Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 49

Wątek: [ elektronika] Uszkodzone zegary po zmianie języka komunikat

  1. #31
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    146
    BMW
    e38 4,0 aut. 1995
    Skąd
    Warszawa
    MichalV8 problem zegarów związany z padnięciem aku został już dawno rozwiązany, teraz ja mam problem taki sam ale spowodowany użyciem niewłaściwego softu. Z tego co wiem potrzebny mi jest dobry program plus sprawne zegary z takim samym eepromem jak mój nad czym obecnie pracuję. To wszystko byś wyczytał z gdybyś uważniej to robił.
    pzdr

  2. #32
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    534
    BMW
    e38 730
    Skąd
    Chełm
    Wiem ,że temat dawno przerabiany ale czy "Paweł_wawa" dałeś rade z tym??
    Bo ja mam "EEPROM IKE " zmiana języka przez car softa ,nie działa teraz obrotomierz źle pokazuje paliwo i nie działa BC.
    Mam taki interface http://allegro.pl/komplet-interfejs-...417470320.html
    Carsoft działa oraz pa soft 1.4 demo ,ncs i inpa jeszcze nie używałem
    I powiem szczerze nie wiem jak się za to zabrać ,żeby to naprawić
    Może jest ktoś z Lubelskiego kto ma większe doświadczenie w tego typu sprawach?? ewentualnie info jakim programem
    e38 94r 3.0m60 hw6 SW8 licznika
    Niczym Feniks z Popiołu podrywa się i unosi w oddali

  3. #33
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    146
    BMW
    e38 4,0 aut. 1995
    Skąd
    Warszawa
    Prowizorycznie rozwiązałem to przez zakup zegarów(z anglika za 50zł). One dają się dobrze programować carsoftem, gdybym miał takie od początku nie wyłożyłbym się na zmianie języka. Robiłem też coś takiego, że zgrywałem soft z tych angielskich i bez rozłączania kompa wpinałem swoje stare i wgrywałem wsad. Niestety te moje są niereformowalne bo wszystko było ok ale źle pracował prędkościomierz(co skutkowało odcięciem paliwa przy 250km/h, które pokazywał mi przy 50km/h ;-). Badałem ostatnio pasoft i widzę, że tutaj są spore możliwości programowania zegarów ale mam niestety wersję demo więc mogę tylko popatrzeć, zgrać soft ale nie mogę nic wgrać(nie mam pojęcia skąd wziąć pełną wersję). Wnioski mam takie, że sprawa twoja i moja nie są beznadziejne, tylko trzeba mieć coś lepszego niż carsoft, ale niekoniecznie ncs czy dis, które nie są już tak łatwe do ogarnięcia.
    pzdr

  4. #34
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    534
    BMW
    e38 730
    Skąd
    Chełm
    Przed chwila zmieniłem język znowu na niemiecki carsoftem ale to nic nie dało ...dalej nie działa obrotek,wskaźnik paliwa i bc, tyle że komunikaty znów są w tym języku.
    Mam pa soft 1.4 demo wykrywa mi błędy w dme,abs i srs a przy ike mam no found i prawie przy wszystkich tak jest
    Przy pełnej wersji pa.softu wyskakuje "bmw scanner adapter is not plugged in"
    A w INPA łączy się tylko w dme i airbag i pokazuje błędy skrzyni automatycznej ..... poza tym nic

    taki błąd mi wywala jak biore ike...
    ręce opadają;/
    Niczym Feniks z Popiołu podrywa się i unosi w oddali

  5. #35
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    146
    BMW
    e38 4,0 aut. 1995
    Skąd
    Warszawa
    U mnie inpa o ile pamiętam też nie łączy się z tymi zegarami.
    Błąd startu pełnej wersji pasoft wynika z potrzeby używania do tego programu interfejsu z kluczem sprzętowym. Właśnie dlatego pytałem już na forum czy to da się obejść ale zero odpowiedzi. A szkoda, bo z tego co zauważyłem dałoby się tym programem wgrać prawidłowy soft do zegarów, pozostałoby tylko ich dokodowanie ncs-em ale bez tego można się obejść(pozostanie kropka przy liczniku przebiegu itd).
    pzdr

  6. #36
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,268
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Używasz zapewne wersji 1.40 Demo.
    Na stronie Viakena da się kupić interfejs pod PA Soft 1.3.6(jeszcze na COM). Używam takiego fejsu od pół roku i faktycznie jest możliwość przerzucenia zawartości epromu z jednego do drugiego licznika, tyle, że kości w liczniku i zawartość pliku musi być taka sama, inaczej program wywala błąd. Dzięki temu fejsowi jest też możliwość zmiany numeru VIN w licznikach, a to jest konieczne przy zmianie zegarów na inne używane, bez tego nie dokodujemy zegarów. Kilka razy używałem go też do zmiany VIN w LCM(tak było wygodniej), później kodowanie przebiegło bez problemów.

    Tak więc mając PA Soft 1.3.6, żeby uruchomić uwalony licznik należy:
    - mieć drugi licznik z którego należy pobrać zawartość EEPROM, należy zwrócić uwagę na parametry HW i SW na liczniku, Sylwekk pisał o tym, że licznik z którego brał wsad miał takie same HW i inne SW
    - zgrywamy wsad z jednego licznika, przepinamy liczniki, wgrywamy wsad do swojego licznika
    - w razie konieczności zmieniamy numer VIN(sylwekk wspominał, że on nie miał takiej potrzeby)
    - odpalamy NCS Expert na fejsie OBD II lub ADS i dokodowujemy licznik tak samo jak każdy inny moduł.
    Od tej pory licznik musi działać prawidłowo.
    W podobny sposób uruchomiłem ostatnio u jednego z kolegów z forum licznik z anglika 740 w 2.8 i wszystko działa bez zarzutu.
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  7. #37
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    534
    BMW
    e38 730
    Skąd
    Chełm
    czyli jak nie kupie drugich zegarów do auta żeby zrzucić eeprom to nic nie zrobie....??;/
    Bo jak już musiałbym kupić licznik to szukałbym od kogoś kto by odrazu wgrał mi mój vin. Żebym już nic nie musiał kombinować
    Tak można? bo już nie mogę patrzeć na ten wariujący ekonomizer ;/
    Niczym Feniks z Popiołu podrywa się i unosi w oddali

  8. #38
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,268
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Nie, wystarczy mieć wsad zgrany z licznika o takim samym HW(dobrze byłoby mieć też to samo SW) za pomocą PA Soft. Tym samym softem + fejs wgrywasz go do siebie, następnie dokodowujesz licznik NCS'em i wszystko śmiga.
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  9. #39
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    146
    BMW
    e38 4,0 aut. 1995
    Skąd
    Warszawa
    To znaczy, że muszę kupić specjalny dedykowany interfejs Viakena? bo mam od niego interfejs na którym działa mi carsoft, inpa i pasoft ale ten ostatni tylko w wersji demo mogę testować bo nie udało mi się znaleźć wersji pełnej.
    pzdr

  10. #40
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,268
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Na interfejsie OBD II i carsofta, PA Soft 1.3.6 nie działa. Na fejsie od Viakena bez większych problemów
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •