Strona 1 z 8 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 76

Wątek: Kupno E38 Co i jak?

  1. #1
    Doświadczony Użytkownik Awatar ManiacDrifting
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    3,325
    BMW
    E32 735iAL...
    Skąd
    Bikini Dolne

    Kupno E38 Co i jak?

    Szydząc i naśmiewając się z E38 w podświadomości czułem, że kiedyś do tego dojdzie i stało się Zamierzam kupić tego niegodnego następce z brzydkim tyłem ( :D ) mojej ukochanej seri E32.
    Powodami które mną kierują to przede wszystkim troska o moje już 22 letnie E32 735iAL którego dobroci i piękna nie chce nadużywać i w efekcie stracić Pozbywać się go na pewno nie zamierzam. Dodatkowo mam chęć spróbowania czegoś świeższego.
    Co mnie zachęca?
    Ładny i spójny jeszcze przód nawiązujący dobrze do E32 z ładnym zderzakiem który nie stanowi połowy auta.
    Podobna linia boczna nadwozia
    Dostępne dobre i szersze wyposażenie
    Ładne wnętrze zegary deska Fotele które pozostają Ergonomiczne i przyjazne nie ma tu potężnej przepaści między poprzednikiem jaka już skolei wyspępuje W E65 nawet między modelem E38.
    Na nie: Tylko 1 przysłaby silnik R6
    Tył który mi się nie podoba.
    Progi jak W E36.
    Teraz tak Silniki, Znany mi dobry endżin z E36 2.8 wydaje mi się przysłaby i niewymiarowy pojemnościowo do tej budy.
    2.5 TDS (...)
    3.0D Ponoć dobry i mało pali jednak go nie chcę
    3.0 i 3.5 V8 jak już kupować V8 to 4.0 jak dla mnie hmm bolączki raczej mi są znane Odmy i luzujące się pompy oleju pozatym chyba jest ok?
    4.0D hmm to coś co mnie interesuje ma ładny dźwięk w pewnym zakresie obrotów zbliżony do benzyny Ale kompletnie nic o nim nie wiem.
    5.0 Dla mnie odpada troche o nim wiem i tyle mi wystarczy miło na niego popatrzeć jak dla mnie ale nie wybrał bym go.
    Nasuwa mi się pytanie napewno ktoś z użytkowników zrobił taki up z E32 na E38 jakie są wasze spostrzeżenia myślę że równie przyjemnie się jeździ
    Jakie silniki są polecane i na co zwracać szczególna ostrożność?
    Jak jest z wytrzymałością Zawieszenia i które miejsca są wrażliwe blacharsko czy E38 ma ocynk? Rozważam silniki V8 i 4 litrowy Diesel
    Czy użytkowanie na dobrym Gozie nie uprzyksza życia?
    W mojej ex. E32 na sekwencji z silnikiem 3.5 byłem zadowolony.
    Interesuje mnie skrzynia steptronik rozumiem że mozna jechać od 1 do ostatniego biegu w pełni kontrolując sekwencję zmiany przełożeń?
    Kontrola trakcji daje się wpełni wyłączyć celem zabawy?
    Nie chciałbym wyjmować modułu ASC żeby udowodnić E38 że potrafie tym zamielić

    Aha zastanawiają mnie dane z wiki pedi mianowicie
    740i[6] V8 4,0 l (3982 cm³), DOHC wtrysk 89,00 mm × 80,00 mm 10,0:1 286 KM (210 kW) przy 5800 obr/min 400 N•m przy 4500 obr/min 6,9 s 250 km/h
    740i V8 4,4 l (4398 cm³), DOHC wtrysk 92,00 mm × 82,70 mm 10,0:1 286 KM (210 kW) przy 5400 obr/min 440 N•m przy 3600 obr/min 7,0 s 250 km/h
    Dlaczego E38 z 4.4 niby tej samej mocy ale większym momentem miała by być wolniejsza od 4.0 Sądze że te dane w prawdziwym świecie nie mają żadnego sensu i pokrycia
    Ostatnio edytowane przez ManiacDrifting ; 11-09-2011 o 17:08

  2. #2
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Piszesz że nie chcesz v12 a chcesz v8 740d. To wcale nie jest tanie w utrzymaniu. Wszystko podwójne jak w v12. Koszt regeneracji wtryskiwacza to minimum 450zł a jest ich osiem. Nie wiem czy są dwie pompy czy jedna ale w dokumentacji niby cp3 co oznacza problemy z diagnozą. Dwie przepływki a w dieselu lubia padać. Dwie turbiny. Paliwa też spali i to nie mało. 4.0d to jak v12 tylko garków mniej. Świece też nie są tanie. Moim zdaniem albo 4.4 albo 5.4. 730d to za mało.

  3. #3
    Doświadczony Użytkownik Awatar ManiacDrifting
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    3,325
    BMW
    E32 735iAL...
    Skąd
    Bikini Dolne
    Wiem że ten 4 litrowy Diesel Jest skomplikowany i napewno kosztowny w utrzymaniu ale myślę że nie powinien być awaryjny bardziej niż inne silniki i przy spokojnej jeździe spali tyle co i moje Benzynowe 3.5.
    Silnik 4.4 Dla mnie coś ale zniechęca mnie pobór oleju tego silnika Przecież to nie dwusów z dozownikiem że pobiera sobie olej...

  4. #4
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Może jest i mniej awaryjny według Ciebie ale jak się zepsuje to płynie się na duże pieniądze.

  5. #5
    Doświadczony Użytkownik Awatar ManiacDrifting
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    3,325
    BMW
    E32 735iAL...
    Skąd
    Bikini Dolne
    Analizując 2.8 R6 było by najwytrzymalsze i najmniej skomplikowane ale tam mocy troche mało. Lub któryś z benzynowych V8 chyba innego rozsądnego wyboru nie ma

  6. #6
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    najlepiej 4.4 lub 5.4 4.0d w utrzymaniu jest gorszy od 750 wieksze ryzyk0o awarii drogich podZespołów

  7. #7
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Kup m60 to kompromis między trwałością i osiągami. To jest najtrwalsze rozwiązanie. Podwójny łańcuch rozrządu. Brak vanosów. Jedna przepływka. Mało wymagający komputer. Duża trwałość i prostota konstrukcji. Jak się zepsuje to kupić można drugi silnik za mniejsze pieniądze jak naprawa m67. Osiągi też nie najgorsze.

  8. #8
    Doświadczony Użytkownik Awatar ManiacDrifting
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    3,325
    BMW
    E32 735iAL...
    Skąd
    Bikini Dolne
    Skoro tak mówicie o tym dieslu to rzeczywiście może w 4.0d najgorsze wydają się być dwie turbiny i chyba dwie pompy wtryskowe z tego co słyszałem że ma co niesie za sobą tylko koszty. Czyli żeby Zakupić E38 z silnikiem M60 a nie M62 to musi być ze starszego okresu produkcji?
    Ostatnio edytowane przez ManiacDrifting ; 11-09-2011 o 20:49

  9. #9
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Najważniejszy jest stan auta a nie rocznik!!! W m62 jest alternator chłodzony woda w nowszych rocznikach. Jest też sporo dodatków płatających figle. Lepsze jest auto starsze a świetnie utrzymane niż nowsze. Cena przeważnie idzie za rocznikiem a nie stanem.

  10. #10
    Doświadczony Użytkownik Awatar ManiacDrifting
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    3,325
    BMW
    E32 735iAL...
    Skąd
    Bikini Dolne
    To wiem Od dawna Patrzy sie na stan nie na rok produkcji.
    Więc reasumując Najmniej problemowy silnik M60 zastanę w pierwszych modelach do roku którego? myślę że i w takim znajdę interesujące mnie wyposażeni conajwyżej dołoży się przód poliftowy.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •