Dlatego przed minutą wysłałem jeszcze raz do jednego i drugiego serwisu:p. Zobaczymy.
To jak otrzymasz odpowiedź, to koniecznie opublikuj proponowane przez nich ceny za taką usługę :-)
Nein! Mein Schnitzel!
rewelacja!
będę musiał się do nich wybrać zimą :)
może sam zorganizuje taką prezentacje
Renz jest raczej przedstawicielem handlowym a nie autoryzowanym warsztatem ZF na polske.
Czas oczekiwania na czesci jest u nich dlugi a czesci drogie.
Serwis ZF w DE ktory zajmuje sie osobowkami znajduje sie w Holzwickede kolo Dortmundu, zaraz przy samym lotnisku Dortmund.
Bylem pare lat temu sam na wymianie oleju u nich i bylem bardzo zadowolony, zaplacilem wtedy troche mniej bo ok. 280 Euro.
Ostatnio edytowane przez Sebek ; 22-09-2011 o 14:22
Pozdrawiam, Sebek
Masz pytanie lub problem odnośnie funkcjonowania forum, współpracy ...
Proszę o kontakt ze mną .!
No a po co oddawać to do serwisu? Ja zrobiłem czyszczenie i przegląd sterownika w swoim garażu.... Musiałem zmienić tylko papierową uszczelkę (którą z resztą sam dociąłem) i kilka oringów. Skrzynia od tamtej pory pracuje wyśmienicie. Mam kilka fotek jak ktoś chce zobaczyć.
Rafciu, bardzo chętnie obejrzymy te fotki.
Natomiast cena nie wydaje się wygórowana za tak kompleksowe operacje. Pytasz po co taki remont zrobić? Dla własnego spokoju, dla satysfakcji i dla świadomości, że ma się coś wykonane przez absolutnych fachowców. Czyż nie jest to komfortowe uczucie? :-D
Nein! Mein Schnitzel!
Dla mnie bardziej komfortowym uczuciem i satysfakcją było wykonanie wszystkiego samemu. A kiedy to jeszcze zaczęło jeździć to już w ogóle czad qurwa :D
W związku z dużym zainteresowaniem zdjęciami, wklejam je tutaj żeby były łatwo dostępne. Moja skrzynia była zdemontowana z samochodu ponieważ remontowałem silnik. Niby działała bardzo dobrze, jednak postanowiłem zajrzeć jej w bebechy. Skrzynia to ZF 5HP24, ale jest ona bliźniaczo podobna z 5HP30 (szczególnie sterownik).
Skrzynia przed otwarciem:
Tutaj stary filtr:
Jak widać nie ma tragedii. Filtr w miarę czysty, brak dziwnych opiłków itd.
Tutaj elektrozawory sterownika:
Sterownik z odpiętą wiązką, odkręcony, gotowy do wyjęcia:
Niemiłe rzeczy w kanałach olejowych:
Na stole operacyjnym:
Zaznaczone elektrozawory:
I powolne rozkręcanie. Podczas tej czynności róbcie to bardzo delikatnie, ponieważ wewnątrz sterownika, pomiędzy poszczególnymi płytami znajdują się różnego rodzaju dławiki itd, które z łatwością można pogubić, lub zamienić miejscami. Wtedy można liczyć na złe działanie skrzyni.
Stara uszczelka którą bardzo trudno zdjąć w jednym kawałku. Prawdopodobnie będzie ona w stanie nagannym.
Po zdjęciu uszczelki ukazuje nam się główna część sterownika, a zarazem największa płyta. To w niej znajduje się najwięcej plastikowych dławików, które są różnych kolorów, a zatem różnej wielkości. Nie można ich pozamieniać miejscami!!!
Tutaj mamy już umytą największą płytę, gotową do montażu kolejnych:
Nowo docięta uszczelka:
Sterownik złożony do kupy:
Już na skrzyni, z podpiętą wiązką:
Nowy filtr oleju:
Złożona na gotowo:
A tutaj połączona z nowym silnikiem :D
Niestety to są wszystkie zdjęcia które udało mi się wtedy zrobić. Po tym czyszczeniu i przeglądzie zrobiłem 5tyś km. Skrzynia działa bardzo miękko, nie gybi się podczas zmiany biegów, nie przeciąga, nie cuduje. Nie widać wycieków, a stan oleju jest na dobrym poziomie.
Jednak jeśli ktoś nie czuje się na siłach aby to zrobić samemu, lepiej niech odda to w ręce fachowca. W sterowniku jest wile części które można ze sobą niechcący zamienić, a wtedy szkody mogą być poważne.
Ostatnio edytowane przez Rafciu ; 26-09-2011 o 10:25
Bardzo ładna fotorelacja. Dziękujemy :-)
Nein! Mein Schnitzel!
Dołączam się do podziękowań i zarazem przymierzam się do czyszczenia swojego sterownika. Postaram się zrobić również fotorelacje
Może się dołączę z tą pornografią gdyż dzisiaj rozciąłem sprzęgło hydrokinetyczne ;)