Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Wątek: 5HP30 - co to za błąd i jak go naprawić?

Widok wątkowy

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #3
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    Ryjąc dalej po sieci natrafiłem na trop:

    http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/54/47
    http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/03/71/22

    Czytając lekturę nasunęło mi się kilka skojarzeń:
    U mnie skrzynia nie blokuje się w żadnej pozycji, podczas jazdy można zrzucić D do N (po wciśnięciu spustu na końcu lewarka). Mogę mieszać lewarkiem na niepracującym silniku, odpalać auto bez hamulca itp. Błąd trans.failsafe mode na MIDzie pojawia się też jak mam np. N i wcisnę hamulec.

    Wszystko wskazuje, że nie jest podłączony (lub uszkodzona jest cewka) elektrozawór (solenoid), który powinien się uaktywniać w poszczególnych warunkach i blokować lewarek skrzyni...

    P/N lock (shift-lock in Japan and US version up to 09/96, in all country-specific variants as from 09/96)


    It is only possible to shift out of the positions "P" or "N" after evaluation of the signals:

    • Brake (brake light switch or brake light test switch)
    • Road speed
    • Engine speed
    • Time

    The selector lever is locked when no brake signal is detected with the engine running and the vehicle stationary. A time delay function of approx. 0.5 s is used for operation under winter conditions. The brake light switch is designed as a normally-opened contact referred to 12 V and the brake light test switch as a normally-open contact referred to ground. The shift lever is locked by way of a solenoid on the selector lever switch.
    Źródło: WDS


    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	solenoid.jpg
Wyświetleń:	13
Rozmiar:	32.8 KB
ID:	3527

    Chodzi o element z lewej strony. Ma dwa piny, zakładam, że jest to proste zasilanie cewki elektromagnesu. Czy faktycznie takie elementy ulegają uszkodzeniu?

    No i nasuwa się jeszcze jedno ciekawe pytanie: według VIN mam auto z 06/1996. Skrzynia Steptronic. Natomiast w realOEM wynika z tego, że część nr 5 występuje dopiero od 09/1996 (choć realOEM nie pisze, że nie znalazł części nie pasujących do mojego modelu). Ten sam tekst (o 09/96) jest w WDS, który zacytowałem powyżej. To w końcu jak to jest?
    Ostatnio edytowane przez brunoz ; 08-09-2011 o 22:18
    Nein! Mein Schnitzel!

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •