Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Wątek: 5.5 tys obrotów i wiecej pulsuje lampka silnika

  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik Awatar mati-e28
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    387
    BMW
    740i 99r. 320d 00r.
    Skąd
    Malbork.pl `s-Hertogenbosch.nl

    5.5 tys obrotów i wiecej pulsuje lampka silnika

    Hej jak w temacie powyzej 5 tys jak przegazuje.. mryga lampaka na desce z ikonką silnika.. posiadam inpe w chwili obecnej nie mam zadnych błedów.. adaptacje skasowane i bez zmian... co moge skontrolowac jakie czynniki wpływają na zapalenie tej lampki????

  2. #2
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    Jeśli mówimy o lampce Check Engine, to jest ona wywoływana nieprawidłową mieszanką paliwa.
    Na mieszankę ma wpływ cały układ dolotu (przepływomierz, nieszczelności w dolocie) oraz zasilania paliwowego (ciśnienie benzyny, pompa, filtr, wtryski, regulator ciśnienia, itp.).
    A na dopasowanie tej mieszanki sondy lambda i czujniki spalania stukowego.

    Powinieneś sprawdzić wszystkie te komponenty. Jeśli spada wydajność paliwowa przy wyższych obrotach, to może być najczęściej walnięta pompa paliwa albo zapchany/stary filtr paliwa. Jeśli te elementy są sprawne, to musisz szukać dalej. Sprawdź przede wszystkim co pisze inpa i czy wszystkie elementy elektryczne (czujniki spalania stukowego, sondy lambda, przepływomierz) są sprawne.
    Nein! Mein Schnitzel!

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Rafciu
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    523
    BMW
    E38, 740iL, 2000rok
    Skąd
    Góra Kalwaria
    Tak jak brunoz napisał. Jeżeli lampka mruga i gaśnie, to silnik sygnalizuje nieprawidłowy skład mieszanki. Ja miałem uszkodzoną jedną cewkę, która czasami przestawała dawać iskrę i sondy wychwytywały to jako nieprawidłowy skład mieszanki i też mrugała kontrolka, a czasami zaświeciła się na stałe. Po wymianie wszystko wróciło do normy, można sobie gazować do oporu, nic nie mruga, nie świeci.

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik Awatar mati-e28
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    387
    BMW
    740i 99r. 320d 00r.
    Skąd
    Malbork.pl `s-Hertogenbosch.nl
    Szczerze to poza sondami i pompą to mam wymienione reszte z tego co wymieniłes.. z obiawów jakie zaobserwowałem to apetyt ma wiekszy.. musze sie lepiej ta inpą zając odczytuje mi tylko błedy a live data nie ogarnia..


    Rafciu z tą cewką dałes do myslenia :D
    Ostatnio edytowane przez mati-e28 ; 29-09-2011 o 22:38

  5. #5
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Mrugająca kontrolka nie oznacza konkretnie problemu ze składem mieszanki tylko z wypadającymi zapłonami. Jak był by problem ze składem mieszanki to kontrolka świeciła by się cały czas. Jak kontrolka mrugnęła chociaż na chwilę to musi być zapisany błąd w kompie.

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Rafciu
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    523
    BMW
    E38, 740iL, 2000rok
    Skąd
    Góra Kalwaria
    To nie czuć że poszarpuje coś? U mnie przy walniętej jednej cewce czuć było strasznie. Aż się czasami bałem jechać, mimo że wiedziałem co jest grane.

  7. #7
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7
    Jak CHECK ENGINE miga, to przypomina mi się sytuacja, gdzie gazmani zamontowali LPG i od razu "kasownik błędów". Efekt był podobny - lampka zapalała się i gasła.
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •