to suma drobnych przyjemno¶ci===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze wzglêdu na ograniczony czas coraz rzadziej zagl±dam na forum :(
    W sprawach pilnych proszê o kontakt na maila coboss@op.pl pamiêtajcie o zaznaczeniu, ¿e jeste¶cie klubowiczami!

  5. #5
    Vip Vip Awatar sebobass
    Do³±czy³
    Mar 2008
    Posty
    689
    BMW
    e66 750Li
    Sk±d
    Tarnobrzeg
    Ok. masz racjê. Ale chc±c zrobiæ to dobrze musia³ bym jechaæ do ASO i zostawiæ samochód, do najbli¿szego mam 100km. A chcê je wymieniæ sam bo mam prasê i ¶ci±gacz do ³o¿ysk a mechanicy to takie rzeczy robi± ale m³otem 5kg.

  6. #6
    Vip Vip Awatar coboss
    Do³±czy³
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Sk±d
    Szlachta Rydzyñska ko³o wsi Leszno
    Cytat Zamieszczone przez sebobass Zobacz posta
    Ok. masz racjê. Ale chc±c zrobiæ to dobrze musia³ bym jechaæ do ASO i zostawiæ samochód, do najbli¿szego mam 100km. A chcê je wymieniæ sam bo mam prasê i ¶ci±gacz do ³o¿ysk a mechanicy to takie rzeczy robi± ale m³otem 5kg.
    Idiota zawsze siê znajdzie dla tego warto mieæ sprawdzonego mechanika, a co do ASO jak by¶ zobaczy³ cenê za us³ugê to... komentarz zbêdny :D

    Spoko, skoro masz wszystko co trzeba to ok, my¶la³em, ¿e chcesz po prostu d³ubaæ w gara¿u :)
    ---===Bo rado¶æ to suma drobnych przyjemno¶ci===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze wzglêdu na ograniczony czas coraz rzadziej zagl±dam na forum :(
    W sprawach pilnych proszê o kontakt na maila coboss@op.pl pamiêtajcie o zaznaczeniu, ¿e jeste¶cie klubowiczami!

  7. #7
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Do³±czy³
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Sk±d
    Warszawa
    Blog
    7
    Cytat Zamieszczone przez sebobass Zobacz posta
    Dziêki kolego za podpowiedzi. Co do odkrêcania dyfera to masz pewno¶æ? bo ja zrozumia³em instrukcj± z TIS ¿e pó³o¶ siê odkrêca od dyfera i nie trzeba zdejmowaæ. czy siê mylê??
    Dyferka nie ruszasz, je¶li zdejmiesz wydech. Je¶li chcesz wyj±æ pó³o¶ki, to musisz to robiæ na kanale, bo na podno¶niku po³o¿enie wahaczy bardzo utrudnia wyjmowanie pó³osi. A je¶li jednak na podno¶niku, to zdejmujesz dyfer albo od³±czasz kolumny zawieszenia i podnosisz lekko piasty -- zale¿y co ³atwiejsze.
    Skrzynie automatyczne siê zu¿ywaj±! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestaj± wierzyæ w Boga, to nie jest tak, ¿e w nic nie wierz±, ale wierz± w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

  8. #8
    Vip Vip Awatar sebobass
    Do³±czy³
    Mar 2008
    Posty
    689
    BMW
    e66 750Li
    Sk±d
    Tarnobrzeg
    £o¿ysko wymienione.
    Do tematu podszed³em w ten sposób, ¿e postanowi³em wyci±gn±æ ca³y wspornik ko³a i ³o¿ysko wyprasowaæ na prasie hydraulicznej.
    Do zdemontowania mia³em:
    wahacz dolny od strony ko³a
    wahacze górne od strony ko³a
    mocowanie amortyzatora
    pó³o¶ odkrêci³em od dyfera bez zdejmowania wydechu i czegokolwiek innego
    czujnik ABS
    linka od hamulca rêcznego. I tu zaczê³y siê schody, bo pancerz linki zakoñczony tulej± nie da³ siê wyj±æ i by³em zmuszony j± uci±æ.
    Wymiana ³o¿yska na prasie posz³a bardzo g³adko. Dla ciekawo¶ci dopiszê ¿e ³o¿ysko na uszczelnieniu od wewn±trz ma wprasowane kawa³ki metalu dla impulsów czujnika ABS i dlatego nale¿y czerwony uszczelniacz daæ od zewn±trz.
    Z powodu potrzeby wymiany linki rêcznego, musia³em jednak odkrêciæ wydech. Przy okazji wymiany linki wymieni³em z obu stron. Z powodu oczekiwania na nie przewdziane do wymiany czê¶ci operacja zajê³a dwa dni po jakie¶ 4 godziny.

  9. #9
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar sebekcenturion
    Do³±czy³
    Nov 2014
    Posty
    266
    BMW
    e38 730i
    Sk±d
    Olkusz
    Od¶wie¿am. Zna kto¶ wymiar ³o¿yska na piaste z ty³u ;>??

  10. #10
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Do³±czy³
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Sk±d
    Warszawa
    Blog
    7
    Rozmiar to jedno, a ASB/ESP (u BMW: DSC) to drugie.
    Musisz kupiæ ³o¿ysko z ko³em impulsowym zatopionym w uszczelniaczu - np. Ruville, SKF ostatecznie orygina³ z ASO.
    A rozmiar masz chocia¿by w REALOEM:
    03 £o¿ysko kulkowe sko¶ne, wychylne 45X85,05X41 2 33411090505 $83.67

    http://realoem.com/bmw/partxref.do?part=33411090505
    Skrzynie automatyczne siê zu¿ywaj±! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestaj± wierzyæ w Boga, to nie jest tak, ¿e w nic nie wierz±, ale wierz± w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •