
Zamieszczone przez
seban123
Któryś moduł musiał się wysypać lub został zalany. Do dojścia co jest problemem potrzebny jest miernik z możliwością mierzenia napięcia.
Test 1.
Pomiar napięcia między pinem 14 a 19. Czerwony do 14 a czarny do 19.
Test 2.
Pomiar między 16 a 19.
Test 3.
Między 14 a masą np z silnika lub kielicha.
Test 4.
Pomiar napięcia między 19 a 20 na włączonym zapłonie.
Jak jest mniej jak 8v to komunikacji nie będzie i jak będzie równe z napięciem akumulatora też komunikacji nie będzie. Jak będzie około 11v to jest ok.
Pin 20 w gnieździe diagnostycznym to linia komunikacyjna. Jak będzie napięcie inne niż 11 na zapłonie to zostaje ci nic innego jak odpinanie wszystkich modułów podpiętych do tej linii i obserwowanie zmian napięcia. Ciężki temat ale do zrobienia. Polecam zaczęcie od modułów z największym ryzykiem zalania, skorodowania. Warto też odpiąć licznik. Wszystko robi się na wpiętym mierniku w gniazdo i włączonym zapłonie.
Pomierz napięcia i napisz jakie są.