Witam. Wymontuj to cudo jeszcze raz i po kolei :
Rozbierz go i oddziel (rozlutuj) plytke prostownika od stojana,sprawdz wszystkie diody (prostownicze to te duże i trzy małe diody wzbudzenia) na płytce pod wzgledem przewodzenia napiecia.Sprawdzisz to zwykłą kontrolką (próbówką) na 12V,kazda diode z osobna (mysle ze wiesz jak sprawdza sie diody)
-sprawdz stojan czy nie ma przebicia do masy (kontrolką z zarówką na 230V zamknij obwód pomiedzy odczepem a obudową stojana ,kontrolka ma sie nie zaświecić)
-tą sama kontrolką sprawdz przejście pomiędzy poszczegolnymi odczepami stojana (kontrolka ma swiecić)
-pierścienie wirnika najlepiej wymienić na nowe,wbijajac je w to samo miejsce co stare w taki sposob aby szczotki slizgały sie dokładnie po srodku kazdego z pierscieni. Wirnik nie moze miec zadnych "bic".Po naprawie lub ewentualnym toczeniu sprawdz czy wirnik nie ma zwarcia do masy oraz czy pierscienie maja dobre połączenie z uzwojeniem wirnika.
-po poskładaniu sprawdz go "na sucho" tzn. zapnij go w imadło,podłacz napiecie + do alternatora oraz - do obudowy,podłacz próbówkę na 12V pomiedzy + alternatora a konektor z napisem D+ (kontrolka powinna swiecić),podłacz sobie woltomierz i wymyśl jakis sposób zeby ta machine teraz rozbujać. Proponuje stary silnik od pralki albo wiertarke z zamontowanym kołem pasowym.
Powodzenia,dasz rade :)