Naciąg wygląda dobrze TYLKO w przypadku sporego obniżenia i zgrania koła z nadkolem
Naciąg wygląda dobrze TYLKO w przypadku sporego obniżenia i zgrania koła z nadkolem
Zgadzam się z przedmówcami, jesli nie masz gleby (a najlepiej AR) i takiego perfect fitmentu, że rant błotnika wchodzi pomiędzy naciągnięta opone a rant felgi to zakładaj "normalne" opony ;) poza tym piszesz, że chcesz miec komfort, a naciąg choćby nie duży komfortu nie poprawia na pewno, a wręcz przeciwnie ;p
Zobacz moją siódeme http://7er.pl/showthread.php/8202-e3...85-730iA-V8-93
freshtimer - za młody by być klasykiem, za stary by być platikiem
Dobra chłopaki, mam 18' rondelki 0058.
Kupiłem eksperymentalnie dwie T1R 255/40R18 za zamiarem założenia ich na tył (10 cali), niebawem chcę dokupić 235/45 R18 na przód (8,5 cala).
I tu mały zonk!
Te 255 zamiast na tył bardziej pasują na przód, tak szeroka jest ta fela.
na tył to byłby spory nacią - brakuje jak w pysk strzelił, dobre 2 cm. Przykładałem oponę do felgi i tak to wygląda.
Zatem czy na tył dobre będą 275/40 R18? Obwodem będą prawie idealne, ale czy nie obetrze mi nadkola albo wnęki?
Czy może kupić jednak te 235 na przód i mieć wszędzie naciąg?
Nein! Mein Schnitzel!
Tuczi Ci tu wszystko wyjaśni ;)..
B.-ądź M.-arce W.-ierny
Opel Signum
BMW jeszcze kiedyś kupię ;p
Ex- BMW e28 524td, e38 728i,e66 735LI , e36 316i 1.9 compact ,e46 M3 SMG ;)
No chętnie, ale w rozmiarach z E38 zupełnie się nie łapię. Może poza tym, że te 275 na 10" to będzie normalny, standardowo wyglądający "balon", bez żadnego naciągu. Co do ocierania to nie jestem pewien (bo jak już zaznaczyłem - nie obserwowałem i nie interesowałem się nigdy kołami do E38), ale wydaje mi się że ktoś kiedyś tutaj pisał że taki wchodzi na tył, ale głowy za to nie dam.
Nie do końca, miałem u siebie 285 na 10 cali ET18 i bok opony po całym sezonie był delikatnie przytarty, więc to za bogato. Słychać tego nie było, więc uważam, że ocierało rzadko i delikatnie. 275 będzie jak ta lala.
Był wypadek! Żuk uderzył w Nyse, bo miał opony łyse: Puk puk; Kto tam?; Korba :D
255 na 10 calach bedzie ladnie wygladalo i zadnego ekstremalnego naciagu nie bedzie . Kup na przod 235 i bedzie gitara .
Mam na feldze 10" oponę 255, na 8.5" 225 i ani na przodzie ani na tyle o żadnym naciągu nie ma mowy.
Mr. Perfect 4 x K1 World Champion
Tuczi: A co usunąć? Temat?
Jestem nieco skołowany, bo liczyłem, że 10 cali, to 255 mm, a więc opona 255 mm. 8,5 cala to 215 mm. Mierzyłem dzisiaj fele, i odpowiednio 255/215 mają licząc wymiar od wewnątrz (od miejsc, gdzie "styka" się opona do felgi). W katalogu na temat tych felg, kurczę, pisało 8,5/10 cali.
Zakładam, że 255 na 10 cali przy tym profilu będzie miało delikatny naciąg, bo teoretycznie (i na oko) brakuje te 2 cm (szerokość nie założonej opony do szerokości absolutnej felgi). To po stronie po 1 cm różnicy przy tym profilu na stronę będzie (mam nadzieję) ledwo zauważalne.
Z kolei na przód szerokość opony jest praktycznie równa szerokości (no, może jest szersza o niecały cm) felgi. Ideałem pewnie byłoby 245 (tyle, że tego rozmiaru nie ma w tym profilu).
Głównym moim zmartwieniem jest to czy nie będę uszkadzał felgi (przy naciągu protector się odsuwa od rantu), oraz czy za szerokie (275) na tyle nie będą mi obcierać.
Wiecie, ma być prawidłowo, ładnie, a bez dziadostwa i w miarę komfortowo i eko (grubszy laczek = większe opory toczenia).
Pytam też, bo nie wiem czy zamawiać 235 na przód, czy może 275 na tył.
EDIT: choć osobiście wolałbym dać 235 na przód (taniej: mniejsze opory toczenia, łatwiej kierować, tańsze oponki o 200/szt).
Ostatnio edytowane przez brunoz ; 15-03-2013 o 10:08
Nein! Mein Schnitzel!