Są wzmacniacze 1, 2, 3, 4 a także 5 kanałowe. Do koloru, do wyboru. Wszystko zależy od zasobności portfela i potrzeb. Choć najpopularniejsze są 2 i 4 kanałowe z możliwością pracy w mostkach parami.
Co do doboru głośników i wzmacniaczy są różne szkoły. Jedne mówią, żeby głośnik był mocniejszy od wzmacniacza o 20-50% a inne, że mogą być zbliżone lub równe mocami.

W zasadzie wszystko zależy od tego, w jaki sposób będziesz korzystał ze sprzętu: jak będziesz katował na full mocy, to polecam mocniejsze głośniki od wzmacniaczy. Do tego cały dół musi przejąć porządny subwoofer 15-18 cali 500-1000W RMS, bo basu z 13'' nie będzie mocnego.

A jak będziesz słuchał normalnie i do tego dół zapewnisz sobie subwooferem, to zastosuj głośniki, które nie są nie wiadomo jak mocne (np. 50W RMS), ale za to ich cena odzwierciedla jakość dźwięku.
Głośniki przednie o mocy RMS 50W na kanał będą wystarczające do normalnego a nawet głośniejszego słuchania. Subwoofer 12 cali o mocy około 200-300W RMS i odpowiednio zestrojony będzie dobrze dopasowany do reszty. Więcej dla normalnego słuchania nie ma sensu montować, bo zwiększa to drastycznie koszty i zajmuje przestrzeń bagażową.


Z doświadczenia niskobudżetowego: na drzwi dobry zestaw odseparowany (ze zwrotnicą 2. rzędu) a do bagażnika w otwór po nartach subwoofer.

Z doświadczeń wysokobudżetowych: całkowita przebudowa boczków na większe przetworniki, wytłumianie, obliczanie, zwrotnice z kształtowaniem ch-ki i pomiary akustyczne, nowe przewody OFC do głośników, pozycjonowanie tweeterów itp. Z tyłu zabudowa, dwa monstra 15 cali, kondensator, dodatkowy akumulator żelowy, mocny alternator, porządna jednostka sterująca, wzmaki dla każdego kanału (monobloki) i inne bajery.