Strona 6 z 9 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni
Poka¿ wyniki od 51 do 60 z 85

W±tek: [E38] Co¶ dla pocz±tkuj±cego.

  1. #51
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jan 2009
    Posty
    886
    BMW
    BMW E38 740 1994r
    Sk±d
    okolice Kalisza
    Chcesz:
    -zmie¶ciæ siê w 16l/100 w mie¶cie (przy normalnej je¼dzie -jak najbardziej mo¿liwe )
    -w razie czego 20l/100 nie zaboli (oczywi¶cie nie ca³y czas)
    -mieæ fun z jazdy
    -wygodê
    -manual -powiem tak wsi±dziesz w automat to z niego nie wyjdziesz ;)
    -apetyt ro¶nie w miarê jedzenia i co??? pó¼niej zmiana na wiêkszy -niepotrzebnie
    - i wiele innych zalet
    -ka¿de auto mo¿e siê posypaæ -niezale¿nie czy to salonówka nówka szztuka czy auto z przebiegiem ponad 300...400 tys.km-nie ma regu³y -jak dbasz tak masz ;)

    Ja przesiad³em siê z e36 1.8 (a by³o to ok3 lata temu) na e38 740 4.0
    z grubszych wymian -pompa wody
    Jak tylko do niej wsiadam mam u¶miecch na twarzy -polecam i pozdrawiam

  2. #52
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Aug 2011
    Posty
    89
    BMW
    E38 735i V8
    Sk±d
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez drakula24 Zobacz posta
    Mia³em 740 benzyna bez vanosow - super motor ale pali jak smok :]
    Jak kto¶ du¿o je¼dzi jest to nieop³acalne
    przesiad³em siê w diesla e39 530d zrobionego na 240hp i ponad 500nm
    je¶li masz wybór to bierz diesla, mój jest osi±gami równy co zdrowa 740 a pali 3x mniej :).
    Minusem jest oczywi¶cie tylko i wy³±cznie dzwiek silnika ale da siê przywykn±æ.
    Pozdrawiam
    fajny jest ten dieselek, szkoda tylko, ¿e diesle mimo swojego mniejszego spalania wychodz± tak samo lub dro¿ej ni¿ benzyna
    ró¿nicê oszczêdno¶ci na paliwie zostawisz w serwisie. Jednak jest wiêcej rzeczy, które mog± siê posypaæ: turbo, egr itp
    Przyk³ad: niedawno kupowa³em halogeny do mojej 7er i zap³aci³em 3 razy mniej ni¿ do wersji dieslowskiej

    Tylko, ¿e ten moment, ten ci±g potrafi sprawiæ frajdê z jazdy, idealne na polskie drogi gdzie jest du¿o wyprzedzania :)

  3. #53
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Mar 2010
    Posty
    136
    BMW
    s280 w140
    Sk±d
    UK
    A jeszcze 15 lat temu benzyna by³a po 2z³ i nie by³oby problemu z wyborem.. :(
    To prawda, ¿e diesel mo¿e siê posypaæ
    1. regeneracja turbo - 1500zl
    2. 6 wtryskiwaczy - 1 kosztuje 800zl nówka, regeneracja 200-400zl
    i tyle, chyba ¿e trafia siê na pad³o ale tak samo mo¿na trafiæ zajechana benzynê.

    " Przyk³ad: niedawno kupowa³em halogeny do mojej 7er i zap³aci³em 3 razy mniej ni¿ do wersji dieslowskiej " - jak to mo¿liwe? s± inne halogeny?

  4. #54

  5. #55
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar darkman
    Do³±czy³
    Apr 2011
    Posty
    331
    BMW
    E38
    Sk±d
    dolno¶l±skie
    Cytat Zamieszczone przez krokiet Zobacz posta
    Witam,
    Jaki motor by¶cie doradzili dla pocz±tkuj±cego? G³ównie miasto (szko³a, si³ka).
    Na pewno manual no i co¶ ³atwego w naprawach (tata mi pomo¿e naprawiæ zna siê dobrze na mechanice) Aha i ¿eby nie poch³ania³ 25 litrów po mie¶cie :) Tak do 16 by³bym w stanie przyj±æ w zimê.
    My¶la³em nad 3,0i ale czy nie za s³aby?
    Przesiad³em siê z 2.8 M52B28 w manulu do M60B30 (3.0) w automacie.

    W 16 zmie¶cisz siê z palcem w d.... a 218 koni to nie jest za ma³o - wystarcza, ¿eby sobie grubo ponad 200 autostrad± lataæ bez wiêkszych przeszkód i nie przeszkadza w je¼dzie po mie¶cie. 2.8 bêdzie tañsze w utrzymaniu... ale 7er bez V-ki pod mask±.... ? ;p

    Plusem i to zdecydowanym ka¿dej jednej V-ki jest to, ¿e zbiera siê od samego do³u... M52B28 to dobry motor... aczkolwiek nawet na zmiennych fazach rozrz±du nigdy nie bêdzie zbiera³ siê tak dobrze od do³u. Nie w tak ciê¿kiej budzie jak e38. W e36 lata³ nisko... aczkolwiek pozostawia³ jeszcze trochê do ¿yczenia.

    Je¶li nie chcesz sobie pluæ w brodê... to szukaj czego¶ co ma V pod mask± - 3.0, ewentualnie 3.5 (na vanosie ju¿ jest).

    W zasadzie... to ja sobie szuka³em auta inaczej:
    1) podgrzewane fotele i klimatronic (bez tego ani rusz)
    2) webasto (ciep³olubny jestem ;p)
    3) wersja long (to szukanie wiatru w polu, ale stara³em siê ;p)
    4) wersja bez nivo (kompletne zawieszenie kupisz za nieca³e 2 ko³a razem z amorami)
    5) skóra, automat, elektryka - bez elektrycznych foteli, bez telefonu

    takie co¶ uda³o mi siê dopa¶æ... i jestem zadowolony, aczkolwiek po tym co widzia³em w kraju.... po obejrzeniu jakiego¶ kondoma w którym chyba co¶ zdech³o albo kogo¶ zastrzelili... to normalnie wyperswadowa³em panu, ¿e ma oddaæ kasê za dojazd bo takiej "ig³y" to ja ogl±daæ nie chcê (podpowiem, ¿e na pewno dzia³a³y kontrolki na zegarach - ma³o która siê nie ¶wieci³± ;p) a w aucie ¶mierdzia³o tak od stada meneli dworcowych...

    na mobile de znalaz³em sobie to co mam... da³em za to 7 ko³a + op³aty i naprawy - w 12 siê zamkn±³em, ale wiem co mam i co go boli, poza tym w tym aucie niczego nie brakuje - wszystko jest na miejscu i nie jest zniszczone

  6. #56
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Oct 2011
    Posty
    15
    BMW
    Nie mam jeszcze
    Sk±d
    Olsztyn
    Zaraz zaraz
    Jest jaki¶ przedzia³ lat produkcji w którym by³y robione silniki z vanosami? To od którego roku zaczêto wprowadzaæ vanosy?

  7. #57
    Do¶wiadczony U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Sk±d
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    v8 w bmw dbane przeje¿d¿aja bezawaryjnie kupe kilometrów rozrzaad w sensie aby vanos w motorach tu

    ale bez obrazy`¿adbe v w 15 w zimie w miescie sie nie zmiesci bierz 2.8 optimum dla ciebie

  8. #58
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Mar 2011
    Posty
    527
    BMW
    wiele
    Sk±d
    ¦l±sk
    po tym co piszesz to bierz 2.8 bezproblemowy silnik latwy w obsludze, do miasta idealny, fa³ki w bmw s± w 80%, jak nie wiecej, w stanie z³ym, ¿eby ogarnac nawet te mniejsze problemy trzeba miec rozeznanie w temacie, a Ty takowego nie posiadasz. Do tego masz sporo mniejsze spalanie, a d¼wiêku jak w american V8 w bmw nie uswiadczysz, wbrew zapewnieniom niektorych magików tutaj.

  9. #59
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jan 2011
    Posty
    21
    BMW
    E38 728i
    Sk±d
    Radom/Londyn
    Równie¿ polecam 2.8 na podwójnym vanosie, sam od tego silnika zacz±³em i jestem bardzo zadowolony, dobre osi±gi i nie jest drogi w utrzymaniu. Przed zakupem du¿o my¶la³em, jak to bêdzie 2.8 w takim wozie, ale spokojnie daje rade:) a no i ¶lizgacze ostatnio wymienia³em wiêc nie my¶l, ¿e jak rozrz±d na ³añcuchu to ju¿ z g³owy:)

  10. #60
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar marek1132
    Do³±czy³
    Oct 2008
    Posty
    1,939
    BMW
    BMW e32 735 iL
    Sk±d
    Czêstochowa
    a d¼wiêku jak w american V8 w bmw nie uswiadczysz, wbrew zapewnieniom niektorych magików tutaj.[/QUOTE]


    Nie ka¿dy amerykañski silnik v8 bulgota i pluje ogniem,te czasy ju¿ mine³y,za du¿o filmów z lat 70 tych siê naogl±da³e¶ :) Co nie zmienia faktu,¿e v8 w bmw nie¼le pracuje.Jest wiele czynników sk³adaj±cych siê na tak± pracê:skok i ¶rednica cylindra (pojemno¶æ silnika),ilo¶æ zaworów, rodzaj wa³u korbowego-p³aski(flat plane) lub krzy¿owy(cross plane)...itp.
    Ostatnio edytowane przez marek1132 ; 10-10-2011 o 16:17
    "My¶lenie to najciê¿sza praca z mo¿liwych i pewnie dlatego tak niewielu j± podejmuje." - Henry Ford

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •