Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Wątek: Problem ze skrzynia 5hp24 w e38.

  1. #11
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,130
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Akapit pierwszy dotyczy holowania auta z wylaczonym silnikiem - opisany wyjatek wlasnie potwierdza to co napisalem wczesniej (jeśli możliwe jest uruchomienie silnika i praca skrzyni, należy co kilka-kilkadziesiąt kilometrów włączyć silnik, i pozwolić skrzyni na pracę jałową, dla smarowania i schłodzenia mechanizmów).

    Akapit drugi juz w pierwszym zdaniu powinien rozwiac twoje watpliwosci: "Przy krótkich zatrzymaniach (światła, skrzyżowania, itp)"... stanie w korku to raczej nie jest :)
    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  2. #12
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    No ale piszą, że w pozycji D jest lepsze chłodzenie i smarowanie.
    Stąd moje wątpliwości, jak to w końcu jest i jak należy prawidłowo stać na automacie w korkach?
    Nein! Mein Schnitzel!

  3. #13
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,130
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez brunoz Zobacz posta
    No ale piszą, że w pozycji D jest lepsze chłodzenie i smarowanie.
    Stąd moje wątpliwości, jak to w końcu jest i jak należy prawidłowo stać na automacie w korkach?
    Kazdy dluzszy postoj tj. postoj powyzej 2min zawsze na N lub P

    " w pozycji D (w przeciwieństwie do N i P) zapewnione jest znacznie lepsze chłodzenie i smarowanie" - to zdanie to kompletna bzdura, zakladam ze o ten fragment ci chodzilo :D

    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  4. #14
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    No widzisz - jak są dwa źródła informacji i oba podają co innego (wiki vs 7er) to istnieje ryzyko w 50% pzrypadków, że czytelnik zaakceptuje albo wersję prawidłową albo nieprawidłową.
    Nein! Mein Schnitzel!

  5. #15
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7
    Cytat Zamieszczone przez BOSS Zobacz posta
    " w pozycji D (w przeciwieństwie do N i P) zapewnione jest znacznie lepsze chłodzenie i smarowanie" - to zdanie to kompletna bzdura, zakladam ze o ten fragment ci chodzilo :D
    Na mój rozum rzeczywiście -- jak się kółka nie kręcą, to smarowanie nie ma znaczenia, a duża wydajność chłodzenia nie jest potrzebna, bo obroty silnika są niskie (a kółka nadal się nie kręcą). Z tego wnioskuję, że holowanie jest potencjalnie niebezpieczne, bo brak smarowania, chłodzenia, etc.

    Pytanie - jaka jest różnica w układzie hydraulicznym między pozycjami N i D ???
    Jeśli, na przykład, na N olej jest upuszczany do misy olejowej z pominięciem układów spiętrzających (zwiększających ciśnienie do roboczego) w celu odciążenia pompy lub w jakimś innym celu, to prostym następstwem jest słaby przepływ przez chłodnicę (lub wymiennik ciepła z układem chłodzenia silnika) oraz przez wszystkie inne elementy.
    Jesteś w stanie udowodnić, że wartości ciśnienia na N i D się identyczne we wszystkich ważnych punktach skrzyni?

    Jeśli ciśnienie się nie zmienia, to pompa cały czas jest obciążona, olej się chłodzi, a jedynym "zyskiem" jest wyluzowanie sprzęgła pierwszego biegu (lub jakiegoś innego zależnie od warunków). Ale skoro chłodzenie jest takie samo, to po co w ogóle zrzucać z D na N lub P ??? Przecież podczas normalnej jazdy obciążenia są większe.
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

  6. #16
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    114
    BMW
    poszukuje 740 4.4 99r-01r
    Skąd
    olsztyn
    Witajcie mam pytanie czy skrzynia 5hp24 spina biegi 4 i 5 na sztywno czy delikatnie zaciska i dopiero od 3000 obrotów jest pełne przekazanie momentu obrotowego bo wydaje mi się że powinna zmienić bieg i nie powinno być żadnego uślizgu.A druga sprawa jadąc na zmianie ręcznej zwalniając powinna sama redukować biegi do 1 jeśli się zatrzymam ? Pytam bo nie mam pojęcia jak powinna prawidłowo działać może niepotrzebnie się czepiam.

  7. #17
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7
    Jeżeli jest lockup, to od prędkości około 85 km/h powinien się sprzęgać i wtedy nie ma poślizgu. Poniżej tej prędkości lockup jest częściowo sprzęgnięty, czyli pracuje w poślizgu - im głębiej wciśniesz gaz, tym mniejszy poślizg lockupa (czyli większe przekazanie momentu). Lockup do spółki ze sprzęgłem hydro (konwerterem) przenoszą moment z silnika na skrzynię.

    W trybie manual skrzynia steptronic redukuje do III biegu.
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

  8. #18
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    114
    BMW
    poszukuje 740 4.4 99r-01r
    Skąd
    olsztyn
    Dzięki za odpowiedź bo już myślałem że coś ze skrzynią nie tak .Moja właśnie zredukuje do 3 i koniec a jak jadę na 4 np 40km/h i chcę przyśpieszyć to właśnie pojawia się ten poślizg ale to trochę dziwne bo powinna zredukować a nie się ślizgać . Ale skoro tak ma działać to wszystko OK

  9. #19
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7
    Dodatkowo - na manualu działa kickdown, oraz przełączanie na wyższy bieg tuż przez odcięciem
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •