Strona 19 z 20 PierwszyPierwszy ... 917181920 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 181 do 190 z 191

Wątek: Koszty utrzymania E38.

  1. #181
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    Żeby uniknąć vanosów, kup auto z silnikiem, który ich nie ma. Oszczędność i przydatność ich jest dyskusyjna. Wiem, że może nieco lepiej zbiera się od dołu i ma 20Nm (4,4L) więcej od wersji bez vanosów.

    Bez vanosów były silniki
    M60B40
    M62B44
    M62B35
    ...

    generalnie wszystkie bez TU w nazwie (np. M62TUB44 itp.)
    Nein! Mein Schnitzel!

  2. #182
    Zaawansowany Użytkownik Awatar szajboos
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    582
    BMW
    e38 730d i Peugeot 806 2.0 HDi
    Skąd
    Brudne Południe - SRC
    Cytat Zamieszczone przez brunoz Zobacz posta
    Żeby uniknąć vanosów, kup auto z silnikiem, który ich nie ma. Oszczędność i przydatność ich jest dyskusyjna.
    Ja pisałem o kosztach auta po lifcie (bo taką posiadam), a o ile pamiętam to wtedy już tylko z Vanosami.

    Pozatym zależy kto i do czego auta potrzebuje. Ja jak już pisałem nie mam możliwości jeżdżenia na LPG, więc diesel jest dla mnie lepszą opcją. A jego wyższe koszta utrzymania wynikają z zaawansowania konstrukcji (lub jeśli to odwrócić z zacofania konstrukcyjnego benzyn starszych względem t.diesla). Popatrzmy naprzykład na nowe T.beznzyny na bezpośrednim wtrysku (czyli konstrukcyjnie to co diesel miał już 20 lat temu). Za 3-4 latka nagminne będą lamenty na forach że się sypią. Jak choćby "genialne" silniki na bezpośr. wtrysku w e65/66 760i.

    Co do kosztów utrzymania e38 to niestety, ale dla przeciętnego "Kowalskiego" to koszmar. I jest to moje zdanie wynikające z eksploatacji e38 od 2 lat. Nie jestem przesadnym pedantem, ale nie lubię też jak coś nie halo w aucie. Jest, to ma działać jak w książce napisane.

  3. #183
    wstrząśnięty nie zmieszany Awatar WojtekD
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    8,616
    BMW
    e38 728 iA
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    11
    Cytat Zamieszczone przez szajboos Zobacz posta

    Co do kosztów utrzymania e38 to niestety, ale dla przeciętnego "Kowalskiego" to koszmar.
    I dzięki Bogu ;D
    Gra muzyka

  4. #184
    Zaawansowany Użytkownik Awatar matraks
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    522
    BMW
    2011 BMW 328i xDrive e92, 2007 Mitsubishi Endeavor
    Skąd
    Chicago/Bydgoszcz
    Cytat Zamieszczone przez szajboos Zobacz posta
    A co złego widzisz w dieslach?? Największym wrogiem diesla jest użytkownik-debil. Lać dobry olej, dobrą rope, wymieniać filtry i jeździć.

    Moja 730d ostatnio zaliczyła wyjazd w Alpy, 3000km, kierowcą był mój brat który rzadko używa pośredniego położenia pedału gazu i spalanie wyszło ok. 8l. W środku 4 osoby, bagaż, koła 18" 235/50 i 255/45.

    Idąc dalej można powiedzieć coś na temat 4.4 TU. Wymiana Vanosów to koszta ok. 7000PLN albo i więcej. Za tą kasę mam zrobioną turbinę, wtryski i jeszcze zostanie na sporo ropy ;) Więc co kto lubi. Ty masz benzynę za niewielką kasę. Ja tu gdzie mieszkam nie mam dostępu do LPG. Więc zostaje diesel. I przez 40 000 km nie miałem typowo "dieslowych" problemów z 7er
    szajbos ja nie mowie o starych sprawdzonych konstrukcjach z lat 80, 90-tych. Mowilem o nowoczesnych dieslach z 21. wieku ;) Mowisz, ze wymiana Vanosow to koszt 7tys zl? Troche przesadziles z ta cena ;) Zgodze sie, z tym, ze to tak naprawde najbardziej kosztowna naprawa w silnikach z TU. Po drugie Vanosy nie padaja ci z dnia na dzien. Daja o sobie znac predzej czy pozniej a nie sypia sie z dnia na dzien. Po trzecie koszt 3-4tys zl za Vanosy to nic w porownaniu z kosztem wymiany 4 wtryskiwaczy w TDI (3,5 tys zl za 1 sztuke). Co gorsza wtryskiwacze padna Ci w najmniej oczekiwanym momencie, np. podczas wyprzedzania fura gasnie i co wtedy? Przykladow mozna mnozyc i doprowadzenie nowoczesnego diesla do stanu uzywalnosci po przebiegu 200tys. km wiaze sie z wydatkami liczonymi w dziesiatkach tys. zl. Z reszta nowoczesne silniku benzynowe to tez niezle kwiatki. Wystarczy wspomniec oslawiona rodzinke TSI. Pekajace glowice i padajace turbiny to normalka. Dlatego sr.m na wszystko co nowe ;) A juz czytajac informalcje o "bezawaryjnosci" F01 jawi mi sie czarna dziura w motoryzacji... Trzeba dbac o nasze e32 i e38 bo za 10-15 lat beda najbardziej poszukiwanymi samochodami ze wzgledu na niskie koszty utrzymania i bezawaryjnosc :)

    PS. Co do spalania to w lipcu bylismy nad oceanem w Polnocnej Karolinie. Z Chicago w obie strony wyszlo 3700km. Z calej trasy wyszlo 10,2l/100km. Najmniej wyszedl powrot bo 9,7l/100km. 4 osoby, bagaz i trasa przez gory. Warto wiec ryzykowac kosztownymi awariami dla 2 litrow benzyny?
    Ostatnio edytowane przez matraks ; 14-09-2011 o 02:23

  5. #185
    Doświadczony Użytkownik Awatar technics
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    1,547
    BMW
    octavia 1.9tdi ex e65 745 2002 rok ex e38 735
    Skąd
    Szwecja
    Ropniak tylko dla tych co robia ogromne przebiegi . Najlepsze ze ostatnio kupilem zonie prezent w postaci OplaTigry 1.4 z klima i w automacie co sie okazalo pali benzyny 1,5 litra mniej niz moje bmw . No ludzie biorac pod uwage jakosc przemieszczania obydwiema maszynami to bmw wygrywa pod kazdym wzgledem . Oczywiscie czesci sa tansze dla opla.

  6. #186
    Zaawansowany Użytkownik Awatar szajboos
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    582
    BMW
    e38 730d i Peugeot 806 2.0 HDi
    Skąd
    Brudne Południe - SRC
    Cytat Zamieszczone przez matraks Zobacz posta
    Przykladow mozna mnozyc i doprowadzenie nowoczesnego diesla do stanu uzywalnosci po przebiegu 200tys. km wiaze sie z wydatkami liczonymi w dziesiatkach tys. zl. Z
    No teraz to znów Ty przesadziłeś. Jeśli silnik użytkował jakiś cymbał to owszem. Ale jeśli był dbany to koszty są podobne jak w benzynie. Moja 7 ma prawie 300 000, Peugeot ma 220 000 na liczniku, Astra miała 210 000 i żadne nie generuje typowo "dieslowych" kosztów.

    Pozatym ja lubię charakterystykę diesla. Jadę sobie 7er mając 1700 obr/min i w każdej chwili bez redukcji auto bez problemu przyspiesza. Paląc przy tym naprawdę niewiele. A dbać trzeba jak o każdy inny silnik, no może poza odczekaniem po jeździe tej minutki żeby turbo schłodzić

    Matraks, piszesz o 2 litrach na 100km. Tyle że przy przebiegu rocznym 30 000 robi się różnica 600l. Przy obecnej cenie to ok. 3000PLN. A w jeździe miejskiej różnica nie będzie wynosić 2l tylko conajmniej 4. Więc suma się powiększa.

  7. #187
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    55
    BMW
    Brak
    Skąd
    Poznan
    Czy 3.0 jest na vanosie ?

  8. #188
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    463
    BMW
    BMW 745 I e65 2005r
    Skąd
    Opole
    nie jest 3.5

  9. #189
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    6
    BMW
    E30, E60
    Skąd
    Nysa
    A ja mam pytanie z innej beczki jak porównać do E39.
    Tzn. zawsze chciałem mieć E38 ale trafiło mi się E39 2.8i i jeżdżę już ponad 2 lata i powoli myślę o sprzedaży.
    Czy jeśli bez problemu dałem radę utrzymać E39 to z E38 będzie podobnie, czy jednak E38 to wyższe koszty (oczywiście nie bierzemy pod uwagę spalania bo wiem, że ono wzrośnie zwłaszcza że chcę tylko i wyłącznie E38 z V8 (735i lub 740i))
    ...

  10. #190
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2013
    Posty
    222
    BMW
    bmw 740
    Skąd
    łódz
    Czym więcej cylindrów-większe koszta.
    Wyższa klasa samochodu-też większe koszta.
    Tak było jest i będzie.
    Chyba, że będziesz umiał zrobić dużo sam przy aucie to wtedy wychodzi duuuużo taniej.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •