Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Wątek: wiskoza - potrzebuje info

  1. #1
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2011
    Posty
    26
    BMW
    e30
    Skąd
    wawa

    wiskoza - potrzebuje info

    Czy ktoś wie przy jakich temperaturach załącza się wiskoza w M30B35?

  2. #2
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2011
    Posty
    57
    BMW
    e32 3.0 m30b30
    Skąd
    Lublin
    Blog
    3
    Cytat Zamieszczone przez kris82 Zobacz posta
    Czy ktoś wie przy jakich temperaturach załącza się wiskoza w M30B35?
    generalnie wiskoza powinna ci chodzic caly czas na tzw biegu jalowym czyli krecic sie razem silnikiem i powinno dac sie ja zatrzymac doslownie jednym palcem natomiast calkowicie zapieta wiskoza powinna ci sie zalczyc po przekroczeniu 90stopni wtedy ci nie radze tam wsadzac palcow bo moze ci je obciac...pozatym przy zapietej wiskozie powinies slyszec taki potezny szum nawet przy lekkim dodaniu gazu jesli nie zapina ci sie wiskoza po przekroczeniu 90stopni radzilbym ci pierw sprawdzic czy masz dobrze odpowietrzony uklad chlodzenia bo jak masz zle odpowietrzony uklad samochod moze ci sie przegrzewac a wiskoza i tak sie nie zapnie...kolejnym krokiem jest sprawdzenie tzw sprzegla wiskotycznego w wentylatorze czyli wiskozy

  3. #3
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2011
    Posty
    26
    BMW
    e30
    Skąd
    wawa
    to w pionie na cyferblacie jaka jest temperatura silnika?

  4. #4
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2011
    Posty
    57
    BMW
    e32 3.0 m30b30
    Skąd
    Lublin
    Blog
    3
    Cytat Zamieszczone przez kris82 Zobacz posta
    to w pionie na cyferblacie jaka jest temperatura silnika?
    tak w jakim polozeniu masz wskazowke od tempertury silnika? stoi pionowo na polowie?? jesli stoi i jednoczesnie nie przegrzewa sie silnik to radze sprawdzic wiskoze....a raczej ja wymienic bo wiskozy nie da sie sprawdzic czy jest sprawna bo ona sie zapina jak jest dobra albo nie :P jesli jest zepsuta moze tez byc tak ze np wiskoza moze sie zaciac na wlaczonym i calu czas bedzie chodzic bo ona dziala na zasadzie tzw bi-metalu
    pozatym sprawdz czy masz termostat bo przy braku termostatu silnik dluzej sie nagrzewa i wiatrak chodzi tylko na jednym biegu pozatym brak cisnienia plynu chlodzacego spowodowane przez brak termostatu nie załacza wyzszego biegu wiskozy
    Ostatnio edytowane przez hedanos ; 03-10-2011 o 14:38

  5. #5
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2011
    Posty
    26
    BMW
    e30
    Skąd
    wawa
    hedanos, chodzi o to że chcę zamienić wisko na elektryczny wentylator, tylko nie wiem jaki czujnik muszę kupić 80/88, czy 91/99

  6. #6
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2011
    Posty
    57
    BMW
    e32 3.0 m30b30
    Skąd
    Lublin
    Blog
    3
    Cytat Zamieszczone przez kris82 Zobacz posta
    hedanos, chodzi o to że chcę zamienić wisko na elektryczny wentylator, tylko nie wiem jaki czujnik muszę kupić 80/88, czy 91/99
    dla bezpieczenstwa twojego silnika i zwazywaszy ze silniki w bmw sa podatne na przegrzania proponowalbym ci kupno czujnika wlaczajacego sie przy temp 80/88

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    963
    BMW
    e32 m30b35
    Skąd
    zachpom kalisz pom
    Blog
    1
    a dlaczego chcesz zmienic

  8. #8
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2011
    Posty
    26
    BMW
    e30
    Skąd
    wawa
    mam dosyć szwankującego wiska ;)

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik Awatar luki730i
    Dołączył
    Feb 2011
    Posty
    944
    BMW
    e32 730ia m30 1992-05
    Skąd
    wrocek
    kris a jakie masz auto?
    aha doczytałem
    w czym masz to m30?


    hedanos pisze:
    pozatym sprawdz czy masz termostat bo przy braku termostatu silnik dluzej sie nagrzewa i wiatrak chodzi tylko na jednym biegu pozatym brak cisnienia plynu chlodzacego spowodowane przez brak termostatu nie załacza wyzszego biegu wiskozy


    wiekszych bzdur nie slyszalem o dwoch biegach wiska i wywody na temat termostatu
    w m30 termostat jest dwudrozny nie mozna bez niego wogole uzytkowac silnika.
    a wisko da sie sprawdzic,wystaczy sobie kupic pirometr lub wlaczyc test na obc i odlaczyc wentylator klimy w celu sprawdzenia.

    u mnie wisko załączało sie i silnik chodził na 88 stopniach a jak założylem wisko od m73 to temperatura na wezach byla okolo 96 stopni. ja korzystalem z pirometru.

    wisko musi praktycznie odrazu soe zalaczyc po otwarciu termostatu i pod obciążeniem rozłączać sie powyzej 4 tys obr. a w dizlach okolo 3,5 tys obr.

    jak masz to m30 w e30 to zastosuj wentylator elekt z wlacznikiem 80/88 a jak w e32 e34 e24 to wymien wisko na nowe behr lub sasch tylko koniecznie zamontuj osłonę chłodnicy(tunel)
    Ostatnio edytowane przez luki730i ; 04-10-2011 o 17:27

  10. #10
    Początkujący Użytkownik Awatar norbitor
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    63
    BMW
    e32
    Skąd
    sc
    luki 730i Amen...i nic dodać !
    (0o=[][]=o0)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •