Cytat Zamieszczone przez hedanos Zobacz posta
kolego mylisz sie jest odwrotnie po wlaczeniu silnika wiatrak powinien sie krecic tak jakby na jalowym biegu i mozna go normalnie zatrzymac nie obawiajac sie o palce ale gdy silnik sie nagrzeje powinna sie zapiac wiskoza i wtedy juz nie radze wsadzac tam paluszkow:p a zepsuta wiskoza czy silnik zimny czy goracy bedzie chodzic tak samo...wiskoza dziala na zasadzie tzw bi-metalu ktory pod wplywem rozgrzania wlacza wizkoze
Kolego wiemy jak działa wisco i jedno jest pewne ,że jak włączysz zimny silnik to przez jakąs minutę wiatrak powinien chodzic z taka sama prędkościa jak silnik ,a potem wolniej jak jest zimny oczywiście . Jak masz inaczej to masz uszkodzone wisco :)

Jeżeli chodzi o uszkodzenie wisca ,to sa dwie mozliwości ,albo sie zblokuje i cały czas sie kręci jak silnik ,albo nie będzie sie blokowało wcale ,po czym przegrzejesz silnik.