Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Poka¿ wyniki od 1 do 10 z 11

W±tek: Migaj±ca zó³ta kontrolka silnika ----> brak mocy podczas dynamicznego przyspieszania

  1. #1
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Dec 2007
    Posty
    465
    BMW
    740iL Indywidual
    Sk±d
    Wroc³aw

    Migaj±ca zó³ta kontrolka silnika ----> brak mocy podczas dynamicznego przyspieszania

    Problem zacz±³ siê zaraz po wymianie oleju i ¶wiec w silniku. Wcze¶niej zamontowane mia³em orginalne ¶wiece bosha 4 elektrodowe jednak podczas dobierania w intercarsie nowych kolega poleci³ mi zwyk³e dwu elektrodowe t³umacz±c, i¿ nie s± mi potrzebne lepsze tylko takie jakie rekomenduje producent, wiêc wybra³em dwuelektrodowe. Jednocze¶nie wymieni³em olej w silniku i okaza³o siê, ¿e mechanik zala³ go zbyt du¿o i w tej chwili na bagnecie olej koñczy siê mniej wiêcej 3mm powy¿ej MAX. I tu moje pytanie, mianowicie czy brak mocy oraz migaj±ca zó³ta kontrolka silnika podczas przyspieszania mo¿e byæ spowodowana zbyt du¿± ilo¶ci± oleju czy mo¿e jednak autko powino mieæ ¶wiece 4 elektrodowe ? Niestety nie mam mo¿liwo¶ci prze³o¿enia starych ¶wiec poniewa¿ zosta³y ju¿ wyrzucone :/ Przypomnê, ¿e przed wymian± wszystko by³o ok :/

  2. #2
    Vip Vip Awatar seban123
    Do³±czy³
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Sk±d
    Pu³awy, Lubelskie
    Blog
    1
    Mrugaj±ca kontrolka silnika zapala siê w momencie wykrycia przez sterownik silnika braku zap³onu w komorze spalania czyli wypadaj±cy zap³on - misfire. Powodem mo¿e byæ zmiana ¶wiec i nie skasowanie adaptacji. Adaptacjê powinno siê kasowaæ ka¿dorazowo po zmianie elementów odpowiadaj±cych za sk³ad spalin. Do tego siê zaliczaj± ¶wiece.
    Nie spotka³em siê o mrugaj±cej kontrolce silnika z powodu za du¿ego stanu oleju. 3mm to nie powód do tragedii. Jak by by³o 20mm czy wiêcej to silnik móg³ by siê ju¿ rozpa¶æ. Mia³em przypadki uszkodzenia korbowodów i t³oków ale jak by³y 3 stany oleju w silniku.
    Mruganie kontrolki jest znormalizowane normami EOBD i OBDII.

  3. #3
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Dec 2007
    Posty
    465
    BMW
    740iL Indywidual
    Sk±d
    Wroc³aw
    Wczoraj podpi±³em auto pod komputer i okaza³o siê, ¿e mam kilka b³êdów min misfire na 6 i 8 cylindrze. Da³o mi to pewien trop wiêc najtañszym kosztem postanowi³em na wstêpie wymieniæ ¶wiece w owych cylindrach, jednocze¶nie zmieniaj±c cewki z 6 na 5 oraz z 8 na 7 aby ewentualnie wychwyciæ ich uszkodzenie. Przy wymianie 8 ¶wiecy okaza³o siê, ¿e elektroda jest dosyæ mocno zaolejona. Da³o mi to do my¶lenia wiêc wykrêci³em równie¿ ¶wiece z 4 cylindra aby ewentualnie potwierdziæ uszkodzenie membrany w odmie. Okazuje siê jednak, ¿e ta ¶wieca by³a suchutka st±d moje pytanie:

    - czy istnieje mo¿liwo¶æ w przypadku uszkodzenia odmy aby zalana olejem by³a tylko jedna ¶wieca (cylinder 8) czy mo¿e w przypadku tej usterki zalae olejem powinny byæ dwie ostatnie elektrody (cylinder 4 i 8) ??
    - Czy uszkodzona odma ma wp³yw na moc auta tj. czy w przypadku przekroczenia granicy 4 ty¶ obrotów auto ewidentnie przestaje przyspieszaæ ?? dodam jeszcze, ¿e silnik pracuje równo jednak raz na jaki¶ czas zdarzy mu siê przykuleæ :/

    Po wymianie ¶wiec oraz zamianie cewek i kolejnym podpiêciu pod komputer wyskakuje b³±d misfire ale tylko na cylindrze 6. Jednocze¶nie wyeliminowa³em w ten sposób uszkodzenie cewek, gdy¿ bez wzglêdu na to czy ¶wieca jest nowa czy za³o¿on± ma inna cewkê b³ad na tym cylindrze wyskakuje dalej :/

    Warto wspomnieæ, ¿e po ka¿dorazowym usuniêciu b³edów przez INPE nastêpuje ponowna adaptacja komputera DME i nie wiem czy jest to prawid³owe zachowanie. Auto odpala poczym od razu ga¶nie i tylko lekkie przytrzymanie gazu na ok 10 sekund umo¿liwia silnikowi dalsz± pracê. Auto strasznie buja na wolnych obrotach do czasu a¿ przejadê kilka km i zaadaptuje siê komputer jednak i tak nie pracuje tak równiutko jak bym tego chcia³. Zastanawiam siê w tym przypadku czy czujnik po³o¿enia wa³ka rozrz±du nie powoduje tych anomali :/

    Dzi¶ rano po sprawdzeniu stanu oleju okazuje siê, ¿e jest go conajmniej o litr za du¿o wiêc zastanawiam siê czy ten fakt nie mo¿e mieæ równie¿ wp³ywu na szybsze wyeksploatowanie odmy oraz podlania ostatnich ¶wiec olejem ?? Dadam jeszcze, ¿e na w³±czonym silniku i wyci±gniêtym bagnecie kiedy przyk³adam palec do "dziury" ewidentnie dmucha z niej powietrze :/ Myslicie, ¿e wymiana odmy powina cokolwiek daæ ?? Wspomnê, ¿e gdy na wolnych obrotach podkrêcê silnik do odciêcia z auta nie wydobywa siê ¿adna chmurka co chyba w przypadku padniêtego separatora oleju nie powinno mieæ miejsca :/

  4. #4
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Dec 2007
    Posty
    465
    BMW
    740iL Indywidual
    Sk±d
    Wroc³aw
    Swoj± drog± znalaz³em pewien artyku³ w internecie w którym opisane s± negatywne skutki zbyt wysokiego poziomu oleju i okazuje siê, ¿e:

    "Nadmiar oleju jest zjawiskiem niekorzystnym, ale nie tak niebezpiecznym jak jego niedobór. Szczególnie mo¿e to byæ niekorzystne w samochodach wyposa¿onych w katalizator. Zbyt wysoki poziom lustra oleju w misce olejowej mo¿e powodowaæ naruszenie g³adzi cylindrów. Nadmiaru oleju mog± nie nad±¿yæ zgarniaæ pier¶cienie t³okowe. W efekcie dochodzi do spalania nadmiaru oleju w kanale spalania i przedostawania siê nie spalonych do koñca cz±stek oleju do katalizatora i niszczenie go. Drugim negatywnym efektem jest nadmierne i nieefektywne zu¿ycie oleju."

    Id±c tym tropem mo¿na pokusiæ siê o stwierdzenie, i¿ w przypadku zbyt wysokiego poziomu oleju silnik zaczyna go przepalaæ co w efekcie daje sygna³ dla sond które powoduj± wy¶wietlanie siê zó³tej kontrolki silnika. Jadê jutro z samego rana zlaæ olej wiêc napiszê co i jak.

  5. #5
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Dec 2007
    Posty
    465
    BMW
    740iL Indywidual
    Sk±d
    Wroc³aw
    Zla³em ok 1,5 litra oleju i teraz jest idealnie po ¶rodkubagnetu jednak nic to nie da³o :/ Ma kto¶ jakie¶ sugestie ? Mo¿e zapchany kat ?

  6. #6
    Vip Vip Awatar seban123
    Do³±czy³
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Sk±d
    Pu³awy, Lubelskie
    Blog
    1
    Sugestia to diagnoza komputerem. Od tego siê zaczyna a nastêpnie siê zadaje pytania.

  7. #7
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Dec 2007
    Posty
    465
    BMW
    740iL Indywidual
    Sk±d
    Wroc³aw
    Przecie¿ napisa³em, ¿e auto by³o sprawdzane pod kompem ;] Postaraj siê czytaæ dok³adniej ;)

  8. #8
    Vip Vip Awatar seban123
    Do³±czy³
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Sk±d
    Pu³awy, Lubelskie
    Blog
    1
    Kup samostart. Pryskaj do oko³a dolotu na odpalonym silniku i obserwuj zachowanie silnika. Zwróæ uwagê w szczególno¶ci na okolice odmy.
    Wyczy¶æ regulator biegu ja³owego i przepustnicê.
    Po tyk skasuj adaptacjê. Poje¼dzij trochê i pod³±cz ponownie. Zwróæ uwagê na adaptacje. Jakie przyjmuje warto¶ci. Czy na plus czy na minus. Kolejny test to trzymanie silnika na 1500 obrotów i obserwowanie czy równo pracuje. Najpierw zrób to co na pisa³em a nastêpnie w zale¿no¶ci od wyniku pomy¶li siê dalej.

  9. #9
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar Coyot009
    Do³±czy³
    Feb 2011
    Posty
    112
    BMW
    e32 m30b35 e30 cabrio M20B25
    Sk±d
    Mor±g
    napisz jaki masz silnik i który rok bo moze naprawde powiniene¶ mieæ ¶wiece 4-ro elektrodowe ...

  10. #10
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Dec 2007
    Posty
    465
    BMW
    740iL Indywidual
    Sk±d
    Wroc³aw
    Cytat Zamieszczone przez Coyot009 Zobacz posta
    napisz jaki masz silnik i który rok bo moze naprawde powiniene¶ mieæ ¶wiece 4-ro elektrodowe ...
    m62b44 rok produkcji 99.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •