tuczi niestety ma tu racje, przerabiałem osobiście ścieżkę sond tanich, uniwersalnych i i tak skończyłem na oryginale... tamte niby dobrze oscylowały a skład mieszanki był dalej do bani...
tuczi niestety ma tu racje, przerabiałem osobiście ścieżkę sond tanich, uniwersalnych i i tak skończyłem na oryginale... tamte niby dobrze oscylowały a skład mieszanki był dalej do bani...
'59 GAZ 21 | '66 W108 5.6 | '69 W108 280SEL | '72 BA3 2101 1200s | '74 BMW E3 2500 | '76 BA3 2103 1.8iSk | '76 BMW E12 535i | '79 GAZ 24 | '89 Volvo 740 2.3 GLE | '89 BMW E32 750i | '96 Volvo 960 3.0
Jeśli obie sondy są typu LSH25 to będą działać poprawnie.
W M62TU aplikowałem sondy z silnika 6cyl(także LSH25 jak ta z V8) i wszystko pracowało poprawnie
Każda sonda ma swoją charakterystykę pracy. Zakładając taką o innej niż oryginał to silnik na 99% zeświruje
Na jednym ze szkoleń dowiedziałem się, że takie połączenie:
nie jest zalecane, ponieważ przewodem sygnałowym(w sondzie 1V najczęściej koloru czarnego) doprowadzany jest także tlen do celów porównawczych. Zataśmowanie tego ponoć skraca żywotność sondy. Gość z Boscha zalecał użycie specjalnych złączek od nich do tego celu.to chyba nawet średnio-zaawansowany elektryk samochodowy sobie poradzi z przylutowaniem tych czterech kabelków i zaizolowanie ich rurką termokurczliwą..
Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
Henry Ford
Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms
No i przyszły mi dzisiaj sondy. Pudełko kartonowe a na nim napis numeru sondy 0 258 986 505.
W środku wszystko zapakowane w woreczki:
- w woreczku z bąbelkami fabrycznie nowa sonda BOSCH 0 258 986 505 z czterema niezakończonymi kablami, część aktywna zabezpieczona plastikowym kapslem
- w małym woreczku 'katiusza' oraz rurki do połączenia z oryginalnym kablem ze starej sondy
- podbita gwarancja na 12 miesięcy
I takie równiutkie dwie sztuki :-D
Nein! Mein Schnitzel!
no to czekamy na efekty ;) po to jest wlasnie forum, aby jedna osoba przetestowala to, druga tamto, jedna bedzie w plecy te powiedzmy 200-300 zl, ale da informacje innym i oni juz nie beda w plecy ;)
Witam
Ja mam dostęp do Boscha dedykowanego do M60B40 po 227 zł szt. Zdecydowałem się na dedykowaną, bo uniwersalna to koszt 175zł, jak dla mnie różnica niewielka. Wiem jak znajomy się męczył z lutowaniem uniwersalnej, bo te kabelki po prostu nie chcą się lutować, nawet kalafonia nie pomaga.
tak kabelki są nie do zlutowania na zlutowałem na siłe z dobrą pastą ale najlepiej to zrobić na złączki...
Bruno bedzie dobrze .. :)
Co się nie da. Ja do lutowania nie lutujących się tematów wykorzystuję "elektrolit do czyszczenia" firmy wurth saBesto Art. nr 0987 144.
U poprzedniego pracodawcy miałem amoniak w granulkach. On też się świetnie sprawował. W ciężarówkach bez takich specyfików nic nie polutujesz.
Obydwa specyfiki pomagają zlutować nawet i przewody od sond. Z resztą jak było napisane wyżej producenci sond nie zalecają lutowania tych przewodów ze względu na tamowanie przepływu tlenu do sondy.
Panowie, kwestia lutowania: można lutować, ale poprzez lutowanie twarde, tj. powyżej 400 stopni oraz innym spoiwem (coś ala spawanie).
Ja (właściwie to mój mechanik) natomiast skorzystałem z gotowych złączek w zestawie.
Pomijam fakt, że jednej starej sondy nie szło odkręcić. Trzeba było rzeźbić w rurze wydechu i wspawywać nowy gwint (odpowiednio spreparowana i dospawana nakrętka). Efekt spawania bardzo ładny. Gdybym nie wiedział i nie widział nowej nakrętki, powiedziałbym, że jest tak jak w oryginale.
A samo działanie sond? Rewelacja. Auto od razu inaczej pracuje. Nie trzęsie się. Ma kopa, którego nigdy przedtem nie miało. Mimo, że nie mam w ogóle podłączonego przepływomierza (uszkodzony i wskazuje 0 niezależnie od warunków). Zatem mogę potwierdzić, że operacja się udała i tym samym rozwiewam wszelkie wątpliwości niedowiarkom, że to jest możliwe.
Gdybym kupił dwie dedykowane sondy, to kosztowałoby mnie to więcej o 150 zł, ale trwało tyle co wykręcenie starych sond i wkręcenie nowych.
Natomiast tutaj trwało to dłużej o 8 kabelków, czyli jakieś 15 minut więcej. Nie liczę czasu, który upłynął na odłączaniu aku do spawania i samego spawania (to jest niezależne od wybranej opcji sond).
Przy okazji dowiedziałem się, że nie mam katalizatorów a ładnie wspawane strumiennice :-)
Nein! Mein Schnitzel!
Brunoz (i inni)
ja też kupiłem te sondy, też je wymieniałem ale ja doczytałem gdzieś info, że nie można lutować końcówek (co też chciałem robić) bo to może uszkodzić sondę, po to własnie w zestawie są te "katiusze", chodzi o nielutowane połączenie wtyczki. Nie jestem pewien czy nawet w instrukcji nie ma wkazówek, żeby nie lutować (już wyrzuciłem).
Tak czy inaczej potwierdzam - auto na tych uniwersalnych boshach z allegro (notabene MADE IN USA!) pracuje bardzo dobrze.
Pozdrawiam
Gwozdziu
------------------------------------------------