Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Wątek: Problemów z silnikiem ciąg dalszy !! mam ochotę spalić to auto !!

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    DK to nastawnik przepustnicy.
    Po wycięciu katów pojawi się błąd - sprawność katalizatora 40 i 45. Sterownik musi mieć warunki do przetestowania wydajności katalizatora więc tak szybko tego nie wyłapie.
    Zacznij od przyjrzenia się przepustnicy i instalacji do niej idącej oraz instalacji od przepływki. Zobacz też jaką temp silnika widzi komp. Może też się coś dziać w instalacji lub ze sterownikiem i gubi zasilanie czujników.

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    176
    BMW
    e38 735i
    Skąd
    S-c
    @MastaKleszcz jesteś pewien, że to elektronika? Miałem problem z mocą i pracą na wolnych (głównie na zimnym) i czym niższa temperatura był większy. Bywało nawet tak, że spod świateł ledwo ruszał. Tryb awaryjny wprawdzie się nie włączał, ale było to naprawdę uciążliwe.

    Problem powodowany był niewielkim i niewidocznym na pierwszy rzut oka pęknięciem na kolektorze ssącym (dostawał "lewego" powietrza). Po drodze zmieniano u mnie świece, cewki, przepływomierz (nawet dwukrotnie), odmę, naprawiano moduł sterowania silnikiem, zmieniano wtryskiwacze, sondy Lambda, wielokrotnie podłączano INPĘ i nic nie wychodziło a wszystkie te zabiegi nie dały rezultatu.

    Pęknięcie odkryto przypadkiem jak się okazało że silnik reaguje "na dotyk" w którymś miejscu. Usunięcie nieszczelności kolektora podziałało i zaczął idealnie pracować.

    Nikt u mnie za bardzo pod uwagę nie brał, że może chodzić o "lewe" powietrze a ono okazało się winowajcą. Słyszałem nawet w jednym warsztacie diagnozę że "trzeba silnik wymienić"
    Pozdrawiam

    fm

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    465
    BMW
    740iL Indywidual
    Skąd
    Wrocław
    Cytat Zamieszczone przez fm Zobacz posta
    @MastaKleszcz jesteś pewien, że to elektronika? Miałem problem z mocą i pracą na wolnych (głównie na zimnym)...........
    Jeśli chodzi o Twój przypadek to w mojej sytuacji raczej nie ma takiej możliwości. U mnie objawia się to w ten sposób, że nie zachodzi zjawisko regularnego falowania obrotów ... po prostu przez minute pochodzi idealnie i nagle sam z siebie wskakuje na 1000 obr. później znowu troche pochodzi równiutko i z nowu obroty w góre na 1000 (trzyma ok 10 sekund). Z kolei jeśli chodzi o Twój problem to podejrzewam, że falowanie było regularne ponieważ silnik ciągnął lewe powietrze przez cały czas. Dlatego jutro spróbuje jeszcze zrobić coś z tymi sondami i katami ... mam nadzieję, że brak mocy objawia się zapchanymi katalizatorami głównymi ...

    Swoja drogą czy ktoś z was uważa, ze wycięcie samych katów przykolektorowych mogło wpłynąć na odczyty sond za katami i w rezultacie przełączyć silnik w tryb awaryjny ? Ale skąd wzięłyby się błedy : DK- controller regulator area 131, 115 hot air mass meter ??
    Ostatnio edytowane przez MastaKleszcz ; 13-09-2011 o 01:31

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •