Pokaż wyniki od 1 do 10 z 114

Wątek: E38 5.4 V12 czy warto?

Widok wątkowy

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #11
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    Bardzo ciekawa grafika.
    Z tego wynika że mam 5HP30.

    Tylko co to oznacza w praktyce?
    http://en.wikipedia.org/wiki/ZF_5HP24_transmission
    http://en.wikipedia.org/wiki/ZF_5HP30_transmission

    Info o 5HP30: http://www.zf.com/na/content/media/u...cars/5HP30.pdf

    cytaty za innym forum

    5HP24
    420Nm
    1st: 3.57
    2nd: 2.20
    3rd: 1.51
    4th: 1.00
    5th: 0.80
    rev: 4.10

    5HP30

    560Nm
    1st: 3.55
    2nd: 2.24
    3rd: 1.54
    4th: 1.00
    5th: 0.79
    Rev: 3.68


    5HP24 is smoother and quicker shifting. 5HP30 is more robust.

    5HP24 can handle supercharged M6x V8s without an issue.





    Th 5HP24 is a downgrade over the 5HP30 in terms of strength. I have seen 5HP24s fail in many ways, including hard part failures. The only way I have ever seen a 5HP30 fail is due to the known check ball flaw. In comparison, I have held a bifurcated A clutch carrier in my hands from a stock E39 540. The stock engine sheared the carrier apart. I have held the same part on a 5HP30, and it weighs about twice as much as the part on the 5HP24. Both transmissions suffer due to poor fluid change practices. ("lifetime fluid", yeah, right!)
    Ostatnio edytowane przez brunoz ; 22-08-2011 o 09:17
    Nein! Mein Schnitzel!

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •