Strona 1 z 13 12311 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 130

Wątek: 4.4 a 5.4 czy faktycznie koszta zupełnie róźne?

  1. #1
    Początkujący Użytkownik Awatar hostessa
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    50
    BMW
    e38 750i
    Skąd
    Wawa

    4.4 a 5.4 czy faktycznie koszta zupełnie róźne?

    Znajomy się przymierza i szuka 4.4 ale z braku laku (a auto potrzebne do 8 sierpnia) szuka już po 750. I stąd moje pytanie - znajomy mechanik twierdzi, że koszta są ogromne przy 5 litrowym motorze. Czy faktycznie jest to tak duża różnica?


    Pozdrawiam,

    Joanna


    ---
    Jeśliz nowu pomyliłam dział to serdecznie przepraszam.

  2. #2
    Doświadczony Użytkownik Awatar rodzinabmw
    Dołączył
    Oct 2007
    Posty
    3,221
    BMW
    było 730i V8 manual SATIN CHROME co mnie pokusiło by je sprzedać???
    Skąd
    okolice Sulechowa
    na pewno było na ten temat na forum, ale w skrócie to 4,4 (V8) 5,4 (V12) czyli więcej świec, 2 pompki paliwa w przypadku V12, 2 przepływomierze w przypadku V12, 2 filtry powietrza w przypadku V12, chol...nie ciasno pod maską by coś samemu pogrzebać, wielu mechaników boi się BMW a jak słyszą V12 to już kolana im się telepią. Tyle w skrócie.

  3. #3
    Nie jest tak zle jak kolega pisze ja jezdze V12 i jestem bardzo zadowolony i napewno nie zamienil bym na mniejszy silnik
    a ze prowadze Auto Service to sam naprawiam swoje BMW i jak narazie problemow niemam z naprawami i bynajmniej nie boje sie naprawiac BMW a tym bardziej V12

  4. #4
    Doświadczony Użytkownik Awatar rodzinabmw
    Dołączył
    Oct 2007
    Posty
    3,221
    BMW
    było 730i V8 manual SATIN CHROME co mnie pokusiło by je sprzedać???
    Skąd
    okolice Sulechowa
    Cytat Zamieszczone przez mirecki Zobacz posta
    Nie jest tak zle jak kolega pisze ja jezdze V12 i jestem bardzo zadowolony i napewno nie zamienil bym na mniejszy silnik
    a ze prowadze Auto Service to sam naprawiam swoje BMW i jak narazie problemow niemam z naprawami i bynajmniej nie boje sie naprawiac BMW a tym bardziej V12
    więc Tobie odpadają koszty związane z naprawami (wymiany), a to sam najlepiej wiesz ile kosztuje praca mechanika (dobrego mechanika). Ja sam też "grzebie" przy swoim bmw no ale części muszę kupić jak każdy, Ty zapewne masz zniżki na zakup części a nie każdy przecież je posiada.

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2009
    Posty
    833
    BMW
    E38 740IA M60, E39 525d
    Skąd
    Kraków
    ogólnie większe koszty biorą się z zużycia paliwa sporo wyższego niż w 4.4 zwłaszcza w mieście, a tak to silnik jest naprawdę niezawodny, ale cokolwiek zrobić przy nim to jest to dużo bardziej pracochłonne niż w v8 , poza tym dużo elementów jest podwójnych tak jak kolega wyżej napisał. Moim zdaniem 740 nadaje się do codziennej jazdy można bez problemu założyć lpg a v12 polecałbym jako drugie auto chyba że kolega nie robi dużych przebiegów, albo ceny paliw go nie obchodzą.

  6. #6
    To prawda koszty utrzymania V12 sa wieksze niz V8 a z awaryjnoscia to zalezy w jakim stanie kupi sie auto
    dla mnie V12 przemawia piekna praca i niepowtarzalnym wygladem po otwarciu maski
    Ostatnio edytowane przez mirecki ; 09-07-2011 o 12:00

  7. #7
    Doświadczony Użytkownik Awatar rodzinabmw
    Dołączył
    Oct 2007
    Posty
    3,221
    BMW
    było 730i V8 manual SATIN CHROME co mnie pokusiło by je sprzedać???
    Skąd
    okolice Sulechowa
    Cytat Zamieszczone przez mirecki Zobacz posta
    To prawda koszty utrzymania V12 sa wieksze niz V8 a z awaryjnoscia to zalezy w jakim stanie kupi sie auto
    dla mnie V12 przemawia piekna praca i niepowtarzalnym wygladem po otwarciu maski
    Tak to jest wielki plus tego silnika, robi wrażenie, jak napisał Supermen w którymś ze swoich postów mina po otwarciu maski jest bezcenna. Sam choruje od lat na V12 właśnie ze względu na poziom wysokiej kultury pracy silnika i ten niepowtarzalny dźwięk, no ale spalanie :( zwłaszcza w mieście :(, no i jak wspomniałem wczesniej niemalże podwójne nakłady finansowe na części robią swoje i pragnę też zaznaczyc że sam posiadam V8 co prawda tylko 3.0 ale dla mnie wystarczy a spalanie w trasie poniżej 9 litrów mówi samo za siebie. Ale kiedyś i tak kupię V12 ale jako drugie weekendowe autko.

  8. #8
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    28
    BMW
    było czarne
    Skąd
    inąd
    może mógłby ktoś napisac jak kształtuje sie realne spalnie w 4,4 i w 5,4 tak z własnego doświadczenia a nie pustych danych katalogowych

    mówi się, że jak pyta sie o koszty i spalanie w takich silnikach to znaczy, że Cię na to nie stać, ale dla mnie osobiście to kolejny głupi stereotyp

  9. #9
    Mi V12 na trasie spala w granicach 11 litrow a po miescie miedzy 19 a 24 litry

  10. #10
    Doświadczony Użytkownik Awatar rodzinabmw
    Dołączył
    Oct 2007
    Posty
    3,221
    BMW
    było 730i V8 manual SATIN CHROME co mnie pokusiło by je sprzedać???
    Skąd
    okolice Sulechowa
    Cytat Zamieszczone przez mirecki Zobacz posta
    Mi V12 na trasie spala w granicach 11 litrow a po miescie miedzy 19 a 24 litry
    zapewne przy spokojnej jeżdzie, bez szaleństw, bo jeśli chodzi o szalenstwo V12 to coś na ten temat może powiedziec kolega Kafarek, co prawda ma M70 no ale dużej róznicy na pewno nie ma

    Ostatnio edytowane przez rodzinabmw ; 09-07-2011 o 13:02

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •