Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Wątek: Przewód odpowietrzający w kolektorze ssącym

  1. #11
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    Dobrus, a podpowiedz mi, które komponenty mógłbym jeszcze sprawdzić? I dlaczego na zimno one bardziej się uaktywniają? Poza tym nic nie ruszałem z elektryki oprócz rozłączania wtyczek od wtrysków paliwa a po tym ostatnim grzebaniu jakby mniej mi umierał niż poprzednio (skupiałem się na oringach i rurce alu) ...
    Nein! Mein Schnitzel!

  2. #12
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    527
    BMW
    wiele
    Skąd
    Śląsk
    uszczelniles dolot wiec zmienily sie odczyty z czujników, dlatego może być poprawa. Na zimnym są inne rezystancje a co za tym idzie inne parametry poszczegolnych komponentow, wiec moze byc inaczej. Sprawdzić proponuję na poczatek czujnik wału korbowego i przeplywke, natomiast wykluczylbym sondy lambda gdyz one nie pracują na zimnym silniku. Ogolnie takie usterki pojawiajace sie od czasu do czasu sa ciezkie w diagnozie, zwlaszcza internetowej :) Dlatego tez ja osobiscie - o ile nie jest to zbyt uciazliwe, jak piszesz - zarzucilbym temat. Bo moze byc tak,ze wymienisz pol silnika, i bedzie dalej tak samo. Zreszta ten temat gasniecia m60 to jest standard i nikt zabardzo nie kuma o co chodzi.
    Ostatnio edytowane przez dobrus ; 02-09-2011 o 11:12

  3. #13
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    Nie dobijaj mnie... Przez 15 lat nikt nie doszedł do tego, dlaczego silnik czasem lubi sobie na zimno po prostu znieniacka zdechnąć?
    Zastanawiam się nad tym czujnikiem, ale chyba kupię używany, bo nowy jednak sporo kosztuje. Jeśli się po tym poprawi, to dobra nasza.

    I teraz tak. W M62 znajdę go na prawym bloku. Posiłkuję się tym tematem: http://7er.pl/showthread.php/10245-c...zlokalizowaniu
    Chodzi o ten czujnik?
    http://realoem.com/bmw/showparts.do?...11&fg=10&hl=31

    ... tak sobie myślę, że jak odpinałem kable, to o ile wtyczka od tego czujnika wchodzi w czarną skrzynkę z kablami, to może kłopot jest w połączeniu (zaśniedziałe itp).

    Spróbuję go zatem dla próby odłączyć podczas pracy silnika i zobaczę co się będzie działo. Jak będzie umierał tak samo jak dotychczas obserwowałem, to myślę, że to będzie trop.
    Ostatnio edytowane przez brunoz ; 03-09-2011 o 13:50
    Nein! Mein Schnitzel!

  4. #14
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    527
    BMW
    wiele
    Skąd
    Śląsk
    no nie chcę Cię straszyc ale znam jednego ziomka, ktory w e34 540 manual wymienil: przeplywke,cewki,fajki,sondy,czujniki stukowego, czujnik walu,wałka rozrzadu, uszczelki, swiece (wszystko nowe), dme i kolektor ssący podmienial,na kompie byl dziesiatki razy i nadal mial to samo... aż wkoncu po jakimś czasie samo przeszlo. I nikt nie wie co to bylo :)
    Ostatnio edytowane przez dobrus ; 03-09-2011 o 16:28

  5. #15
    Zaawansowany Użytkownik Awatar darkman
    Dołączył
    Apr 2011
    Posty
    331
    BMW
    E38
    Skąd
    dolnośląskie
    brunoz... zostawiłem Ci fona na priv, w razie czego... dzwoń - pomogę

    podpowiem od razu, że przepustnica dobra jednak była ;) to już pewnie wiesz... ale w zapasie mam przepustnicę, wtryski i kilka innych

    ba powiem więcej... przyczyna upodlenia mojego 730i jest na gwarancji - przysługuje mi wymiana na nową/naprawa - jak się okaże, że u Ciebie to jest to samo, a przypuszczam, że to jest kropa w kropę to samo - to się dogadamy - bo i tak im nie odpuszczę, bo wyprułem się na nową, więc jak wymienią, to mogę oddać Ci za pół ceny bo wrzuciłem do siebie kolejną - objawy jak nowe

    ale powiem Ci, że to co się ostatnio działo, to już paranoja - wymieniłem wszystkie uszczelki, gumki, oringi, wężyki, rurki, zaworki... a ten ciul NIE JECHAŁ, pojechałem do (tu pokłony do samej ziemi) Arka z M-Auto w opolu (po drodze prawie przednią szybę zaplułem na śmierć rzucając ku**** jak mnie WSZYSTKO wyprzedzało), no ale... auto dostało takiego muła, że za żadne skarby świata nie mogło się zebrać w ogóle w ogóle.... jak by z 4 ruszał ;) telepało nim tak, że strach było głowę pod maskę włożyć żeby głowy nie urwała jak spada

    tak czy tak co mam dobre sprawne w zapasie:
    - listwa wtryskowa z regulatorem ciśnienia paliwa
    - komplet wtrysków
    - przepustnica razem z czujnikami
    - przepływka (uszkodzona co prawda, ale mam na nią jeszcze 6 miechów gwarancji więc wymiana bez problemu)

    to są graty, które fizycznie po prostu mam
    reszta poszła w kubeł (stare węże, uszczelki itp.)

    plus jest taki, że kurde CAŁY osprzęt silnika razem z większością śrubek mam nowy ;p ;) minus - że walczyłem z tym od... kwietnia ;p

    p.s.: jak sobie nie poradzisz z tym, to zawsze możemy podjechać do magików z opola - ja powiem tak... są bezbłędni ;)
    Ostatnio edytowane przez darkman ; 04-09-2011 o 09:19

  6. #16
    Zaawansowany Użytkownik Awatar darkman
    Dołączył
    Apr 2011
    Posty
    331
    BMW
    E38
    Skąd
    dolnośląskie
    Cytat Zamieszczone przez dobrus Zobacz posta
    no nie chcę Cię straszyc ale znam jednego ziomka, ktory w e34 540 manual wymienil: przeplywke,cewki,fajki,sondy,czujniki stukowego, czujnik walu,wałka rozrzadu, uszczelki, swiece (wszystko nowe), dme i kolektor ssący podmienial,na kompie byl dziesiatki razy i nadal mial to samo... aż wkoncu po jakimś czasie samo przeszlo. I nikt nie wie co to bylo :)
    o właśnie... jeszcze jedną cewkę mam w zapasie :D :D :D :D

    ale tak - też to wymieniłem ;>

  7. #17
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    Boszsz... przepływomierz kosztuje 394$... Noszkur..

    Zastanawiam się czy nie warto jednak go podmienić na używany sprawny. Albo chociaż na testy od kogoś pożyczyć na pół godziny.

    Czy masz może pomysł, jak zmierzyć czy przepływka mierzy prawidłowo?
    A może jest tylko zapaskudzony jakimś syfem, który osiadł na blaszkach?


    EDIT:

    Sprawdziłem w realoem i mój przepływomierz powinien mieć taki numer: 13621702078.
    Jeśli u siebie masz taki, to możemy popróbować.

    Nie wiem czy czymś się te przepływomierze od 3,5 i 4,0/4,4 różnią ale wg realoem od 740 pasuje tylko do 740 M60 i M62. Pewnie są jakoś skalibrowane..
    Ostatnio edytowane przez brunoz ; 04-09-2011 o 18:09
    Nein! Mein Schnitzel!

  8. #18
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    527
    BMW
    wiele
    Skąd
    Śląsk
    przeplywki od 3.5 i 3.0 maja mniejsza srednice od tych z 4.0 i 4.4

  9. #19
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Rafciu
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    523
    BMW
    E38, 740iL, 2000rok
    Skąd
    Góra Kalwaria
    Umyj przepływomierz. Czasami pomaga na chwilę.
    Ja przepływomierz kupowałem za 450zł. Nowy oryginalny bosch.

  10. #20
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    Rafciu, podasz mi namiar gdzie go znalazłeś?

    Wysoka cena zmotywowała mnie do poszukania na forach zagranicznych:

    - można zastosować od Range Rover 4,4L za pół ceny proponowanej przez BMW
    - można zastosować jakiś zamienny wkład firmy Pierburg (ale do 4,4 nie znalazłem)
    - można zastosować część od VW za 80$, tyle, że kwestia oryginalnie dotyczyła wersji TU, tj. ze zintegrowanym miernikiem temperatury. Nie wiem, czy daje się go jakoś przerobić (inna wtyczka etc.)


    A póki co wymontowałem dziada i ładnie wyczyściłem mimo, że brudu jakoś nie widziałem. Zobaczymy jutro jak mu to pomogło..
    Nein! Mein Schnitzel!

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •