Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 28 z 28

Wątek: Skoki ciśnienia wspomaganie hamulca, regulator przepływu - 750 servotronic

  1. #21
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa

    Post

    Cytat Zamieszczone przez Arturo Zobacz posta
    Niestety po zgaszeniu silnika pedał hamulca robi się wyraźnie twardszy.
    Czyli jest dokładnie tak jak napisałem, akumulator ciśnienia do wymiany.

    Masz stary typ, czy nowy, z którego miesiąca jest auto?
    pozdrawiam Bartek

  2. #22
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2013
    Posty
    82
    BMW
    e32 750il
    Skąd
    Elbląg
    Marzec 91, czyli nowy typ i w tym cały ból...

  3. #23
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków
    Cytat Zamieszczone przez Arturo Zobacz posta
    Marzec 91, czyli nowy typ i w tym cały ból...
    w takim razie nie ma innej opcji i padl akumulator cisnienia, chyba ?e po zgaszeniu silnika, pompowales hebel po kilka razy zanim stracil wyczuwalnie wspomaganie.
    Na kilkukrotne nacisniecie nie ma mocnych.

    Dziwi mnie brak komunikatu OBC w takim razie. Gdzies jest error bo spadek cisnienia musi by?.

    Trol mial wiec racje - ja nie mam problemu z tym ?eby to przyznac otwarcie i bez czajenia si? na nieomylnosc, ktorej nigdy nie deklaruje.
    Czarne e32 w benzynie!


  4. #24
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Hej Arturo, ale napisz, czy okazało się, że ten nowszy typ z ATE jest już niedostępny, czy chodzi o cenę?

    Z drugiej jednak strony jak masz dostęp do dobrych fachowców od obróbki metali, stary akumulator można by wyposażyć w nakręcaną nakładkę, która pasowałaby pod gwinty przewodów nowego typu i z głowy...albo

    Kupić z używki przewód od akumulatora do regulatora (może ten który masz będzie pasował) oraz od regulatora do serwa hamulców starego typu i przełożysz sobie w godzinkę wszystko na stary typ. Regulator jest ten sam i inne połączenia również. W ten sposób możesz założyć stary typ akumulatora.

    Ale jeżeli nowy typ ma kosztować 800 PLN, a stary 500 PLN, to już wolałbym nic nie kombinować i dołożyć te trzy stówki.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 06-01-2014 o 21:03
    pozdrawiam Bartek

  5. #25
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    299
    BMW
    E24 - 635 CSi, E32 - 750iL, E34 - 530i
    Skąd
    KRK
    Blog
    12
    No, dobra, to jak już wstępnie skończyliście się drapać to dodam od siebie:

    Langstrecke32 - Co do twojej teorii o wymianie czujnika/ów - W jaki sposób którykolwiek z czujników w tym układzie realizuje regulację ciśnienia ? Gdzie jest połączenie pomiędzy elementem sterującym a sterowanym ?

    ttrol - Arturo ma najpewniej uszkodzony akumulator, ale jego wymiana niekoniecznie rozwiąże problem. U mnie akumulator trup, a po wymianie regulatora ciśnienia cały układ stabilny. Zacząłbym od wymiany regulatora. Wymiana szybka i bezproblemowa. Jeśli nic się nie zmieni, wtedy będziemy wiedzieli, że problem może mieć dwie przyczyny. Wspomniany przez Ciebie zawór w regulatorze, bądź/i sam akumulator.

  6. #26
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa

    Post

    Cytat Zamieszczone przez Banol Zobacz posta
    ttrol - Arturo ma najpewniej uszkodzony akumulator, ale jego wymiana niekoniecznie rozwiąże problem. U mnie akumulator trup, a po wymianie regulatora ciśnienia cały układ stabilny. Zacząłbym od wymiany regulatora. Wymiana szybka i bezproblemowa. Jeśli nic się nie zmieni, wtedy będziemy wiedzieli, że problem może mieć dwie przyczyny. Wspomniany przez Ciebie zawór w regulatorze, bądź/i sam akumulator.
    Może tak być, jak napisałem wyżej, u Ciebie musiała być taka sytuacja. Musiałem po prostu nigdy nie trafić na uszkodzony regulator sam w sobie. Też myślałem, że uda mi się rozwiązać problem wymianą regulatora na używkę, ale nic się nie zmieniło i ustało dopiero po wymianie akumulatora.

    Tak z ciekawości zapytam, czy z padniętym akumulatorem możesz awaryjnie gwałtownie zahamować(wrażenie nie było miłe jak mi się to pierwszy raz przytrafiło, a opóźnienie jest dość duże, powiedziałbym, że jakaś sekunda), bo rozumiem, że masz nowy typ układu. W starym nie można niestety i tu upatruję przeprojektowania układu, że akumulator jest po drodze to serwa hamulcowego, a nie na oddzielnym wyjściu.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 07-01-2014 o 10:18
    pozdrawiam Bartek

  7. #27
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    299
    BMW
    E24 - 635 CSi, E32 - 750iL, E34 - 530i
    Skąd
    KRK
    Blog
    12
    Nowy typ układu. Da się zahamować awaryjnie rzecz jasna, ale pedał jest znacznie twardszy niż przy sprawnym akumulatorze.

    Przyłączam się do oczekiwania na wieści o akumulatorze do nowego typu.

  8. #28
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2013
    Posty
    82
    BMW
    e32 750il
    Skąd
    Elbląg
    Dzięki za wyczerpujące informacje.
    Akumulator ATE nowego typu jest dostępny na zamówienie, czas oczekiwania ok. 3 tygodnie, cena jak wcześniej pisałem 800zł. Można też trochę szybciej ściągnąć z ebay.de, cena z wysyłką do PL bardzo podobna.
    Po numerach wychodzi, że ten jest właściwy: http://www.ebay.de/itm/ATE-Druckspei...item1e7e855b84

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •