-
Zaawansowany Użytkownik
Elekrozawory lubią się zapychać, zakamieniać, ja mam na to taki sposób - wyjąć je, zatkać wloty do środka nalać nieco wody i tzw. kreta w płynie lub granulkach, całość pozatykać pozwolić się rozpuścić i wszystko mocno wstrząsnąć i zostawić na jakiś czas, operacje można powtórzyć ważne by co jakiś czas potrząsać, przemieszać, po wszystkim przelać wodą pod ciśnieniem np z jakiegoś węża ogrodowego żeby to ładnie przepłukać no i założyć.
Jak komuś dmucha na postoju na zimno a na obrotach ciepło tzn, że nic innego jak termostat.
Warto przy tym sprawdzić poziom płynu, jeśli będzie zbyt mały to ciepła też będzie mniej.
Wymiana filtrów kabinowych, pyłkowych jak zwał tak zwał - tych pod maską (2 szt.) nie spowoduje nic innego jak zwiększenie siły nadmuchu przez dostarczenie większej ilości powietrza. Można je na chwile wyjąć całkowicie aby zobaczyć różnice, ale to dużo roboty trzeba odkręcić aż 2 śruby!
Warto pamiętać, że czym większa siła nadmuchu tym zimniejsze powietrze. Ważne przy porannym odmrażaniu szyb - czasem lepiej dać minimum na którym temp. powietrza będzie większa niż na maksa ponieważ temp. wody będzie taka sama jednak zmieszana z większą ilością powietrza da znacznie mniejszą efektywność temperaturową.
Co do nawiewu - na nogi jest cieplej na ramiona i głowę jest chłodniej chodź by dla tego że przewody do kratek są dłuższe, ale i ze względu na to aby ciepłolubny kierowca nam nie zasną.
W sprawnym samochodzie nie powinno być problemów z ogrzewaniem - mniej więcej od -20 stopni i niżej może zacząć się niedogrzanie wtedy sprawę ratuje starożytna metoda kartonu i chłodnicy.
Ostatnio edytowane przez Piotr_R ; 14-12-2011 o 19:37
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum