Strona 3 z 12 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 112

Wątek: Alternatywa dla przepływomierza (MAF) do 740i M60B40/M62B44 oraz M62TUB44

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    Zdzira850I, wiem, że są ludzie, którzy mogą z powodzeniem wydawać 600 zł na przepływomierze. Tak samo jak są ludzie, którzy mogą wydać 2500 i mieć to zamontowane w ASO i do tego kawę, pączka i być dopieszczanym.
    Natomiast tutaj rozważamy praktyczne zastosowanie zamiennika fabrycznie przystosowanego do innej marki auta. Istnieją sygnały z for (cała masa ich), które mówią i dokumentują, że przy odrobinie zabawy (zmiana wtyczki, odkręcenie dwóch dziwnych śrubek) wymiana przepływomierza może kosztować 10% tego co w ASO, jest przy tym mniej zachodu niż umówienie się na serwis, dojechanie do niego kilkadziesiąt km, poczekanie na instalację i powrót do domu.

    Zatem bardzo proszę o wypowiadanie się na temat a nie dywagowanie, czy zakup części uniwersalnej jest lepszy czy gorszy od zakupu tej samej części z logo ulubionej marki auta i czy godzi to w poczucie wartości właściciela czy nie.
    Nein! Mein Schnitzel!

  2. #2
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    May 2011
    Posty
    2,605
    BMW
    ....
    Skąd
    ...
    może głupie porównanie ale, jeśli przepływka to
    przyrząd pomiarowy służący do pomiaru strumienia objętości lub masy materii poruszającej się przez daną powierzchnię prostopadłą do kierunku przepływu.
    Wikipedia,

    więc jeśli nawet zastosujemy przepływkę o innym kształcie obudowy czy ciut mniejszą, to wystarczy że wywalimy z dolotu zwężkę i już mamy odzyskaną pojemność, przecież sa ludzie co zakładają stożki które z reguły mają na celu dostarczenie większej ilości powietrza poprzez swoją większą powierzchnię w stosunku do filtra papierowego, więc do silnika wpada więcej powietrza i standardowa przepływka sobie z tym radzi. tak samo jak odetkanie dolotu i wywalenie komór rezonansyjnych itp, takie jest moje zdanie chociaż z fizyki miałem 3

    najważniejsze jest to zachowanie parametrów opornika, który to często jest przylutowywane z przepływek VW, (nie mogę znaleźć forum na którym to robili)
    Ostatnio edytowane przez Bartos ; 07-09-2011 o 09:38

  3. #3
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    nowa przepłwyka bosha to koszt około 550-600zł a nie 800 jakby co w tej cenie nie widzę powodu w rzeźbieniu w samochodzie zwłaszcza, że na codzień się tego nie wymienia

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik Awatar matraks
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    522
    BMW
    2011 BMW 328i xDrive e92, 2007 Mitsubishi Endeavor
    Skąd
    Chicago/Bydgoszcz
    Cytat Zamieszczone przez Zdzira 850I Zobacz posta
    nowa przepłwyka bosha to koszt około 550-600zł a nie 800 jakby co w tej cenie nie widzę powodu w rzeźbieniu w samochodzie zwłaszcza, że na codzień się tego nie wymienia
    W USA MAF do BMW $400, do VW $70 wiec nie mow, ze nie ma roznicy... Po drugie nie rzezbisz w samochodzie tylko nie dajesz sie kroic cwaniakom z merketingu. Jak kupujesz wahacz Meyle zamiast Lemforder to tez rzezbisz w samochodzie? Jak zamowisz chlodnice Nissensa zamiast Behra to tez to jest rzezba? Jak Ci nie robi roznicy kilka stowek w ta czy w druga to kupuj z naklejka BMW. Ja nie lubie cwaniakow, ktorzy mysla, ze sa madrzejsi od wszystkich dlatego szukam alternatywy. Jak musilem wymienic 2 lata temu akumulator to za dedykowany do BMW e38 chcieli w sklepie $280! W serwisie zawolali $400!!! A jak zapytalem dlaczego takie ceny? To wszyscy zgodnie z usmiechem na twarzy odpowiadali: "Przeciez to BMW!" Nie dalem sobie kitu wcisnac i kupilem inny aku z polki obok za $80 z identycznymi parametrami i o identycznych wymiarach... Wszyscy dzialaja w mysl zasady "Trafiles frajera to go gol ile sie da".
    Ostatnio edytowane przez matraks ; 08-09-2011 o 01:08

  5. #5
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    Chłopaki, nie licytujcie się. Każdy ma swoje powody, żeby robić tak jak uważa.
    Dyskutujmy o technicznych aspektach.

    Hatecraft może mieć rację. Niestety, nie mogę natrafić nigdzie na specyfikację bebechów o poszczególnych numerach. Ten mój okrągły zaczynał się od 666. Wydaje mi się, że to tylko BMW ma taką wtyczkę i stąd brak jest informacji na googlach o tym bebechu. Natomiast te płaskie, które mają numer np 668 to już można namierzyć. Podobno skoro jest to grupa VW, to może być to samo do Audi oraz Skody. W tanich 'Koreańczykach' też montowano ten typ.

    Dla celów czysto naukowych fajnie by było popróbować kilka urządzeń i zdjąć ich charakterystykę w tych samych warunkach pomiarowych. Nikt nie twierdził, że przecieranie szlaków będzie łatwe :-D
    Nein! Mein Schnitzel!

  6. #6
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,268
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Z ciekawości kiedyś spróbowałem kilku wkładów w jednym samochodzie.
    Obudowa była identyczna(budowa wkładu), różniły się tylko numerem(ostatnie 3 cyfry). Dało się wyczuć różnicę, na jednym wkładzie auto miało kopa, na innym muliło, gdzie po założeniu wkładu do silnika gdzie powinien być zachowywał się prawidłowo. Tak więc wkłady w jakiś sposób są kalibrowane.

    Może być tak, że wkłady o tych samych numerach będą tak samo skalibrowane.
    Pytanie tylko w takim razie jak dobrać wkład do BMW skoro wkład o danym numerze jest inaczej skalibrowany jak ten o innym?

    Konstrukcja wkładu w M60 i M62 jest w ogóle inna niż wkładu z przepływomierza HFM5(wkłady o których mówicie). Podobną budowę co w M60/M62 ma pierburg, czyli po prostu przelot. Bosch robi wkład z kanalikami, żeby był trwalszy.


    W ramach ciekawostki. Siateczka na wlocie przepływomierza nie jest po to, żeby chronić przed zanieczyszczeniami. Bez niej przepływomierz będzie pracować nieprawidłowo!
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  7. #7
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    Czytałem, że Pierburg jak robi zamiennik, to jest on nawet całkiem dobrze skalibrowany i prawie w 100% oddaje charakterystykę (krzywą) jaką na teście miał Bosch. W PL jakoś nie są popularne, choć przecież jest to uznany producent (m.in. gaźniki do BMW itp.).

    Moim zdaniem nawet nie do końca dopasowana charakterystyka nie jest od razu wyrocznią, że silnik nie będzie pracował prawidłowo. Z drugiej strony silnika jest przecież monitor spalin (lambda), który pomaga w zaadaptowaniu się wartości i zebraniu mapy mieszanki. Powinien również uwzględniać rozrzut parametrów poszczególnych egzemplarzy przepływomierzy; tak samo jak uwzględnia rozrzut jakości paliwa (91-98 okt) oraz ilości tlenu w powietrzu (góry vs. morze).

    Gdyby układ był zmontowany na sztywno (bez możliwości żadnych regulacji), nie było by potrzeby stosować ani sondy lambda ani przepływomierza. Była by to stricte praca jak na gaźniku, tyle, że unowocześniona i zamiast dyszy są wtryskiwacze i pomiar stopnia otwarcia przepustnicy (0-100%) oraz sztywna mapa opisująca potrzebę wpompowania ilości paliwa do stopnia otwarcia przepustnicy.


    Tak więc drobne różnice w charakterystyce bebecha przepływomierza a także uwzględnianie drobnej nieszczelności w dolocie są na bieżąco wykrywane i układ adaptuje się do pewnego stopnia do takich sytuacji. Lepsza jest zafałszowana nieznacznie informacja o ilości powietrza niż brak jej lub skaczące niczym EKG pomiary.
    Nein! Mein Schnitzel!

  8. #8
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,133
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Brunoz chcesz tanio to kup sobie opornik suwakowy i przyczep go do pedalu gazu a sygnal z niego podepnij zamiast przeplywki- mysle ze w 2 dychach powinienes sie zmiescic :D

    Taki "drutex" bedzie dzialal mniej wiecej tak jak tu sie wywodzisz ale za to super TANIO bedzie.

    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  9. #9
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    Kolego BOSS. Czy ja piszę, że robię druteks? Rozważam techniczne możliwości i robię rozeznanie w temacie. Nie rozumiem Twojego ataku na ten pomysł i na mnie.
    Pewnie, że chciałbym mieć tyle pieniędzy, żeby móc z palcem w czym tam sobie chcę zażądać wymiany dowolnego elementu w aucie.
    Jeśli razi Cię, że ktoś próbuje ruszyć umysłem i coś sprawdzić, to jest mi z tego powodu przykro.
    Ostatnio sami maruderzy i malkontenci bombardują każdą próbę wybicia się ponad standard i siermiężne rozwiązania, a każdą próbę zapytania o alternatywę traktują jak druciarstwo i reagują złością, że tak nie wolno i że trzeba przecież zapłacić za znaczek BMW. Bo tak trzeba.

    Ciekawi mnie, czy jak kupujesz świece zapłonowe w sklepie moto, to czy dla purystów nie jest to świętokradztwo i druciarstwo. Przecież omijasz kanał dystrybucji BMW oraz serwis ASO..
    Nein! Mein Schnitzel!

  10. #10
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,133
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez brunoz Zobacz posta
    Kolego BOSS. Czy ja piszę, że robię druteks? Rozważam techniczne możliwości i robię rozeznanie w temacie. Nie rozumiem Twojego ataku na ten pomysł i na mnie.
    Pewnie, że chciałbym mieć tyle pieniędzy, żeby móc z palcem w czym tam sobie chcę zażądać wymiany dowolnego elementu w aucie.
    Jeśli razi Cię, że ktoś próbuje ruszyć umysłem i coś sprawdzić, to jest mi z tego powodu przykro.
    Ostatnio sami maruderzy i malkontenci bombardują każdą próbę wybicia się ponad standard i siermiężne rozwiązania, a każdą próbę zapytania o alternatywę traktują jak druciarstwo i reagują złością, że tak nie wolno i że trzeba przecież zapłacić za znaczek BMW. Bo tak trzeba.

    Ciekawi mnie, czy jak kupujesz świece zapłonowe w sklepie moto, to czy dla purystów nie jest to świętokradztwo i druciarstwo. Przecież omijasz kanał dystrybucji BMW oraz serwis ASO..
    Chwileczke- nie mam nic przeciwko uzycia tej samej przeplywki z VW do aut po lifcie- roznia sie one tylko cena, tu jak najbardziej masz racje...

    Co do reszty to niestety herezje... i macenie ludziom w glowach

    Starej przeplywki nie zastapisz niczym innym no chyba ze dysponujesz kilkoma milionami $ i labolatorium badawczym, cala reszta bedzie dzialac tak jak napisalem to wczesniej- podobnie do zasady opornika suwakowego i skoro tak ci to odpowiada to zaloz taki opornik- tak ominiesz kanal dystrybucji BMW i oszczedzisz najwiecej pieniedzy

    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •