Strona 34 z 44 PierwszyPierwszy ... 243233343536 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 331 do 340 z 433

Wątek: Witam, nowy właściciel E32 "dziadka ze Ślesina"

  1. #331
    Zaawansowany Użytkownik Awatar mario80
    Dołączył
    Sep 2012
    Posty
    441
    BMW
    e32 750
    Skąd
    Wawa
    Cytat Zamieszczone przez qba Zobacz posta
    Mario, dobrze wiesz, że jak auto ma 26 lat to nie ma sytuacji, że nic nie jest do zrobienia :) Nawet jak wszystko działa dobrze to pewne rzeczy zrobić wypada.

    Lista marzeń na ten sezon:
    - przewody chłodzenia (częśc mam)
    - przewody zapłonowe
    - reflektory mijania (kupiłem już nowe Hella), długie były zmieniane w ASO i wyglądają dobrze, więc nie ruszam
    - płyny - silnik, ASB, hamulce, dyfer, chłodziwo (już mam)
    - wszystkie filtry (już mam)

    myślę ciągle nad przewodami hamulcowymi (gumowymi). Na oko są OK, chociaż w temacie jestem dość mocno uczulony bo pękł mi kiedyś taki przewód w Toyocie Camry i mało brakowało a skończyło by się niewesoło. Z drugiej strony nie wiem jak z ich odkręceniem, bo jeżeli w jego trakcie uszkodziłby się przewód metalowy (czy to jest możliwe?) to je też trzeba by było wymienić, a z trzeciej strony chciałbym chyba tego uniknąć bo one wyglądają jak nowe.
    Cytat Zamieszczone przez ttrol Zobacz posta
    Chłopaki cały czas jest coś do zrobienia :)

    Hamulcowe jednak bym wymienił na nowe, pamiętaj Kuba, że z tyłu są pod dwa na stronę, jeden od zasisku do wahacza, a drugi od wahacza do nadwozia.
    Qba, ttrol nie mogę się z Wami nie zgodzić :-) Do zrobienia zawsze coś jest i mnie osobiście czasami już głowa boli od myślenia, co jeszcze można i trzeba :-)

    Też się zastanawiam nad tymi przewodami chłodzenia i hamulcowymi. A do tego może by jeszcze zrobić regenerację zacisków. Ale to jedna z wielu opcji poprawy stanu naszych ukochanych aut ;-)

  2. #332
    Vip Vip Awatar kruger32
    Dołączył
    Jan 2012
    Posty
    1,827
    BMW
    BMW e38 750 il audi a8 d3 4.2tdi exlusive
    Skąd
    Bielsko
    Cytat Zamieszczone przez impex Zobacz posta
    A nie ma AC na takie stare auta?Sam mam auto z 92 roku,które nie ma ceny i po konkretnych inwestycjach bedzie miec ceny nowszego modelu.Nie chciałbym zoltych blach.
    Z tego co się orientuje nie ubezpieczysz w Polsce AC w autach powyżej 12 roku chyba że masz kontynuacje to ubezpieczyciel będzie to respektował bez względu na wiek auta Co innego kwestia wycen tzw. eurotaxu tu nie jest ciekawie
    Jeżeli chodzi o żółte to co pisali poprzednicy to jedna dobra strona medalu druga z tego co wiem przy opuszczaniu kraju np. wczasy potrzebna zgoda konserwatora różnie podchodzi do tego policja przy ew.kontrolach ale jak trafi na tzw.buca to zrobi pod górę


    1 Miejsce
    w konkursie na auto zlotu - Ślesin 2014 w kategorii E38

    3 Miejsce
    w
    konkursie na najładniejsze auto X VIP-owskiego zlotu 2015

  3. #333
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Widzę, że nie czytacie Classic Auto :)

    Jest wprowadzone ubezpieczenie Warta Classic od tamtego roku, nawet byłem i rozmawiałem z przedstawicielem. Działa normalnie jak każde inne AC, naprawa tylko ASO na oryginałach, kwota ubezpieczenia deklarowana przez właściciela. Auto nie musi być na żółtych blachach. Mniej więcej wychodzi składka 15% od zadeklarowanej wartości rocznie, nie ma tutaj zniżek, więc zawsze trzeba płacić całość. Czyli od 50k wychodzi około 7.5k PLN.

    Decyzja należy do posiadacza auta, zawsze można chociaż na 20k ubezpieczyć. A to już tylko 3k, ale nie róbmy Kubie w wątku dyskusji offtop.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 08-02-2016 o 18:26
    pozdrawiam Bartek

  4. #334
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    Przewody hamulcowe daj od razu w oplocie sportowe koszt żadny a spokój w głowie

  5. #335
    Zaawansowany Użytkownik Awatar qba
    Dołączył
    Sep 2011
    Posty
    692
    BMW
    E32 750iL, E46 330Ci
    Skąd
    Warszawa

    Post

    Cytat Zamieszczone przez ttrol Zobacz posta
    zero problemu, to w końcu e32 :)
    W sumie do tej pory nie było problemu z odkręceniem czegokolwiek, to pocieszające:)

    Jak się okazało, na niedzielnym spocie moja siódemka wpadła w oko fotografowi PESfoto. I tak powstało zdjęcie, które bardzo mi się podoba


  6. #336
    Super Moderator Awatar Anatol
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    6,149
    BMW
    e38 735 iA
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez Supermen Zobacz posta
    Uratuje tyłek przy najgorszym możliwym scenariuszu, czyli stłuczce, kolizji itp.

    Sprawdź sobie z ciekawości ile wg wycen warte jest E32. Potem wyobraź sobie, że ktoś się zagapił i uszkodził np zderzak w takim E32. Szkoda całkowita albo śmieszne odszkodowanie. A żółte blaszki = dla ubezpieczalni płać i płacz odtwarzając pojazd do stanu pierwotnego bez względu na koszta.

    Temat znany w środowisku.

    Wystarczy opinia rzeczoznawcy i zostaje na białych (przy okazji nie musisz OC płacić).

    Cytat Zamieszczone przez kruger32 Zobacz posta
    Jeżeli chodzi o żółte to co pisali poprzednicy to jedna dobra strona medalu druga z tego co wiem przy opuszczaniu kraju np. wczasy potrzebna zgoda konserwatora różnie podchodzi do tego policja przy ew.kontrolach ale jak trafi na tzw.buca to zrobi pod górę

    Czysta teoria.Potwierdzone w 100%.Auta wyjeżdżają i wracają bez problemów i żadnych kwitów od konserwatora(kilka kontroli na i za granicą).
    Zapis widmo.
    Ostatnio edytowane przez Anatol ; 08-02-2016 o 23:09

  7. #337
    Doświadczony Użytkownik Awatar Supermen
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    2,108
    BMW
    e38 750iL
    Skąd
    Chojnice

    Post

    Cytat Zamieszczone przez Anatol Zobacz posta
    Wystarczy opinia rzeczoznawcy i zostaje na białych (przy okazji nie musisz OC płacić).
    No tak ale nie masz gwarancji 100%, że pomoże w takim zakresie jakim by się oczekiwało. To, że pomoże to nie ma wątpliwości. Ale nie daje takich furtek o jakich wcześniej wspomniałem przy zabytku. Ubezpieczyciel może podważyć chociażby to, że miała np 3 lata i nie przedstawia stanu aktualnego (słowa biegłego sądowego rzeczoznawcy ode mnie z PZM). No i cały czas nie zdejmuje nam pojęcia szkoda całkowita. A w przypadku zabytku nie ma. Jeżeli naprawa E32 pochłonęłaby po kolizji 150 tys. to ubezpieczalnia płaci i nie ma zmiłuj.
    Opinia jest powiedzmy takim minimum jakie powinien spełnić każdy miłośnik starej motoryzacji dla własnej ochrony, który z jakichś niewyjaśnionych dla mnie powodów czuje niechęć do żółtych tablic i ich nie chce.

    No i trzeba podkreślić, że żeby pojazd był zwolniony z płacenia oc to musi mieć co najmniej 25 lat i opinię :) (bo zaraz ktoś pomyśli, że każde E32 się na to załapie).

    Cytat Zamieszczone przez Anatol Zobacz posta
    Czysta teoria.Potwierdzone w 100%.Auta wyjeżdżają i wracają bez problemów i żadnych kwitów od konserwatora(kilka kontroli na i za granicą).
    Zapis widmo.
    to jest jeden z tych wielu mitów o zabytkach.

    P.S. Może wyodrębnij Anatol te posty o zabytkach do nowego tematu?
    Prowadzenie BMW serii 7 nie sprowadza się do jazdy do celu
    lecz jest celem samym w sobie.

    https://www.facebook.com/Chojnickie-Muzeum-Motoryzacji-i-Techniki-1624705857838311/



  8. #338
    Zaawansowany Użytkownik Awatar qba
    Dołączył
    Sep 2011
    Posty
    692
    BMW
    E32 750iL, E46 330Ci
    Skąd
    Warszawa
    Plan serwisowy na 2016 rok wykonany.

    - wymiana przewodów układu chłodzenia - stare o dziwo były w bardzo dobrym stanie
    - wymiana wszystkich olejów i płynów
    - wymiana wszystkich filtrów
    - wymiana reflektorów świateł mijania - wow, w końcu coś widać w nocy :)

    Przy okazji auto zostało dokładnie przejrzane przez mechanika, który nieprzerwanie od 1988 roku pracuje w jednym z warszawskich ASO i robił te auta kiedy były nowe, to była jego codzienność. Zasadniczo nie znalazł nic więcej do roboty.... Ja w sumie też nic nie widzę poza uzupełnieniem brakującej roletki trójkątnej.

    Ale jak to, koniec??? ;)

    Do wyciągnięcia jest jeszcze kilka wgniotek, ale to chyba zostawię na przyszły sezon, żeby nie było za nudno. No i można by w sumie trochę odświeżyć detailing.

    Miałem wymieniać przewody zapłonowe, ale porównałem pracę mojego silnika z autem Mario80, który wymienił te przewody. Różnic nie widzę, więc zostawiam te, które są. Nie widzę sensu tej operacji. Reszta układu zapłonowego jest nowa.

    Po 5 latach posiadania tego auta chyba osiągnąłem poziom docelowy (technicznie). Fajne uczucie :)

    Podliczając wydatki, kwota zainwestowana w auto przez ten czas sporo przekracza 20 tys PLN. I to pomimo tego, że to była jedna z lepszych sztuk do kupienia w tamtym czasie, wielu by powiedziało "igła jakich mało".

    To takie info dla entuzjastów porywających się na ratowanie zapuszczonych E32 z V12.

    Przez ten czas gruba teczka faktur, którą dostałem od poprzedniego właściciela jeszcze sporo utyła i teraz ledwo się dopina.
    Ostatnio edytowane przez qba ; 13-08-2016 o 06:13

  9. #339
    Doświadczony Użytkownik Awatar Supermen
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    2,108
    BMW
    e38 750iL
    Skąd
    Chojnice
    A gdzie zdjęcia uzupełniające opis?

    Tylko 20 tys? Myślałem, że przez ten czas grubo ponad 40 poszło.

    Tak jak Ty każdy powinien dbać o swoje BMW
    Prowadzenie BMW serii 7 nie sprowadza się do jazdy do celu
    lecz jest celem samym w sobie.

    https://www.facebook.com/Chojnickie-Muzeum-Motoryzacji-i-Techniki-1624705857838311/



  10. #340
    Zaawansowany Użytkownik Awatar mario80
    Dołączył
    Sep 2012
    Posty
    441
    BMW
    e32 750
    Skąd
    Wawa
    Potwierdzam - silniki w naszych e32 pracowały bardzo podobnie, jak nie tak samo :-)

    Qba, rzeczywiście po wymianie lamp jest aż taka duża różnica w jasności/jakości oświetlenia?

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •