Pozostaje mi się tylko uśmiechnąć.
Ten akumulator, podobnie jak akumulatory(kule) w zawieszeniu nivo są zbiornikami przeponowymi z gazem pod ciśnieniem(jak inaczej chciałbyś nabijać ciśnienie w zbiornik, gdzie olej jest nieściśliwy, to nie powietrze, ani gaz). Resztę już sam doczytasz, a możesz to zrobić na przykład tutaj:
http://bmwe32.masscom.net/maxf_website/booster.htm
Tu jest ładnie wszystko opisane, poza tym, że jak akumulator jest niesprawny to nie można gwałtownie zahamować, służy on również do buforowania ciśnienia wspomagania hamulcy, poza zapewnianiem ciśnienia również podczas braku pracy silnika. Podczas normalnego hamowania ciężko wyczuć, czy akumulator ciśnienia jest niesprawny.
Niech kolega z problemem napisze jeszcze czy ma twardy hamulec zaraz po zgaszeniu silnika, to może rozwieje Twoje wątpliwości. Zamiast tak się unosić, sam naciągasz kolegę na zakup czujników, które niczego do tematu nie wnoszą.
Widzę po stopce, że masz takie auto u siebie, odepnij sobie przewody od tych czujników, zobacz jak się auto zachowuje.
Dodam jeszcze, żebyś wiedział, że czujnik, który jest na górze o numerze 34331150922, mierzy zakres ciśnień w układzie wspomagania hamowania, zwraca rezystancję, jeżeli jest za niskie ciśnienie lub za wysokie wyrzuca błąd na zegarach o awarii układu wspomagania hamulcy "Brake Pressure" oraz zapala się kontrolka hamulców z wykrzyknikiem( ta kontrolka również się zapala, jeżeli jest za niski poziom płynu hamulcowego, natomiast tylko taką rolę spełnia w autach z silnikami innymi niż M70 lub M30 z serwem podciśnieniowym).
Drugi 34351182270, wkręcany z boku, mierzy ciśnienie z pompy zaraz na wejściu. Działa na zasadzie on off, normalnie otwarty, jeżeli ciśnienie jest niewłaściwe, zwiera oba piny i wtedy podświetla się kontrolka hamulców z wykrzyknikiem.
A teraz, jeżeli możesz wytłumacz mi i kolegom, jak na problem wyżej opisany ma wpływ wymiana tych czujników na inne.





Odpowiedz z cytatem