Pisałem już nie raz na temat ez. Miernik się do tego nie nadaje.
Do poprawnego sprawdzenia sterowania ez świetnie nadaje się próbówka lub jeszcze lepiej żarówka przynajmniej 20wat.
Zamiast ez wpina się żarówkę.
Tam są 3 przewody. Dwa żółte z czymś i czerwono biały. Czerwono biały ma mieć po włączeniu zapłonu cały czas zasilanie. To należy sprawdzić żarówką a nie miernikiem.
Pozostały jeszcze dwa przewody.
Po jednym na daną strefę.
Jak ustawiasz na ciepłe powietrze to na żółtych przewodach nic nie będzie.
Jak ustawisz temp kierowcy aż pyknie na minimum to na tych dwóch przewodach ma się pojawić masa. Pamiętaj aby żarówkę wpinać między przewód czerwono biały a któryś z żółtych. Żadnego miernika!!!
Pokrętło kierowcy jest tu mocno decydujące przy jego skrajnych położeniach. Wtedy jest odłączane pokrętło od strefy pasażera.
Przy pośrednim ustawieniu pokrętła kierowcy jest niezależnie sterowanie strefami. Im ustawisz chłodniejsze powietrze to masa będzie pojawiała się na dłużej. Jak ustawisz temp cieplejszą to masa będzie się rzadko pojawiała.
Zależy to jeszcze od temp we wnętrzu auta i temp płynu chłodzącego.
Po prostu musisz obserwować czy żarówka świeci czy nie. Na niczym innym to nie polega.
Jak będzie świeciła to znaczy że ez do wymiany lub regeneracji.
Ez działa po prostu jak zawór. Im więcej prądu dostanie tym będzie zimniej. Ma być szczelny przy podaniu zasilania. Jak puszcza to jest uszkodzony. Po ustawieniu na zimne powietrze ma przewód od nagrzewnicy ostygnąć po jakimś czasie. Oczywiście jak jest jakaś większa siła nadmuchu.