Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Wątek: Przekladka kompletnego systemu ogrzewania / klimy z polifta do przedlifta

  1. #11
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Pisałem już nie raz na temat ez. Miernik się do tego nie nadaje.
    Do poprawnego sprawdzenia sterowania ez świetnie nadaje się próbówka lub jeszcze lepiej żarówka przynajmniej 20wat.
    Zamiast ez wpina się żarówkę.
    Tam są 3 przewody. Dwa żółte z czymś i czerwono biały. Czerwono biały ma mieć po włączeniu zapłonu cały czas zasilanie. To należy sprawdzić żarówką a nie miernikiem.
    Pozostały jeszcze dwa przewody.
    Po jednym na daną strefę.

    Jak ustawiasz na ciepłe powietrze to na żółtych przewodach nic nie będzie.
    Jak ustawisz temp kierowcy aż pyknie na minimum to na tych dwóch przewodach ma się pojawić masa. Pamiętaj aby żarówkę wpinać między przewód czerwono biały a któryś z żółtych. Żadnego miernika!!!
    Pokrętło kierowcy jest tu mocno decydujące przy jego skrajnych położeniach. Wtedy jest odłączane pokrętło od strefy pasażera.

    Przy pośrednim ustawieniu pokrętła kierowcy jest niezależnie sterowanie strefami. Im ustawisz chłodniejsze powietrze to masa będzie pojawiała się na dłużej. Jak ustawisz temp cieplejszą to masa będzie się rzadko pojawiała.
    Zależy to jeszcze od temp we wnętrzu auta i temp płynu chłodzącego.

    Po prostu musisz obserwować czy żarówka świeci czy nie. Na niczym innym to nie polega.
    Jak będzie świeciła to znaczy że ez do wymiany lub regeneracji.

    Ez działa po prostu jak zawór. Im więcej prądu dostanie tym będzie zimniej. Ma być szczelny przy podaniu zasilania. Jak puszcza to jest uszkodzony. Po ustawieniu na zimne powietrze ma przewód od nagrzewnicy ostygnąć po jakimś czasie. Oczywiście jak jest jakaś większa siła nadmuchu.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  2. #12
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Przemo e32
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    320
    BMW
    E38 728i '98 Orientblau
    Skąd
    WGM
    Blog
    7
    Ok, rozumiem i dzięki za dokładne wyjaśnienie.
    Możesz jeszcze napisać czy powietrze "z klimy" tj chłodne leci tylko i wyłącznie przez kratki czy powinno tez lecieć na szybę i nogi ?

  3. #13
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Powietrze najpierw jest zasysane przez silnik. Następnie trafia na filtr kabinowy i parownik od klimy. Po tym jest kanał co steruje klapami środkowymi. Tam się rozdziela i leci albo na nagrzewnicę albo na kratki środkowe bezpośrednio.

    Po nagrzewnicy już trafia albo na kratki środkowe albo na szybę lub nogi. W zależności od temp w aucie i temp płynu oraz żądanej temp.
    Ostatnio edytowane przez seban123 ; 27-10-2011 o 13:33
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  4. #14
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Przemo e32
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    320
    BMW
    E38 728i '98 Orientblau
    Skąd
    WGM
    Blog
    7
    Wszystko wskazuje na to, że winne są EZ, a konkretnie to że permanentnie (nawet po wyłączeniu stacyjki) ciągną prąd i nie ma nimi żadnego sterowania. Sprawdzaliśmy to na 3 komputerach (wszystkie o tym samym numerze) i absolutnie nic to nie zmieniło. Mógłbyś podpowiedzieć jak dojść do źródła problemu, lub opisać co jest jeszcze "po drodze" od komputera do EZ'ów ?

  5. #15
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Jak komputer nie da masy to prąd nie przepłynie. Nie ma opcji poboru prądu bez kluczyka.
    Zasilanie na ez przechodzi przez panel i w zależności od przełącznika ale nie wiem którego powinno być cały czas.

    Opisz to dokładniej i tak żebym to zrozumiał z czym jest problem bo już się pogubiłem.

    Czy jest w końcu sterowanie ez?

    Jak nie ma to w takim przypadku trzeba szukać zasilań.
    Schemat w dłoń i żarówka. Sprawdzanie w kościach od sterownika zguby. Masy warto też sprawdzić. Czegoś musi brakować skoro nie działa.
    Ważną rolę w tym pełni panel i czujniki temp w zespole nawiewu.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  6. #16
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    300
    BMW
    e38 4.4iLA, było e32 3.0 m60
    Skąd
    Bydgoszcz
    Sprawdź mikro wyłącznik w panelu od klimy, ten co jest pod pokrętłem kierowcy o ile dobrze pamiętam to on odpowiada za sterowaniem plusa do elektrozaworów.

  7. #17
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Przemo e32
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    320
    BMW
    E38 728i '98 Orientblau
    Skąd
    WGM
    Blog
    7
    W skrócie polega na tym, że...
    Leci ciepłe powietrze na przednią szybę i nogi (permanentnie) i nie zmienia się pod żadnym ustawieniem z panela.
    Paneli podmieniałem już 5 sztuk, 3 komputery, a teraz zmieniłem nawet kompletny "agregat" czyli to co jest pod deską wraz z mieczem, kompem i wiązką i problem pozostał - nagrzewnica jest cały czas gorąca tzn przepływa przez nią płyn non stop. Zmieniałem też elektrozawory, ale z tego co zdołaliśmy zaobserwować nie mają one po prostu wysterowania. Teraz pytanie gdzie szukać problemu, jeśli cała wiązka aż do przegrody jest wymieniona wraz z pozostałymi komponentami, o których wspomniałem powyżej ?

  8. #18
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Nie ma plusa na ez czy nie ma masy?
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  9. #19
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Przemo e32
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    320
    BMW
    E38 728i '98 Orientblau
    Skąd
    WGM
    Blog
    7
    Przeklejam z gg...

    Wyjęty kluczyk podłączona masa do plusa od EZ- żarówka się pali, włożony kluczyk niezależnie od pozycji potencjometra - świeci się
    odłączona kostka 3 pinowa z panela - gaśnie
    zmiana panelu na ten bez auc, nie świeci się w żadnym przypadku.

  10. #20
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Przemo e32
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    320
    BMW
    E38 728i '98 Orientblau
    Skąd
    WGM
    Blog
    7
    Reasumując nie wiem już gdzie szukać przyczyny... Właściwie wszystko nowe / drugie, a objaw ten sam. Przejrzę jeszcze wiązkę idącą do EZ pod maską, może tam tkwi problem :/

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •