Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 33

Wątek: dławienie przez pierwsze parenaście sekund pracy na benzynie...

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    W m30 jest zupełnie inaczej jak w m62. Diagnoza nie jest tak rozbudowana. Tam nie ma gumowych uszczelnień w plastikowym kolektorze bo tam jest konkretny odlewany kolektor ale z aluminium. Miejsc gdzie może łapać lewe powietrze jest naprawdę mało. Nie ma co porównywać tych silników między sobą bo to przepaść.
    W tym przypadku może być problem z układem zapłonowym. Załóż na próbę jak masz stare przewody. One naprawdę są dobrej jakości w porównaniu do innych. Zdejmij klemę i zresetuj kompa. Pojeździj kilka kilometrów na pb i zgaś silnik na pb.
    Zobacz jak będzie się zachowywał silnik po tym.

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik Awatar koNik_N
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    572
    BMW
    1989 E32 750i, 1974 E3 2500, 1976 E12 535i
    Skąd
    KRK
    Kupiłem od znajomego anglika z Liverpoolu który miał w E30 M30B35 - mniejsza z tym - wtryski na 100% są ok, cała listwa była sprawdzana pod ciśnieniem i nie cieknie i pluje ładnie. Wcześniej jakiś mądry ktoś kto miał to auto przede mną wsadził 3 wtryski inne a 3 inne więc nic dziwnego że telepało nawet na ciepłym...
    Jeśli już to podejrzewałbym nie trzymanie ciśnienia paliwa na początku pracy silnika, ewentualnie może te kable (niestety kupiłem kable championa, nie wiedziałem że BMW jest wybredne - a oryginalnych nie mam - tzn, tez były championa :/ ) Świec już przerobiłem dużo - od NGK po Beru. Interesuje mnie sprawa tego zaworka zwrotnego, może ktoś coś przybliżyć? Co do szczelności kolektora to raczej wątpię ale sprawdzę - gdyby tak było to raczej falowałyby obroty, a tutaj nic nie widać na obrotomierzu, wskazówka ani drgnie.
    '59 GAZ 21 | '66 W108 5.6 | '69 W108 280SEL | '72 BA3 2101 1200s | '74 BMW E3 2500 | '76 BA3 2103 1.8iSk | '76 BMW E12 535i | '79 GAZ 24 | '89 Volvo 740 2.3 GLE | '89 BMW E32 750i | '96 Volvo 960 3.0

  3. #3
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    45
    BMW
    e32 735iA
    Skąd
    w-m
    ten zaworek zwrotny kupisz albo w motoryzacyjnym albo w hydraulicznym zapewne, koszt to ok. 10-25zł. Żeby go załączyć to musisz albo wsadzić go w miejsce starego( w baku nad pompką taki grzybek) który jest wpięty szeregowo na wężyku. Nowy zaworek załączasz na 2 opaski skręcane, z jednej strony weżyk załączasz i z drugiej i tyle w sumie. Tylko przed założeniem oczywiście sprawdź w którą strone puszcza paliwo żeby go odpowiednio założyć. Np. ustami dmuchnij w niego, jeżeli powietrze przelatuje to ta strona ma być bliżej pompki.... niby to oczywiste ale tak napisałem na wszelki wypadek.

  4. #4
    Doświadczony Użytkownik Awatar ManiacDrifting
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    3,325
    BMW
    E32 735iAL...
    Skąd
    Bikini Dolne
    Czyli ten grzybek na górze to zaworek zapobiegający cofaniu się paliwa?
    jeśli się zepsuje to montujemy za nim na wężyku zaworek podłużny jak do Diesla Dobrze rozumiem?
    Co prawda problem mnie nie dotyczy ale chce upewnić się że o to chodzi

  5. #5
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    45
    BMW
    e32 735iA
    Skąd
    w-m
    tak jest to zaworek podłużny który zapobiega cofaniu się paliwa, można zostawić oryginalny zaworek i kilka centymetrów dalej wpiąć swój zaworek zwrotny, albo wywalić ten oryginalny i w jego miejsce wstawić nasz nowy zaworek. W sumie jak oryginalny zaworek nie trzyma paliwa to można go wywalić, ale jak ktoś chce zostawić oryginał i dołożyć jeszcze drugi to też może tak zrobić, obecność dwóch zaworków nie bedzie miała wpływu na pracę silnika.

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik Awatar koNik_N
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    572
    BMW
    1989 E32 750i, 1974 E3 2500, 1976 E12 535i
    Skąd
    KRK
    zmieniłem wczoraj pompe paliwa na nową kompletną z zaworkiem zwrotnym i tym takim grzybkiem u góry. Niestety bez efektu ://
    '59 GAZ 21 | '66 W108 5.6 | '69 W108 280SEL | '72 BA3 2101 1200s | '74 BMW E3 2500 | '76 BA3 2103 1.8iSk | '76 BMW E12 535i | '79 GAZ 24 | '89 Volvo 740 2.3 GLE | '89 BMW E32 750i | '96 Volvo 960 3.0

  7. #7
    Początkujący Użytkownik Awatar kabat
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    67
    BMW
    l
    Skąd
    l
    konik_n dales rade z ta usterką? mam to samo u siebie tylko w m60b30. Na benzynie dopóki sie nie zagrzeje przez pierwsze 250-300m się dławi a nawet slychać jakby strzelał

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    300
    BMW
    e38 4.4iLA, było e32 3.0 m60
    Skąd
    Bydgoszcz
    U mnie był podobny problem spowodowany złym ustawieniem lpg, po regulacji jak ręką odjął. A sprawdzałeś czy kuleje jak zrobisz reset na zimnym, tzn: przychodzisz rano silnik zimny odpalasz kuleje, następni odpinasz klemy z akumulatora robisz reset, powinna być poprawa.

  9. #9
    Początkujący Użytkownik Awatar kabat
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    67
    BMW
    l
    Skąd
    l
    Spróbuję zrobić tak jak mówisz i zobaczę czy pomoże

  10. #10
    Zaawansowany Użytkownik Awatar sokół
    Dołączył
    Oct 2007
    Posty
    235
    BMW
    E32 750iL 1990r.
    Skąd
    Wisznice
    Jak kupiłem swoją 750tkę to wiadomo, profilaktyczna wymiana płynów, świec(siedziały jeszcze oryginalne) na NGK, itp. Kiedy nadeszły chłodne dni to po odpaleniu silnik musiał dochodzić do siebie przez jakąś minutę więc zaczeły się poszukiwania przyczyny, podmieniałem: kable, przepływomierze, palce ap. zapł., jeździłem na porządny skaner 2 razy i nic, zero rezultatów. Latem było ok ale kolejnej jesieni i zimy już nie. W końcu wymieniłem świece, mniej więcej po 25000km i uwaga silnik odzyskał dawną sprawność. Jak się okazało mości specjaliści u których wymieniałem świece poprzednio chyba spaprali sprawę, bo przy wymianie 3 z nich wykręciłem prawie bez oporów, wyglądały dosyć niespecjalnie. Zamówiłem na allegro najprostsze świece Bosha wg. kiążki serwisowej(f8lcr) po 9pln/szt. sprawdziłem tylko odległość elektrody i po starannym wkręceniu silnik do dzisiaj pracuje jak nowy. Wykonałem jeszcze tzw wygrzewanie świec - po pierwszyn odpaleniu nie gasimy silnika przez jakiś kwadrans. Więc może pokuś się jeszcze raz o wymianę świec.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •