Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 39

Wątek: e38 INPA: 45 Auxiliary water pump, co to za błąd?

  1. #11
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    Obczytałem się, że 20 bar jeszcze jest akceptowalne i przy takim ciśnieniu powinien się załączyć wentylator na poziom 2. I tak też zrobiło się wczoraj. Zaraz po załączeniu ciśnienie spadło gdzieś w granice 18 bar i tak też się utrzymywało. Klima wtedy chłodziła idealnie (na warsztacie).
    Niskie ciśnienie było początkowo wyższe, około 2,5 bar, ale spadało z minuty na minutę do poziomu około 1 bar. Ale klima cały czas ładnie chłodziła.
    Kompresor kazali wymienić bo któryś zmartwił się, że to niskie ciśnienie jest za niskie i kompresor nie zasysa odpowiednio.. Tak tłumaczyli. Więc dla świętego spokoju wymieniłem kompresor (eliminuję po kolei wszystkie zmienne)

    Temat wałkuję już 3 miesiące i bywały takie cykle że klima pracowała dobre 3 godziny, nawet przed wymianą kompresora i osuszacza..

    Wilgoci w układzie nie ma prawa być, bo w ciągu 2 tygodni system był opróżniany 3 razy, a ostatnio został wymieniony osuszacz który powinien usunąć wilgoć z układu. Na samym początku podejrzewałem właśnie zamarzający klocek w rurkach ale to nie jest to.

    INPA pokazuje że kompresor powinien być załączony jak mam aktywny przycisk na panelu, ale kompresor nie zostaje uruchomiony. Również informacja o zwiększeniu obrotów silnika zostaje prawidłowo wysłana. Poza tym klima potrafi wyłączyć się podczas jazdy (cykl miejski), silnik ogólnie radzi sobie dobrze i jedyne błędy, które mi się pojawiają są związane z sondami lambda (temperature to high).

    Dzisiaj sprawdzę ten test przekaźnika. Myślałem jeszcze żeby spróbować w momencie niedziałania klimy podłączyć sprzęgło kompresora na krótko do 12V żeby sprawdzić czy w ogóle w tych warunkach mógłby chłodzić.

    Wyjaśniam: w momencie niechłodzenia, kompresor powinien być załączony, ale nie jest; system myśli że jest i wskazuje na to że kompresor jest aktywny, ale on jest fizycznie rozłączony. Sprawdzę jeszcze dzisiaj czy jest w tym momencie podawane napięcie na sprzęgło kompresora.


    A przypchany układ olejem to by chyba przy takim ciśnieniu 20 bar sam się odetkał, co nie? Poza tym jak już wspomniałem, elegancko wtrysnęli czynnik, wszelkie testy na szczelność wyszły ok, nic nie cieknie i nie ulatuje.. Czy warto w tym przypadku zrobić jeszcze płukanie układu?

  2. #12
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Jak masz w silniku informację temperature tu high to masz odpowiedź. Jakie dokładnie są błędy w silniku.
    Zadbaj o układ chłodzenia.

    Ciśnienie niskie na poziomie 2,5 to jest jak najbardziej ok ale jak spada do 1 to już nie jest ok. Kompresor jest uszkodzony jak nie może wytworzyć ciśnienia a nie nie może zassać. Wtedy ciśnienie niskie jest na poziomie np 4,5 bar a wysokie 8.
    Można przedmuchać układ azotem.
    Czy były w układzie opiłki - szary olej na ściankach układu?
    Przy 20 barach i zapchanym układzie układ sam może się nie przepchać.
    20 bar jest ciśnieniem akceptowalnym ale już świadczy o za małym chłodzeniu np przez skraplacz. Przedmuchaj skraplacz sprężonym powietrzem ale ostrożnie bo można uszkodzić.
    Jak jest ciśnienie 20 bar przy temp na dworze w okolicach 20 stopni to przy 30 stopniach na dworze będzie spokojnie 30 bar. Ciśnienie zależy od temp zewnętrznej i temp silnika.

    Samo naprawienie załączania sprężarki nie rozwiąże Twojego problemu z klimą do końca. Trzeba będzie jeszcze doprowadzić ciśnienia do normy. To są dwie niezależne usterki.

  3. #13
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    temperaturę mam na sondach lambda, wynika to z tego że mam LPG który jeszcze nie do końca jest precyzyjnie ustawiony. Ale nie wpływa to na pracę silnika (w sensie moc, obroty itp.) żeby klima nie mogła się odpalić.

    Musiałbym sprawdzić czy występowały opiłki, spróbuję wylać śmieci ze starego osuszacza.. A gdyby były, to co to może oznaczać konkretnie?


    Akurat teraz jestem przy aucie i zapiąłem interfejs.. Mam tu internet więc mogę zdawać relację na bieżąco.

  4. #14
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Nie spotkałem się z kontrolą temperatury na sondach.
    Opiłki będą oznaczały że może być przypchany układ.

    Podaj dokładnie numer błędu jaki jest zapisany w silniku.

  5. #15
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    mam takie błędy od silnika. Tego too high temperature nie mogłem znaleźć po tym jak go ostatnio skasowałem - znaczy pojawia się sporadycznie, bo wczoraj przez 350km się nie pojawił.

    Ale zdecydowanie wynikają one ze złej mieszanki LPG (szaleje mi ciśnienie na reduktorze).
    Kod:
    E R R O R M E M O R Y R E P O R T
    -------------------------------------
    Date: 07/10/11 15:14:10
    ECU: DM528DS0
    JobStatus: OKAY
    Variant: DM528DS0
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 2 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    10 Lambda probe before CAT OBDII Error !!
    Error frequency : 2
    Logistic counter: 40
    Engine speed 680.00 rpm
    Engine temperature 78.00 degrees C
    Probe voltage before CAT 0.38 V
    Fehler aufgetreten vor 0.10 h
    Hexcode=0AD8D810FF43022811A883470111BB80 0.00 [HEX]
    value unplausibel
    axhaust relevant Error (after checkup MIL on)
    Error present
    Sporadic error
    
    -------------------------------------------------------------
    
    26 Lambda regulator-Adaption multiplikativ OBDII Error !!
    Error frequency : 1
    Logistic counter: 78
    Engine speed 2320.00 rpm
    Load signal 3.10 ms
    Intake air temperature 32.25 degrees C
    Fehler aufgetreten vor 2.40 h
    Hexcode=1A510041FF43014E3A3E6B2E01FEFEFE 0.00 [HEX]
    max value exceed
    axhaust relevant Error (after checkup MIL on)
    Error present
    Static error
    
    =============================================================


    Sprawdziłem IHKR i oglądałem wartości od zimnego do nagrzanego silnika. Czujnik temperatury parownika jest sprawny bo nawet na chwilę zeszedł z 86*F do 70*F ale za kilkanaście sekund wrócił do 86*F. Na zewnątrz jest bardzo podobna temperatura. Kompresor widocznie na chwilkę załączył się i potem wyłączył. Później już nie udało się zejść temperaturą nawet o jeden stopień.

    Czujnik temperatury w panelu klimy też działa, bo reaguje na przytknięcie palcem czy chuchnięciem i pokazuje także temperaturę bardzo podobną do tej na zewnątrz i do tej na parowniku. Temperatura silnika (wskazywana przez IHKR) maksymalnie, po 30 minutach pracy na jałowym oscylowała w okoliacach 227*F czyli 108*C a więc również w normie (klima powinna pracować do 117*C).


    Sprawdzałem stary osuszacz - oleista maź zawiera drobniutkie opiłki - zapewne ze starego kompresora. Czy to oznacza, że układ się zapchał? Tak by wyglądało, skoro na parowniku nic się nie dzieje. Jak to rozegrać? Odessać czynnik, odkręcić przewody od kompresora, odkręcić przewody od osuszacza, puścić 20 bar przez zawór HI i czekać co się wypluje, następnie potraktować tak zawór LO?

  6. #16
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    Wczoraj na długiej trasie oczywiście brak klimy... No ale wykręcałem koszulkę co kilka km i jakoś dałem radę. Dzisiaj rano w drodze do pracy znów kontrolnie załączyłem klimę i przez dosłownie 1s słyszałem, że rozpręża się gaz w parowniku, po czym znów się wyłączył. Oczywiście spadku temperatury organoleptycznie nie udało mi się zarejestrować z racji chłodnego porannego powietrza.

    Wygląda na to, że kompresor napierdział tyle ciśnienia ile mu jakiś czujnik (czujnik wysokiego ciśnienia na osuszaczu?) pozwolił. Postaram się po robocie podjechać na warsztat celem wydmuchania całego układu.

    Tylko podpowiedzcie, czy lepiej żeby kompresor był niepodłączony (w sensie przewody od czynnika) czy wystarczy tylko wykręcić zawór od wysokiego ciśnienia a dmuchać azotem w ten od niskiego? Liczę na to, że wyleci wszystko (olej, ew. paprochy, opiłki lub co tam jeszcze zatyka).

  7. #17
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Można uszkodzić kompresor od nabijania azotu jak się za szybko nabija. Ja odpinam kompresor i i przedmuc***ę rurki kolejno.

  8. #18
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    myślę, że zator powinien znajdować się gdzieś pomiędzy wylotem z kompresora a wlotem parownika. Toteż lepiej chyba będzie żeby go odłączyć. Chciałem zasięgnąć opinii czy np w przypadku dmuchania w nominalnym kierunku przepływu cieczy kompresor wtedy też się bez uszczerbku oczyści..


    a może podczas dmuchania na krótko go spiąć by się kręcił na sucho z silnikiem przez kilka sekund?

  9. #19
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Nie wolno przedmuchiwać kompresora bo wydmuc***e się olej z niego. On musi być w oleju. Nie wolno na sucho odpalać kompresora bo bardzo szybko się uszkadza. Odłącz i nie kombinuj.

  10. #20
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    No i o takie konkrety mi chodziło. Dzięki.

    Z drugiej strony jak płukają układy to przecież olej też wyjmują.
    Czytałem też kiedyś gdzieś o ludziach, którzy wymieniają olej w układzie jakby to był silnik..
    Albo o tych, którzy na forum spierają się jaki olej lepszy do ich sprężarki...

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •