Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Wątek: OSV (separator oleju) - jak prosto się do niego dostać?

  1. #11
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    Heh, no ale żeby do DE jeździć na drogie paliwo..

    Kurczę, chłopaki, nie straszcie mnie przepływomierzem... To świństwo kosztuje 800 zetów, a szczerze mówiąc za tyle kasy otrzymuję jakiś drucik i blaszkę w środku plastikowej puszeczki..

    Na jałowych obrotach ostatnio miałem pomiar powietrza na tym zielono-czarnym pasku poza skalą (zdaje się był zakres do "20" a on miał "22!"). Piszę z pamięci.

    Wymieniłem te wszystkie pierdółki i mam nadzieję, że nie będę musiał już więcej rozkręcać kolektor. Faktycznie sprawdziłem też na zimnym silniku, czy nawet zdjęta/odłączona rurka od pokrywy z tyłu kolektora ma udział w nie odpalaniu się silnika. Silnik odpala się bez tej rurki także. Chodzi nierówno (choć jeszcze akceptowalnie). Również odpięcie czujnika obrotów wałka rozrządu nie powoduje zgaśnięcia silnika.

    Czyściłem wszystkie styki od czujników i wtyczek, jakie znalazłem.

    Wykluczam teraz lewe powietrze na 100%. Nie ma innej opcji, niż taka, że jest teraz poprawnie.

    Po Waszych wypowiedziach i moim szukaniu mam teraz podejrzanych:
    - czujnik obrotów wałka
    - przepływomierz

    Czy żaden z tych elementów jak padnie, nie generuje błędów w inpie?
    Nein! Mein Schnitzel!

  2. #12
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    527
    BMW
    wiele
    Skąd
    Śląsk
    cokolwiek gdy pada, nie zawsze musi generować błędy. sprawdzilbym jeszcze czujnik walu korbowego.

  3. #13
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    też się nad nim zastanawiałem, ale wszelkie opisy nie pasują do moich. Przede wszystkim miałbym długie kręcenie na rozruchu, a tego nie mam.
    Poza tym póki co przejechałem kilka km i jest póki co dobrze (w sensie nie gaśnie).
    Nein! Mein Schnitzel!

  4. #14
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    527
    BMW
    wiele
    Skąd
    Śląsk
    dlugie krecenie na rozruchu? mi kilka dni temu padl ten czujnik i dlugiego kręcenia nigdy nie mialem, palil ladnie.

  5. #15
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    A jak objawił się Tobie niedziałający czujnik?
    Można sprawdzić czy są odczyty z niego w inpie?
    Nein! Mein Schnitzel!

  6. #16
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    527
    BMW
    wiele
    Skąd
    Śląsk
    moj objawil sie nagle :P auto mi zgaslo przy dojezdzaniu do swiatel. odpalilem go, przejechalem ze 100m i znowu zgasl. i tak wkolko, az sie dokolebalem jakos te 9km do domu. Na 2 dzien rano gdy odpalilem to silnik pochodzil z 2-3 sek i gasl. Odpinanie przeplywki i czujnika walka rozrzadu nic nie dawalo, wiec moje podejrzenia od razu padly na czujnik walu. Wymontowalem, pomierzylem i okazalo sie,ze on juz wogole nie konktaktuje (brak przejscia na wszystkich pinach). Nowka kosztuje niestety ponad 400zl, ja zamowilem uzywke z allegro z gwarancja za 120 ;)

  7. #17
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Rafciu
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    523
    BMW
    E38, 740iL, 2000rok
    Skąd
    Góra Kalwaria
    Brunoz Ty masz silnik m60? Jeśli tak to odepnij całkowicie przepływomierz i pojeździj bez niego. Jeżeli będzie lepiej, to wiesz już co to. Jeżeli nic się nie zmieni, albo pogorszy to nie przepływka.

  8. #18
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    Mam M62B44, ale przepływomierz jest taki sam jak w M60B40.


    Mi obecnie auto ładnie pali. Nie gaśnie póki co, ale wyrokować ostatecznie będę jak pojeżdżę kilka dni, bo jak dotąd usterka ujawniała się po 4-5 dniach (choć po ostatnim grzebaniu w zeszłym tyg. auto umierało łacznie 3 razy, z czego raz na światłach po minucie postoju).

    Piszę z pamięci, ale jak walczyłem wcześniej z tym umieraniem (a było to na potęgę, zanim cokolwiek zacząłem grzebać) to przy odpinaniu przepływomierza auto zaczynało łkać i bóść na jałowych..
    Ale temat przepływomierza (jak pewne zauważyliście w innym temacie) jest teraz u mnie na topie.
    Nein! Mein Schnitzel!

  9. #19
    Zaawansowany Użytkownik Awatar darkman
    Dołączył
    Apr 2011
    Posty
    331
    BMW
    E38
    Skąd
    dolnośląskie
    Cytat Zamieszczone przez brunoz Zobacz posta
    Mam M62B44, ale przepływomierz jest taki sam jak w M60B40.


    Mi obecnie auto ładnie pali. Nie gaśnie póki co, ale wyrokować ostatecznie będę jak pojeżdżę kilka dni, bo jak dotąd usterka ujawniała się po 4-5 dniach (choć po ostatnim grzebaniu w zeszłym tyg. auto umierało łacznie 3 razy, z czego raz na światłach po minucie postoju).

    Piszę z pamięci, ale jak walczyłem wcześniej z tym umieraniem (a było to na potęgę, zanim cokolwiek zacząłem grzebać) to przy odpinaniu przepływomierza auto zaczynało łkać i bóść na jałowych..
    Ale temat przepływomierza (jak pewne zauważyliście w innym temacie) jest teraz u mnie na topie.
    Kuźwa... dobrze, że my nie mieszkamy bliżej siebie bo byśmy te auta całe rozebrali ;p

    Jak mi jakaś menda rozwierciła bak, to zamówiłem:
    - bak kompletny
    - zbiornik wyrównawczy
    - filtr oparów / filtr z węglem aktywnym (kuźwa, kosztuje tyle co bak w bdb stanie!!!!)
    - filtr paliwa
    - złączki
    - przewody

    No wsio wsio wsio - ma być cacy ;p

    Jak mi telepało silnikiem, to historię już znasz... to czego nie wymieniłem, to akurat można policzyć na palcach jednej ręki ;p

    Ale bez bicia mogę przyznać, że auto zaczyna w końcu chodzić tak, jak go fabryka stworzyła.... a nie "na pół gwizdka" ;)

  10. #20
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    Darkman, to by było ciekawe - ludzie spotykają się, żeby wspólnie pogrzebać sobie w swoich autach :-)
    Albo dojechać 150km po to, żeby wspólnie popatrzeć co piszczy w kolektorze ;-)

    Ja też chcę zrobić żeby auto śmigało jak planowała fabryka.
    Ogólnie to silnik mi już coraz lepiej działa. Zgasł mi znienacka tylko dwa razy pod rząd przez cały tydzień. Na zimno nie zauważyłem moich pierwotnych problemów ani razu. Ale podejrzewam, że jak wymienię sondy i porządnie wyreguluję LPG to mapy nie będą się rozjeżdżać, bo to jest teraz u mnie główną przyczyną zakrztuszeń i muła na niskich obrotach.
    Nein! Mein Schnitzel!

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •