Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Wątek: wiskoza - potrzebuje info

  1. #11
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2011
    Posty
    57
    BMW
    e32 3.0 m30b30
    Skąd
    Lublin
    Blog
    3
    Cytat Zamieszczone przez luki730i Zobacz posta
    kris a jakie masz auto?
    aha doczytałem
    w czym masz to m30?


    hedanos pisze:
    pozatym sprawdz czy masz termostat bo przy braku termostatu silnik dluzej sie nagrzewa i wiatrak chodzi tylko na jednym biegu pozatym brak cisnienia plynu chlodzacego spowodowane przez brak termostatu nie załacza wyzszego biegu wiskozy


    wiekszych bzdur nie slyszalem o dwoch biegach wiska i wywody na temat termostatu
    w m30 termostat jest dwudrozny nie mozna bez niego wogole uzytkowac silnika.
    a wisko da sie sprawdzic,wystaczy sobie kupic pirometr lub wlaczyc test na obc i odlaczyc wentylator klimy w celu sprawdzenia.

    u mnie wisko załączało sie i silnik chodził na 88 stopniach a jak założylem wisko od m73 to temperatura na wezach byla okolo 96 stopni. ja korzystalem z pirometru.

    wisko musi praktycznie odrazu soe zalaczyc po otwarciu termostatu i pod obciążeniem rozłączać sie powyzej 4 tys obr. a w dizlach okolo 3,5 tys obr.

    jak masz to m30 w e30 to zastosuj wentylator elekt z wlacznikiem 80/88 a jak w e32 e34 e24 to wymien wisko na nowe behr lub sasch tylko koniecznie zamontuj osłonę chłodnicy(tunel)
    kolego chyba nie mas zielonego pojecia....wymontuj sobie termostat zobaczysz co bedzie sie dzialo :P wiem bo sam to przerabialem na wlasnym silniku i nie pier... ze silnik nie moze jezdzic bez termostatu bo moze tylko chodzi oto ze bedzie dluzej sie ngrzewac;p i nie kazdy burek potrafi wtedy odpowietrzyc uklad :P do chwili otwrcia sie termostatu woda zasuwa po tzw malym obiegu dopiero nagrzanie sie silnika powoduje otwarcie termostatu i puszczenia na duzy obieg czyli na chlodnice proponuje ci sie doksztacic domorosly mechaniku :) a brak termostau powoduje ze woda chodzi na duzym obiegu czyli odrazu woda zasuwan na chlodnice co powoduje dluzsze sie jej nagrzewanie
    Ostatnio edytowane przez hedanos ; 04-10-2011 o 21:49

  2. #12
    Zaawansowany Użytkownik Awatar luki730i
    Dołączył
    Feb 2011
    Posty
    944
    BMW
    e32 730ia m30 1992-05
    Skąd
    wrocek
    mi sie nie chce klocic, nie zalezy mi na tym ani nic nikomu nie chce mi sie udowadniac.
    odpowiedz sobie na pytanie jaki jest termostat w m30
    zadaj sobie pytanie czym rozni sie uklad z termostatem jednodroznym od dwudroznego

    to ze bez termostatu dluzej sie nagrzewa bez wzgledu na rodzaj termostatu to masz racje niepodwazalna
    Ostatnio edytowane przez luki730i ; 06-10-2011 o 17:55

  3. #13
    Początkujący Użytkownik Awatar krystus7
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    9
    BMW
    E32 735iA->e65 fl
    Skąd
    Łódź
    witam. ja tylko dodam że bez termostatu da sie jeździć bez problemu. w wakacje zaczął mi stary szwankować podczas wycieczki do poznania więc go wyjąłem, a zanim nowy kupiłem i zebrałem sie do wymiany to minął dooobry miesiąc:) długo sie nagrzewała ale temperatura była przed pionem z 2milimetry maksymalnie:) pozdrawiam (a co do wiatraka elektrycznego to słyszałem że to super sprawa bo wisko strasznie muli auto:))

  4. #14
    Vip Vip Awatar Dzuda
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    10,289
    BMW
    E32 735i ; MB 560 SEC 88'
    Skąd
    Sandomierz
    Nie będę zakładać nowego tematu.

    Jak tylko chwile pochodzi nawet jak jest lekko za niebieskim wł się wiskoza i pracuje cały czas. Pora chyba ją wymienić i teraz się zastanawiam na jaką?Denerwuje mnie bo samochód głośno pracuje a po drugie czuć wyraźnie ze jest słabszy.

    Febi 219zl
    Behr 430zl

    Co polecacie?
    Ostatnio edytowane przez Dzuda ; 25-03-2016 o 16:07

  5. #15
    Doświadczony Użytkownik Awatar nino
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    1,456
    BMW
    E32 735
    Skąd
    Katowice
    Zdecydowanie Behr, oczywiście możesz próbować Febi, ale pewnie skończy się to Febi x 2... :)

  6. #16
    Zaawansowany Użytkownik Awatar rexman
    Dołączył
    Jul 2015
    Posty
    681
    BMW
    e31
    Skąd
    Irlandia

    Post

    Dodam tylko, że visco można spróbować samemu "zregenerować", zanim wyląduje na śmietniku.
    Mi się udało w ten sposób dwa visco uratować.
    http://sam-naprawiam-bmw.com.pl/napr...racja-wiskozy/

    Wskazane jest ścisłe zastosowanie się do wskazówki wytłuszczonym drukiem.

    Natomiast co do reszty, wcale nie musi być rozgrzane. Dolewając oleju i podgrzewając visco, skutek był odwrotny... olej zaczęło wyciskać.
    Użyłem oil silicon nr. 08816 - 03001 (kupiony w serwisie Toyota).
    Zostań dawcą szpiku kostnego... dkms.pl

  7. #17
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    Ja 12 lat temu jak jeszcze czasy były inne to do mojej E32 kupiłem visco firmy OTSA http://www.amazon.de/MS-Autoteile-13.../dp/B00O560AX2
    Dziś gdzie wybór jest duży kupiłbym Behra . Febi to chinol, przynajmniej tam fabryki ich są. Co chwila ktoś narzeka na różne częsci febi . W Niemczech to im już tylko konto w banku zostało :)

  8. #18
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Nowiq
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    252
    BMW
    e32
    Skąd
    Hajnówka
    A moja wiskoza ma taką fazę, że zaraz po uruchomieniu zimnego silnika jest załączona i po jakimś kilometrze się rozłącza. Jak silnik się nagrzeje mocno to słychać, że się zasprzęgla. Już ze 3 lata tak mam.

  9. #19
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    No i to jest prawidłowa praca visco, tylko co to znaczy jak sie mocno nagrzeje ? Co pokazuje wskaznik ? Pion ,czy juz w prawo idzie ?

  10. #20
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Nowiq
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    252
    BMW
    e32
    Skąd
    Hajnówka
    Pion pokazuje. Wskazówka ani drgnie w lewo czy prawo. Tylko irytuje mnie to na zimnym.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •