Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Wątek: M73 a M73N V12 Przekładka

  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik Awatar jokerow750
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    452
    BMW
    E38 750i, 750iL
    Skąd
    Katowice

    M73 a M73N V12 Przekładka

    Witam,

    potrzebowałbym konkretnych informacji o różnicach m silnikach V12, na necie niewiele jest na ten temat, jednak może ktoś dysponuje taką wiedzą. W czym konkretnie jest różnica, a dokładniej czy da się bezproblemowo przerzucić M73 w miejsce nowszego motoru - usterka jest typowo mechaniczna więc elektronika została by ta sama, chodzi jedynie o dół+głowice, ewentualnie kolektory - czy pasują mocowania skrzyni, wydechu i czy M73N nie ma innego dodatkowego oczujnikowania - wiem że różni się np wydech+katy. Sprawa dość pilna, więc z góry dziękuje

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik Awatar tgracing
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    970
    BMW
    BMW E38 750iL '00 Cosmosswarz Shadowline, F11 535d xDrive '16, Ex. Mini R53 Cooper S '02 & E34 525i
    Skąd
    Szczecin, aktualnie: DE, Bodensee
    Według mnie inny komputer, bo wiele parametrów pracy silnika jest innych chociażby temp. płynu chłodzącego. Nawet wiązki przewodów silnika się różniły:
    tu M73 http://www.realoem.com/bmw/showparts...21&hg=12&fg=28,
    a tu M73N http://www.realoem.com/bmw/showparts...21&hg=12&fg=28
    Ale dla chcącego nic trudnego, na pewno większe problemy stwarza zmiana całkiem inną pojemność niż tylko nowszy model, bo różnice w tym wypadku nazwałbym kosmetyką. Powodzenia.
    "Nada pode me separar do amor de deus" Ayrton Senna da Silva (1960-1994)

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik Awatar jokerow750
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    452
    BMW
    E38 750i, 750iL
    Skąd
    Katowice
    Tym bardziej że jak wspomniałem, cała elektronika zostałaby z M73N chodzi jedynie o blok+tłoki+głowice, najprawdopodobniej kolektory ssące również zostają z M73N. Chodzi o to czy są różnice w mechanice np. mocowanie do skrzyni itp

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik Awatar tgracing
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    970
    BMW
    BMW E38 750iL '00 Cosmosswarz Shadowline, F11 535d xDrive '16, Ex. Mini R53 Cooper S '02 & E34 525i
    Skąd
    Szczecin, aktualnie: DE, Bodensee
    Cytat Zamieszczone przez jokerow750 Zobacz posta
    Tym bardziej że jak wspomniałem, cała elektronika zostałaby z M73N chodzi jedynie o blok+tłoki+głowice, najprawdopodobniej kolektory ssące również zostają z M73N. Chodzi o to czy są różnice w mechanice np. mocowanie do skrzyni itp
    Faktycznie trzeba czytać ze zrozumieniem. Przeglądałem nr części na realoem i wywnioskowałem, że są takie same, jedyne to właśnie różnica w kolektorach:
    M73 - http://www.realoem.com/bmw/showparts...15&hg=11&fg=40
    M73N - http://www.realoem.com/bmw/showparts...15&hg=11&fg=40
    "Nada pode me separar do amor de deus" Ayrton Senna da Silva (1960-1994)

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik Awatar jokerow750
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    452
    BMW
    E38 750i, 750iL
    Skąd
    Katowice
    I właśnie to cieszyłby mnie najbardziej :) ale czas pokaże czy faktycznie przekładka jest bezproblemowa :)

  6. #6
    Doświadczony Użytkownik Awatar Supermen
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    2,108
    BMW
    e38 750iL
    Skąd
    Chojnice
    Sam zespół napędowy jest taki sam.
    Prowadzenie BMW serii 7 nie sprowadza się do jazdy do celu
    lecz jest celem samym w sobie.

    https://www.facebook.com/Chojnickie-Muzeum-Motoryzacji-i-Techniki-1624705857838311/



Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •