Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 33

Wątek: dławienie przez pierwsze parenaście sekund pracy na benzynie...

  1. #11
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    No, ale dlaczego nie chcesz odpiąć na 15 minut akumulatora żeby skasować błędy i adaptację?
    U mnie, jak rozjechały się mapy Pb przez źle wyregulowany LPG, też działy się cuda - szczególnie na zimnym. W ekstremalnym przypadku auto w ogóle nie chciało jechać. Gasło, prychało, strzelało...
    Po skasowaniu (inpą) błędów, problem znikał na jakiś czas aż się znowu rozjedzie.

    I było tak, że na LPG chodził lepiej (płynniej) niż na Pb. Stąd ta cała historia powyżej.
    Nein! Mein Schnitzel!

  2. #12
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    45
    BMW
    e32 735iA
    Skąd
    w-m
    Ja jestem po kapitalnym remoncie silnika M30B35, Wszystko na oryginalnych częściach BMW, blok robiony, glowica, wszystkie czujniki sprawdzane, nowe wtryski, regulator ciśnienia, instalacje elektryczną też sprawdzałem całą miernikiem, ogólnie wszystko co jest pod maską jest sprawdzone +pompka paliwa i na zimno trzęsie nim przez ok.20sekund. 2 ostatnie rzeczy jakie jeszcze moge zmienić/sprawdzić to są: zawór zwrotny który powinienem podłączyć przy pompce w baku (jak już to wcześniej ktoś wspomniał w innym temacie na forum) i druga rzecz to ten czujnik czy jak to zwać (przyczepione do kolektora ssącego) i do niego idzie jedna wtyczka i jeden wężyk. Nie mogę się konkretnie dowiedzieć do czego on służy, znalazłem tylko angielską nazwę tego czegoś i z tłumaczenia mi wyszło że to jest: "elektromagnetyczny oczyszczacz oparów". A mój kolega twierdzi że to jest odpowiedzialne za odpowietrzenie układu paliwowego. Także jak widać to bedzie coś z układem paliwowym bo po przełączeniu na gaz silnik chodzi u mnie równo (gaz sekwencja). Dodam że na poprzednim silniku nie miałem takich objawów. Pozatym niedawno też robiłem dla kumpla M30B30 i jego silnik na zimno zaraz po odpaleniu chodził równiutko.

  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik Awatar BRABUS
    Dołączył
    Jul 2009
    Posty
    864
    BMW
    E32 735iL & Espace4 & K1200RS ;)
    Skąd
    Mwek
    kolega moze miec racje - opary po odpaleniu silnika odprowadzane sa do kolektora ssacego, aby tam byly spalone. sam mam 535i ale nie zwrocilem na to uwagi. u mnie po odpaleniu ok 20 sec faluje na obrotach, ma moc(tzn w granicach rozsadku - powiedzmy do 2-2,5k) powyzej nie wyciagam na zimno. wydaje mi sie ze to w m30b35 normalne - na zimno musi troche falowac, zanim te wszystkie odczyty sie ustabilizuja - tymbardziej ze przez pierwsze pare sekund silnik nie korzysta z sondy - pomimo ze ma podgrzewana i tak od razu nei zlapie temperatury pracy.
    co do pracy na zimno - mialem to samo w jednej e38 4.0 - wymienilem swiece i cewki i od razu bylo lepiej. na zimno dopoki nie przelaczyla sie na gaz(co dziwne) chodzila strasznie na PB, potrafila zgasnac, slychac bylo ze wypadaja jej zaplony, po przelaczeniu chodzila rowno jak stol, a na pb nadal kulala, dopoki nie zlapala ok 60 stopni.
    http://7er.pl/signaturepics/sigpic2642_1.gif

  4. #14
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    12,308
    BMW
    E32 740iA
    Skąd
    ONA --> DW
    Blog
    1
    Cytat Zamieszczone przez BRABUS Zobacz posta
    co do pracy na zimno - mialem to samo w jednej e38 4.0 - wymienilem swiece i cewki i od razu bylo lepiej. na zimno dopoki nie przelaczyla sie na gaz(co dziwne) chodzila strasznie na PB, potrafila zgasnac, slychac bylo ze wypadaja jej zaplony, po przelaczeniu chodzila rowno jak stol, a na pb nadal kulala, dopoki nie zlapala ok 60 stopni.
    To akurat łatwo wytłumaczyć sondami. LPG nie korzysta z sond w czasie realnym tylko ma swoje mapy.

  5. #15
    Zaawansowany Użytkownik Awatar koNik_N
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    572
    BMW
    1989 E32 750i, 1974 E3 2500, 1976 E12 535i
    Skąd
    KRK
    ale ja już kasowałem adaptację nie raz - i to nie to.
    z tym zaworem zwrotnym w baku to może być to - dziś zrobiłem test - wczoraj przed zgaszeniem przełączyłem na minutę na benzynę i mam wrażenie że dziś rano było lepiej hmmm...
    a ten czujnik w kolektorze to masz rację, też podejrzany ;)
    ok, czyli trzeba zmienić całą pompkę z tym zaworkiem czy jak? w ASO się to kupuje? ma ktoś numer części?
    '59 GAZ 21 | '66 W108 5.6 | '69 W108 280SEL | '72 BA3 2101 1200s | '74 BMW E3 2500 | '76 BA3 2103 1.8iSk | '76 BMW E12 535i | '79 GAZ 24 | '89 Volvo 740 2.3 GLE | '89 BMW E32 750i | '96 Volvo 960 3.0

  6. #16
    Zaawansowany Użytkownik Awatar BRABUS
    Dołączył
    Jul 2009
    Posty
    864
    BMW
    E32 735iL & Espace4 & K1200RS ;)
    Skąd
    Mwek
    Cytat Zamieszczone przez tuczi77 Zobacz posta
    To akurat łatwo wytłumaczyć sondami. LPG nie korzysta z sond w czasie realnym tylko ma swoje mapy.
    ma mapsensor ;)
    http://7er.pl/signaturepics/sigpic2642_1.gif

  7. #17
    Vip Vip Awatar Dzuda
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    10,289
    BMW
    E32 735i ; MB 560 SEC 88'
    Skąd
    Sandomierz
    Ja bym stawiał na wtryski.Rok temu padł mi wtrysk na 4cyl i wymieniłem całą listwę.Objawy się dużo zmniejszyły ale też delikatnie mam problem z tym na zimnym silniku.

    Ja bym wymienił wsryski

  8. #18
    Zaawansowany Użytkownik Awatar koNik_N
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    572
    BMW
    1989 E32 750i, 1974 E3 2500, 1976 E12 535i
    Skąd
    KRK
    ale ja już, jak pisałem, wymieniłem wtryski, przed wymianą silnikowi wypadały tez delikatnie zapłony na ciepłym, teraz na ciepłym jest idealnie, ale na zimnym dalej źle...
    '59 GAZ 21 | '66 W108 5.6 | '69 W108 280SEL | '72 BA3 2101 1200s | '74 BMW E3 2500 | '76 BA3 2103 1.8iSk | '76 BMW E12 535i | '79 GAZ 24 | '89 Volvo 740 2.3 GLE | '89 BMW E32 750i | '96 Volvo 960 3.0

  9. #19
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    A wypadają ciągle te same zapłony (np. cylinder 1, 5 czy który tam jeszcze?)
    Jeśli tak, to zainteresuj się szczelnością dolotu przy bloku silnika. U mnie na zimno wypadały lekko zapłony tylko od 1 do 4 i dzięki temu diagnoza była dość prosta a naprawa skuteczna (wymiana uszczelek).
    Nein! Mein Schnitzel!

  10. #20
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    W m30 jest zupełnie inaczej jak w m62. Diagnoza nie jest tak rozbudowana. Tam nie ma gumowych uszczelnień w plastikowym kolektorze bo tam jest konkretny odlewany kolektor ale z aluminium. Miejsc gdzie może łapać lewe powietrze jest naprawdę mało. Nie ma co porównywać tych silników między sobą bo to przepaść.
    W tym przypadku może być problem z układem zapłonowym. Załóż na próbę jak masz stare przewody. One naprawdę są dobrej jakości w porównaniu do innych. Zdejmij klemę i zresetuj kompa. Pojeździj kilka kilometrów na pb i zgaś silnik na pb.
    Zobacz jak będzie się zachowywał silnik po tym.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •