Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Poka¿ wyniki od 1 do 10 z 20

W±tek: Przewód odpowietrzaj±cy w kolektorze ss±cym

  1. #1
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar brunoz
    Do³±czy³
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Sk±d
    Katowice
    Blog
    11

    Przewód odpowietrzaj±cy w kolektorze ss±cym

    Panowie, czy brak zatrzasku w rurce nr 10 (BMW 11611742826)
    http://realoem.com/bmw/showparts.do?...37&hg=11&fg=40

    Ma jakie¶ strategiczne znaczenie dla dzia³ania i stabilno¶ci obrotów ja³owych?
    U mnie tego zatrzasku nie by³o. W zamian za to jest u³amany z±bek i jest szczerba. Praktycznie przys³ania j± oring (wymieniony na nowy). Z drugiej jednak strony, tu¿ obok tego przewodu s± dwie wielkie szczeliny, którymi z powodzeniem powietrze swobodnie przep³ywa. W jakim wiêc celu kto¶ zastosowa³ tam oring?



    W http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/01/31/65

    do obrazka http://tis.spaghetticoder.org/images/1/04/71/88.jpg
    jest komentarz
    "If necessary, remove vent pipe in intake air manifold:
    Remove throttle valve.
    Remove covers at front and rear from intake air manifold.
    Note:
    Vent pipe is located with a lug ① and locked with a retaining lug ② in intake air manifold.
    Carefully press retaining lug ② back and push vent pipe out of bore."
    Nein! Mein Schnitzel!

  2. #2
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Mar 2011
    Posty
    527
    BMW
    wiele
    Sk±d
    ¦l±sk
    brak tego zatrzasku raczej nie wplywa na prace silnika, o ile rura dobrze siedzi na uszczelce.

  3. #3
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar brunoz
    Do³±czy³
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Sk±d
    Katowice
    Blog
    11
    No to jestem spokojny o to. Moje przypuszczenia siê potwierdzaj±.
    Nein! Mein Schnitzel!

  4. #4
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar darkman
    Do³±czy³
    Apr 2011
    Posty
    331
    BMW
    E38
    Sk±d
    dolno¶l±skie
    brunoz !!!!!!! odkry³em powód nierównej pracy.... w koñcu po d³ugich d³ugich d³uuuuuuuuuuuuuuuuuuuugich bol±czkach wyskoczy³ b³±d (w podgl±dzie parametrów rzeczywistych) - przepustnica by³a wylatana i czasami siê zacina³a i nie domyka³a... raz na 10x... ale jednak... dlatego raz cacy a raz kupa... a ju¿ zd±¿y³em wymieniæ WSZYSTKIE uszczelki dolotowe i wê¿yki od podci¶nienia....

  5. #5
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar brunoz
    Do³±czy³
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Sk±d
    Katowice
    Blog
    11
    darkman - w³a¶nie czyta³em w innym Twoim po¶cie, ¿e znalaz³e¶ t± przepustnicê.
    Moja jest na drutach i nie widzia³em, ¿eby mi siê przycina³a.

    Moje obroty poprawi³y siê znacz±co po wymianie ró¿nych uszczelek i oringów.
    Ale jednak jest jeszcze taka przypad³o¶æ, ¿e na zimnym silniku 1x na 10 odpaleñ umiera. Zupe³nie jakby gdzie¶ z³apa³ nieszczelno¶æ. Nawet podczas jazdy na nie dokoñca nagrzanym silniku, nawet podczas przyspieszania raz mu siê zdech³o na sekundkê, po czym siê samoczynnie odpali³ podczas toczenia siê i pojecha³ dalej.

    Dzisiaj na skrzy¿owaniu stojê sobie pierwszy na czerwonym. Stojê, stojê... Obroty ³adne i równe. Silnik nagrzany porz±dnie. I nagle w momencie ruszania zakaszla³ sobie. Nie mog³em go wyratowaæ gazem przez kilka sekund. Zgasi³em szybko i odpali³em ponownie. Pokrztusi³ siê przy przegazowaniu i mu przesz³o i pojecha³em.


    ... dlatego tak ¶ledzê wszystkie mo¿liwe rurki, gumki itp.
    Kupi³em ju¿ t± alururkê za 80 z³ i kolejne oringi. Tym razem od OSV, choæ nie wiem czy zdo³am je wymieniæ bez prucia po³owy silnika..
    Nein! Mein Schnitzel!

  6. #6
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar technics
    Do³±czy³
    Dec 2009
    Posty
    1,547
    BMW
    octavia 1.9tdi ex e65 745 2002 rok ex e38 735
    Sk±d
    Szwecja
    A wymieniales czujnik walka rozrzadu?

  7. #7
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Mar 2011
    Posty
    527
    BMW
    wiele
    Sk±d
    ¦l±sk
    myslê ze w Twoim przypadku problem jest zwiazany z elektronik±. lewe powietrze spod jakiego¶ oringa fi 20mm nie jest w stanie tak nagle zdusiæ silnika. Moj silnik nie gasnie nawet jak odepne mu rurke od serwa, ktora jest przeciez bardzo gruba.

  8. #8
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar brunoz
    Do³±czy³
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Sk±d
    Katowice
    Blog
    11
    Zastanawia³em siê nad tym czujnikiem wa³ka. Znajduje siê on w dolnej czê¶ci skrzyni biegów?

    Z drugiej jednak strony gdyby czujnik po³o¿enia wa³ka nie dzia³a³, nie przekazywa³by sygna³u do ECU, ¿e silnik jest w stanie RUN gdy pracuje lub jest rozruch silnika. Wtedy rzeczywi¶cie s± k³opoty z prac± na ja³owych i mega problemy przy odpalaniu silnika, itp.
    Ale tutaj odnoszê wra¿enie, ¿e problem jest czysto mechaniczny, gdy¿ ewentualne umieranie zdarza siê w 90% przypadków na zimno. Moja rurka odpowietrzania skrzyni korbowej (alu) jest jaka¶ taka pogiêta (ten szeroki koniec, który wchodzi do tylnej obudowy kolektora) - zapewne przy zdejmowaniu kolektora gazownicy kilka lat temu j± pochlastali. Mimo prób odprostowania na kluczu nasadkowym nie jest idealnie. Przed wymian± oringu (tego niebieskiego) mia³em wiêcej zgonów. Teraz procentowo 20% tego co wcze¶niej. Wygl±da na to, ¿e tam co¶ siê rozszczelnia i zale¿nie jak uda mi siê u³o¿yæ t± rurkê, jest lepiej lub gorzej. Problem zazwyczaj objawia siê po kilku dniach od grzebania przy rurce.

    Zak³adam, ¿e tamtêdy idzie pe³ne podci¶nienie z silnika od tej skrzyni korbowej i zapewne jest to istotne, ¿eby by³o szczelne. Irytuje mnie niestety fakt, ¿e ¿eby t± rurkê wymieniæ, muszê znowu zdj±æ ca³e to uzbrojenie kolektora, odkrêciæ go i potem pa³owaæ siê jeszcze przy zak³adaniu ze spadaj±cymi uszczelkami kolektora...


    Natomiast wczoraj dotar³em do ciekawej informacji, ¿e ta rurka, o któr± pyta³em na pocz±tku tematu (ta w kolektorze) w zasadzie ma jeden cel: brzydkie powietrze ze skrzyni korbowej powraca do kolektora celem spalenia siê (emisja spalin). Ale, ¿eby dzia³o siê to równomiernie dla wszystkich cylindrów, rurka jest doprowadzona w okolice wlotu do kolektora i miesza siê z czystym powietrzem. Zatem ten maleñki oring to chyba jaka¶ czysta formalno¶æ, ¿eby nie ciek³y do kolektora ewentualne kropelki oleju a zlatywa³y do tej rurki u do³u przepustnicy i potem gdzie¶ dalej (pewnie do separatora oleju?)


    Podejrzewa³em jeszcze t± odmê z ty³u kolektora, ale objawów pêkniêtej s³ynnej membrany u mnie brak. Byæ mo¿e jest tylko zapaskudzona i jak siê zalepi to przepuszcza inaczej powietrza i wtedy silnik umiera?
    Nein! Mein Schnitzel!

  9. #9
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Mar 2011
    Posty
    527
    BMW
    wiele
    Sk±d
    ¦l±sk
    czujnik walka masz w prawej glowicy, od strony pasa przedniego.

  10. #10
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Mar 2011
    Posty
    527
    BMW
    wiele
    Sk±d
    ¦l±sk
    co do rurki to masz racje - na upartego mo¿na wywaliæ j± w ogole i za¶lepiæ otwór w kolektorze ss±cym, a odpowietrzenie skrzyni korbowej wyprowadzic w atmosferê poprzez jaki¶ filtr. w m60 nie ma nawet koniecznosci stosowania przy tym zadnego catch-tanka poniewaz fabrycznie jest separator oleju. Ale jesli chodzi o Twoj problem - stawiam na elektronike. 100%.
    Ostatnio edytowane przez dobrus ; 02-09-2011 o 09:11

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •