Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 30

Wątek: magia a elektrozaworki ;-)

  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik Awatar koNik_N
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    572
    BMW
    1989 E32 750i, 1974 E3 2500, 1976 E12 535i
    Skąd
    KRK

    magia a elektrozaworki ;-)

    z moimi elektrozaworkami dzieją sie jakieś magiczne rzeczy... po krótce opiszę co i jak:

    1) ogrzewanie cały czas grzeje
    2) elektrozaworki są 100% sprawne, po podpięciu do zasilacza w domu pięknie zamykają obieg lewy jak i prawy
    3) na wtyczce 3 pinowej która idzie do elektrozaworków (klima 2 strefowa automatyczna) po ustawieniu 16 stopni miedzy pinem środkowym a dwoma skrajnymi jest 12V... ale zaworki nie reaguja! MAGIA?

    co może być nie tak?
    Ostatnio edytowane przez Sebek ; 15-06-2011 o 12:56
    '59 GAZ 21 | '66 W108 5.6 | '69 W108 280SEL | '72 BA3 2101 1200s | '74 BMW E3 2500 | '76 BA3 2103 1.8iSk | '76 BMW E12 535i | '79 GAZ 24 | '89 Volvo 740 2.3 GLE | '89 BMW E32 750i | '96 Volvo 960 3.0

  2. #2
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    12v to za mało informacji. Ważny jest prąd jaki prze nie płynie. Włączasz zapłon i ustawiasz temp kierowcy na min. Następnie podchodzisz do ez i wypinasz kostkę i wpinasz. Powinno być czuć drgania w momencie wkładania i wyjmowania kości. Kolejny test to podpięcie żarówki zamiast miernika. Miernik mierzy tylko napięcie a nie jest w stanie sprawdzić pod obciążeniem. Warto zamiast ez podpiąć żarówkę taką 21 wat jak od stopu. Jak się ustawi średnią temp to ez powinny cykać co kilka sekund.

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik Awatar benyhp
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    243
    BMW
    e32 m30b30 1991
    Skąd
    Zduńska Wola
    Założyłem osobny temat bo mam DOKŁADNIE TO SAMO! Również nie wiem co się dzieje. Widać to jakaś przypadłość e32, bo dokładnie ta sama historia u mnie. Jak znajdziesz rozwiązanie to daj znać. Jak ja się czegoś dowiem to też napiszę

  4. #4
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Ja u siebie też tak miałem. Częsty przypadek to korozja na konektorach od ez. Popryskać sprejem do konektorów i pokój na jakiś czas. Wpięcie i wypięcie kości kilka razy pomaga. EZ bez dobrego zasilania będą grzały.

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik Awatar koNik_N
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    572
    BMW
    1989 E32 750i, 1974 E3 2500, 1976 E12 535i
    Skąd
    KRK
    jutro sprawdze zarowką, dzieki. Na styki wpadłem, przelutowałem wtyczke i wyczyściłem, bez efektu :(
    '59 GAZ 21 | '66 W108 5.6 | '69 W108 280SEL | '72 BA3 2101 1200s | '74 BMW E3 2500 | '76 BA3 2103 1.8iSk | '76 BMW E12 535i | '79 GAZ 24 | '89 Volvo 740 2.3 GLE | '89 BMW E32 750i | '96 Volvo 960 3.0

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    230
    BMW
    E30,E31,E34
    Skąd
    Wwa
    ja sie moze podepne pod temat: u mnie raz na jakis czas slychac, z okolic panela srodkowego, ze cos sobie "rzezi" - uderzenie w deske rozdzielcza skutuje chwilowa zmiana tonu rzezenia. nie wiem co sie dzieje, ze to mija, ale to nie nastepuje nigdy predko. jakies pomysly co to moze byc? Dodatkowo zauwaylem - nie wiem czy ma jakis zwiazek, ze po zmianie na regulatorze na wys. temperature (z niskiej) mija jakies 50sek zanim cos sie stanie.


    pozdro

  7. #7
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2011
    Posty
    52
    BMW
    735iL
    Skąd
    Domaniew/Pruszków
    Ja ostatnio przerabiałem znikające napięcie na EZ. Po podłączeniu do EZ brak zasilania, podmień panel klimatronika i powinno działać.

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik Awatar benyhp
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    243
    BMW
    e32 m30b30 1991
    Skąd
    Zduńska Wola
    Bazyl, rzęzienie to zamykajace się klapki od nawiewów - słychać silniczki. Robi się to automatycznie w każdej e32 z klimą - zazwyczaj podczas regulacji albo po zgaszeniu samochodu. A że mija 50s to chyba normalne...ale nie możliwe ze aż tyle. Jeżeli silnik jest rozgrzany to trwa to ok 10s, ale fakt, chwilkę trzeba poczekać.


    A z ez cały czas walczę. Nie są to niestykające konektorki niestety. A da się ew panel klimatronika naprawić? Co dokładnie odpowiada w nim za tą dziwną "magię"? :) Wydaje mi się, że mój jest ok... A za co odpowada sterownik IHKA?? Też o tym coś słyszałem, wiem gdzie to jest, ale czy to może też być przyczyną?

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Marek_JWe
    Dołączył
    Jul 2010
    Posty
    209
    BMW
    E38 725 TDS
    Skąd
    Wlkp Jastrowie
    Czujnik ihka odpowiada chyba za otwieranie i zamykanie klapek

  10. #10
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Nie słyszałem jeszcze o czujniku ihka ale słyszałem o sterowniku ihka. Mieści się nad tunelem środkowym przy ścianie grodziowej.
    To właśnie on steruje ez, klapkami, siłą nadmuchu, grzaniem szyby i lusterek. To właśnie w nim są elementy sterujące. Panel to tylko kilka kontrolek, włączników, czujnik temp wnętrza i potencjometr od regulacji siły nadmuchu. Właśnie ten czujnik temp ma wentylatorek który buczy po pewnym czasie. Stuknięcie go ucisza na jakiś czas. Układ jest jeszcze wyposażony w czujniki temp na strony, które mają duży wpływ na regulację temp, czujnik temp parownika, czujnik zanieczyszczeń, czujnik ciśnienia, czujnik temp w chłodnicy, czujnik temp zewnętrznej i inne drobne elementy.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •