Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 28

Wątek: Skoki ciśnienia wspomaganie hamulca, regulator przepływu - 750 servotronic

  1. #11
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Zmiana była właśnie w grudniu/90
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 04-01-2014 o 09:19
    pozdrawiam Bartek

  2. #12
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2013
    Posty
    43
    BMW
    e32 730i
    Skąd
    Warszowice
    To ciekawe ceny zaproponowali , ja ostatnio jak pytałem to dostałem taką odpowiedź :
    Febi 235 zł
    ATE 420 zł
    OE BMW 950 zł

  3. #13
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa

    Post

    Cytat Zamieszczone przez remus42 Zobacz posta
    To ciekawe ceny zaproponowali , ja ostatnio jak pytałem to dostałem taką odpowiedź :
    Febi 235 zł
    ATE 420 zł
    OE BMW 950 zł
    A nie mówisz czasem o akumulatorze do M30? On jest trochę tańszy, bo nie ma uszu mocujących.

    Ja za ATE stary typ do M70 ostatni raz jak brałem jakieś dwa/trzy lata temu płaciłem 547 PLN właśnie u nich.
    pozdrawiam Bartek

  4. #14
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    74
    BMW
    750iL
    Skąd
    Sin City

    Post

    Cytat Zamieszczone przez ttrol Zobacz posta
    Musisz kolego posiedzieć jeszcze w temacie e32, żeby ze mną dyskutować...

    - po pierwsze kula ciśnień nie jest tylko kulą, a czas jej życia to kilka lat, więc nie jest tak różowo jak napisałeś
    - po drugie, jak nie ma zapasu ciśnienia w kuli, to spróbuj gwałtownie wcisnąć hamulec i o to opóźnienie mi chodziło
    - po trzecie oba czujniki ciśnienia można odpiąć i układ normalnie pracuje, poza świecącym się na zegarach ostrzeżeniem, że hamulce są niesprawne

    Z doświadczenia wiem, że taki objaw jak ma kolega dokładnie świadczy o wygazowanej kuli, aczkolwiek może to być również spowodowane uszkodzonym samym regulatorem, który jej nie nabija, ale z tym się nigdy nie spotkałem, bo jego budowa jest bardzo prosta. Te stukania odczuwalne na pedale hamulca to przełączanie zaworu w regulatorze, który próbuje ładować kulę, ponieważ kula nie przyjmuje odpowiedniego ciśnienia, dzieje się tak cyklicznie, przy w wciśniętym hamulcu.
    Sam musisz posiedzieć w garażu żeby wiedzieć o czym piszesz.

    Nie jest tylko kulą? Czym jest poza akumulatorem ciśnienia w takim razie? Magiczną szklaną kulą?


    Napisałeś - objaw świadczy o wygazowanej kuli - a jednocześnie - kula nie przyjmuje odpowiedniego ciśnienia. BZDURA.
    Dowiedz się że uszkodzony akumulator ciśnienia objawia się zupełnie inaczej.
    Problem opisywany w wątku dotyczy REGULATORA CIŚNIENIA, zrozum to wreszcie i nie naciągaj ludzi na wydatki po 1000 zł.
    Nie pierwszy raz widzę bzdury które wypisujesz tu na forum mając przekonanie o własnej wyższości nad wszystkim i wszystkimi.

  5. #15
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa

    Post

    Cytat Zamieszczone przez langstreckeE32 Zobacz posta
    Sam musisz posiedzieć w garażu żeby wiedzieć o czym piszesz.

    Nie jest tylko kulą? Czym jest poza akumulatorem ciśnienia w takim razie? Magiczną szklaną kulą?


    Napisałeś - objaw świadczy o wygazowanej kuli - a jednocześnie - kula nie przyjmuje odpowiedniego ciśnienia. BZDURA.
    Dowiedz się że uszkodzony akumulator ciśnienia objawia się zupełnie inaczej.
    Problem opisywany w wątku dotyczy REGULATORA CIŚNIENIA, zrozum to wreszcie i nie naciągaj ludzi na wydatki po 1000 zł.
    Nie pierwszy raz widzę bzdury które wypisujesz tu na forum mając przekonanie o własnej wyższości nad wszystkim i wszystkimi.
    Pozostaje mi się tylko uśmiechnąć.

    Ten akumulator, podobnie jak akumulatory(kule) w zawieszeniu nivo są zbiornikami przeponowymi z gazem pod ciśnieniem(jak inaczej chciałbyś nabijać ciśnienie w zbiornik, gdzie olej jest nieściśliwy, to nie powietrze, ani gaz). Resztę już sam doczytasz, a możesz to zrobić na przykład tutaj:

    http://bmwe32.masscom.net/maxf_website/booster.htm


    Tu jest ładnie wszystko opisane, poza tym, że jak akumulator jest niesprawny to nie można gwałtownie zahamować, służy on również do buforowania ciśnienia wspomagania hamulcy, poza zapewnianiem ciśnienia również podczas braku pracy silnika. Podczas normalnego hamowania ciężko wyczuć, czy akumulator ciśnienia jest niesprawny.

    Niech kolega z problemem napisze jeszcze czy ma twardy hamulec zaraz po zgaszeniu silnika, to może rozwieje Twoje wątpliwości. Zamiast tak się unosić, sam naciągasz kolegę na zakup czujników, które niczego do tematu nie wnoszą.

    Widzę po stopce, że masz takie auto u siebie, odepnij sobie przewody od tych czujników, zobacz jak się auto zachowuje.

    Dodam jeszcze, żebyś wiedział, że czujnik, który jest na górze o numerze 34331150922, mierzy zakres ciśnień w układzie wspomagania hamowania, zwraca rezystancję, jeżeli jest za niskie ciśnienie lub za wysokie wyrzuca błąd na zegarach o awarii układu wspomagania hamulcy "Brake Pressure" oraz zapala się kontrolka hamulców z wykrzyknikiem( ta kontrolka również się zapala, jeżeli jest za niski poziom płynu hamulcowego, natomiast tylko taką rolę spełnia w autach z silnikami innymi niż M70 lub M30 z serwem podciśnieniowym).

    Drugi 34351182270, wkręcany z boku, mierzy ciśnienie z pompy zaraz na wejściu. Działa na zasadzie on off, normalnie otwarty, jeżeli ciśnienie jest niewłaściwe, zwiera oba piny i wtedy podświetla się kontrolka hamulców z wykrzyknikiem.

    A teraz, jeżeli możesz wytłumacz mi i kolegom, jak na problem wyżej opisany ma wpływ wymiana tych czujników na inne.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 04-01-2014 o 17:20
    pozdrawiam Bartek

  6. #16
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków

    Post

    Banol i Arturo napisali wyraźnie - nie mają komunikatu OBC o niskim ciśnieniu w układnie.

    Akumulatory ciśnień są sprawne w obu przypadkach, przy wyczuwalnym sekundowym spadku ciśnienia winę ponosi czujnik na lewym kielichu.

    Jeden potwierdził już że podmiana czujnika pomogła.
    Czarne e32 w benzynie!


  7. #17
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa

    Post

    Cytat Zamieszczone przez sz4l0ny Zobacz posta
    Banol i Arturo napisali wyraźnie - nie mają komunikatu OBC o niskim ciśnieniu w układnie.

    Akumulatory ciśnień są sprawne w obu przypadkach, przy wyczuwalnym sekundowym spadku ciśnienia winę ponosi czujnik na lewym kielichu.

    Jeden potwierdził już że podmiana czujnika pomogła.
    Hej, witam serdecznie stary przyjacielu. Widać Kraków murem stoi, byłem pewny, że się znacie :)

    Wymiana czujnika nie może nic wnieść, Banol napisał, że wymienił cały regulator, widocznie był walnięty zawór ładowania akumulatora w samym regulatorze. Nic nie napisał, że wymienił sam czujnik, zresztą po analizie układu sam dojdziesz go tego, że to są tylko czujniki, nie zawory, pełnią tylko rolę ostrzegawczą.

    Po czym wnosisz, że akumulator u kolegi Arturo jest sprawny?

    U mnie było dokładnie tak jak napisał Arturo, czujniki sprawne, nie dawały komunikatu, ciśnienie we wspomaganiu hamulców było tylko przy włączonym silniku, cykanie co kilka sekund przy naciśniętym hamulcu(też wymieniłem regulator cały na używkę, chciałem iść po najmniejszej linii oporu, zanim kupię akumulator ciśnienia, bez rezultatu). Po wymianie akumulatora wszystko wróciło do normy. Podobnie jak w pozostałych dwóch przypadkach jakie miałem u znajomych, w tym jeden w e24. Akumulator traci gaz ze starości, to samo miałem w kulach od NIVO.

    Z niecierpliwością czekam na wieści od Arturo.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 04-01-2014 o 22:19
    pozdrawiam Bartek

  8. #18
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków

    Post

    Cytat Zamieszczone przez ttrol Zobacz posta
    Hej, witam serdecznie stary przyjacielu. Widać Kraków murem stoi, byłem pewny, że się znacie :)

    Wymiana czujnika nie może nic wnieść, Banol napisał, że wymienił cały regulator, widocznie był walnięty zawór ładowania akumulatora w samym regulatorze. Nic nie napisał, że wymienił sam czujnik, zresztą po analizie układu sam dojdziesz go tego, że to są tylko czujniki, nie zawory, pełnią tylko rolę ostrzegawczą.

    Po czym wnosisz, że akumulator u kolegi Arturo jest sprawny?

    Z niecierpliwością czekam na wieści od Arturo.
    Ja też. Na razie jest 1:1, jak wymiana regulatora pomoże u Artura będzie 2:1

    Z tym fałszywymi uprzejmościami daj sobie spokój, zależy ci na emanowaniu fałszywością?
    Czarne e32 w benzynie!


  9. #19
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Hej sz4lOny tu nie chodzi o rywalizację, tylko o poprawną diagnozę, żeby ktoś tu kiedyś zajrzał i od razu wiedział o co chodzi.

    Do głowy przychodzi mi jeszcze jedna rzecz. Ja mówię o starym typie rozwiązania, bo z takim miałem do czynienia. Ty pewnie mówisz o nowszym, zapewne takie miał Banol, ja nie wiem z którego rocznika miał auto. Arturo ma to nowsze, reasumując z jego wypowiedzi. Układ jest wtedy inny, więc objaw może być inny, bo akumulator jest inaczej umieszczony w układzie, ale nadal z analizy wynika, że z wygazowanym akumulatorem nie ma możliwości dobijania ciśnienia na bufor. Podejrzewam jednak, że przeprojektowanie miało na celu wyeliminowanie opóźnienia wspomagania w przypadku uszkodzonego akumulatora, które miało miejsce w starym typie.

    Arturo sprawdź jeszcze tak jak pisałem wcześniej, czy pedał hamulca twardnieje zaraz po wyłączeniu silnika.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 05-01-2014 o 08:30
    pozdrawiam Bartek

  10. #20
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2013
    Posty
    82
    BMW
    e32 750il
    Skąd
    Elbląg
    Niestety po zgaszeniu silnika pedał hamulca robi się wyraźnie twardszy.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •