Ja myslę,że problem leży gdzies po stronie źle podłączonych parowników tzn chodzi mi o sposób podłączenia ich pod system płynu chłodniczego.Być może gdzieś jest tak na wężach,że płyn krąży w jakimś dziwnym obiegu przchodzac przez parowniki i może ze słabszą siłą jest kierowany na chłodnicę.Pamietam jak w mojej 740-tce był gaz(Bogu dzięki,że juz się tego dziadostwa pozbyłem)to parowniki były podlączone pod węże które wchodzą i wychodzą do nagrzewnicy na ściance pod zbiorniczkiem wyrównawczym...mówię oczywiscie o E32 ale w E38 powinno być to podlączone w jakiś podobny sposób.Sprawdź jak u Ciebie jest podłączony parownik lub parowniki bo bardzo możliwe,że one mieszają w systemie.Pozdrawiam.
Volvo V70 T5 2.3 turbo 250KM 2002,Mercedes CLS 500 2005,Honda CRv 2.0 2007,BMW X5 4.4 2001...
Ja chcem go calego spuscic tylko po to zeby zalac csaly uklad nowym plynem, normalnie go wymienic na nowy:p
Sprawdź, czy pod kolektorami wydechowymi masz śruby spustowe -- jeśli tak, to tymi śrubami można opróżnić układ.
Tylko trzeba od razu wymienić uszczelki pod tymi śrubami.
http://www.bimmernut.com/forum/5-ser...ain-plugs.html
Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...
Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
G. K. Chesterton
na 100% takie jaja z chłodzeniem są od jakiejś rzeźby z gazem, jesli termostat masz nowy. ja kiedyś wymienialem u siebie cały plyn w m60, uklad byl zupelnie pusty ponieważ wyjmowałem silnik i tylko go zalalem plynem, odpalilem poczekalem az sie rozgrzal odkrecilem odpowietrznik na chwile,zakrecilem i jezdze do teraz bez zadnych problemow
Bylem przed chcwila w kanale i znalazlem korki pod kolektorami wydechowymi, z jednej i drugiej strony po jednym koreczku wiec na dniach to ogarne.
No to dobrze ze nie ma problemu z odpowietrzeniem M60 bo w M50 to nie taka prosta sztuka:p
Może to juz trochę po czasie ale rozwiązałem ten problem dość radykalnie:
Tzn wymieniłem wszystko - co rozumie przez wszystko- otóż nowa pompa wody, nowa chłodnica BEHR, nowy termostat, nowe uszczelki za blokiem silnika, nowe (uzywane) elektrozawody + ich regenereacja, nowa chłodcnia nagrzewnicy+ nowy płyn oczywiście:)
Obecnie: nie musze dolewać ani kropli płynu - a juz sie obawiałem ze to uszczelka pod głowica :(
Ogrzewanie jest w porzadeczku:) Może nie wali tak gorącym jak w mojej starej polówce ale do tego juz zdążyłem się przyzwyczaić:)
W teorii i to co mam napisane na papierze to mam 2 lata spokoju:D
Jade wolno ale ciagle przed toba:)
Volvo V70 T5 2.3 turbo 250KM 2002,Mercedes CLS 500 2005,Honda CRv 2.0 2007,BMW X5 4.4 2001...
Podbijam temat coby nie zakładać nowego. Mam problem z chłodzeniem, jak robi się trochę cieplej tak jak np. dziś to auto zaczyna się przegrzewać. W korku się zagotuje, w jeździe miejskiej temp. do 115C, w trasie do 100C przy termostacie 95C (wymieniony ostatnio). Układ nie cieknie, jest szczelny, odpowietrzony. Ciężko skorzystać z rad kolegi powyżej który wymienił wszystko jak leci.
U mnie visco jest na pewno sprawne, podejrzewam że może coś być na rzeczy z obiegiem. Myślałem nad tym żeby w ogóle usunąć termostat i zobaczyć co się będzie działo. Jeśli nadal będzie się przegrzewał to chyba można założyć że obieg jest za słaby albo coś się zapchało? Dobrze myślę czy coś przeoczyłem?
Czy pompę wody można kupić w zamienniku czy tylko serwis? Cena nie przeraża ale nie chciałbym wydać 700zł na pompę jak okaże się, że nie przyniosło to żadnego rezultatu.
Inur mozna kupic w zamienniku ja kupywalem do swojej bylej HEPU i jak dobrze pamietam placilem 500zl ale sa chyba jeszcze tansze Ruville