Ryjąc dalej po sieci natrafiłem na trop:
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/54/47
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/03/71/22
Czytając lekturę nasunęło mi się kilka skojarzeń:
U mnie skrzynia nie blokuje się w żadnej pozycji, podczas jazdy można zrzucić D do N (po wciśnięciu spustu na końcu lewarka). Mogę mieszać lewarkiem na niepracującym silniku, odpalać auto bez hamulca itp. Błąd trans.failsafe mode na MIDzie pojawia się też jak mam np. N i wcisnę hamulec.
Wszystko wskazuje, że nie jest podłączony (lub uszkodzona jest cewka) elektrozawór (solenoid), który powinien się uaktywniać w poszczególnych warunkach i blokować lewarek skrzyni...
Źródło: WDSP/N lock (shift-lock in Japan and US version up to 09/96, in all country-specific variants as from 09/96)
It is only possible to shift out of the positions "P" or "N" after evaluation of the signals:
- Brake (brake light switch or brake light test switch)
- Road speed
- Engine speed
- Time
The selector lever is locked when no brake signal is detected with the engine running and the vehicle stationary. A time delay function of approx. 0.5 s is used for operation under winter conditions. The brake light switch is designed as a normally-opened contact referred to 12 V and the brake light test switch as a normally-open contact referred to ground. The shift lever is locked by way of a solenoid on the selector lever switch.
Chodzi o element z lewej strony. Ma dwa piny, zakładam, że jest to proste zasilanie cewki elektromagnesu. Czy faktycznie takie elementy ulegają uszkodzeniu?
No i nasuwa się jeszcze jedno ciekawe pytanie: według VIN mam auto z 06/1996. Skrzynia Steptronic. Natomiast w realOEM wynika z tego, że część nr 5 występuje dopiero od 09/1996 (choć realOEM nie pisze, że nie znalazł części nie pasujących do mojego modelu). Ten sam tekst (o 09/96) jest w WDS, który zacytowałem powyżej. To w końcu jak to jest?




Odpowiedz z cytatem