Strona 5 z 20 PierwszyPierwszy ... 3456715 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 191

Wątek: Koszty utrzymania E38.

  1. #41
    Zaawansowany Użytkownik Awatar JACEK R
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    146
    BMW
    Było e38 728i, jest B5FL 1.9TDI
    Skąd
    Biała Podlaska
    A ja idę o zakład że ta C klasa pojeździ jeszcze kolejne 370000 km bez remontu. To są silniki "idioto-odporne" i naprawdę ciężko jest doprowadzić do awarii uniemożliwiającej jazdę. Wiem, bo nie jednego merca w rodzinie mamy. Sam miałem w123 200d i teraz mam 240d. Wuja ma w124 z 200d i nic nie robił przez 15 lat!!! Nawet geometrii nie ustawia, a auto jeździ i jeździ...
    Nie propaguję takiego podejścia, sam pedantycznie dbam o 7, ale fakt faktem diesle mercedesa z poprzedniej epoki to chyba z tytanu są.
    Jedyne co może zabić merca z poprzedniej epoki to rdza. Mechaniczna wytrzymałść to coś pomiędzy Rudym 102 i czarną skrzynką:)
    Ostatnio edytowane przez JACEK R ; 05-08-2011 o 10:05
    “Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty - dla szybkich kierowców” - Colin McRae
    >>>NIE DLA ACTA<<<
    "I had a dream, I was king. Woke up, still king"

    BMW 728i - 97'
    MERC W124 200D - 86'
    MERC W123 240D - 79'

  2. #42
    Zaawansowany Użytkownik Awatar e4r5t
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    395
    BMW
    e38 3.0 v8 aut.
    Skąd
    wrocław
    a powiedzcie mi co ogólnie się psuję w tych modelach? albo jakie części się wymienia?:) bo w moim przypadku kupując auta patrzę tylko na ceny: sprzęgła, rozrządu( tu akurat jest łańcuch), amorków, sprężyn, wachaczy, termostatu,hamulców, cewki i to chyba wszystko:D na co powinienem patrzeć jeszcze kupując bmw lub inna markę?:)

  3. #43

  4. #44
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,134
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez JACEK R Zobacz posta
    A ja idę o zakład że ta C klasa pojeździ jeszcze kolejne 370000 km bez remontu. To są silniki "idioto-odporne" i naprawdę ciężko jest doprowadzić do awarii uniemożliwiającej jazdę. Wiem, bo nie jednego merca w rodzinie mamy. Sam miałem w123 200d i teraz mam 240d. Wuja ma w124 z 200d i nic nie robił przez 15 lat!!! Nawet geometrii nie ustawia, a auto jeździ i jeździ...
    Nie propaguję takiego podejścia, sam pedantycznie dbam o 7, ale fakt faktem diesle mercedesa z poprzedniej epoki to chyba z tytanu są.
    Jedyne co może zabić merca z poprzedniej epoki to rdza. Mechaniczna wytrzymałść to coś pomiędzy Rudym 102 i czarną skrzynką:)
    A ty myslisz ze znakomita wiekszosc E38 to ile km ma nalatane ?? 180tkm jak kazda na allegro? :D
    Aktualnie (w czasach gdzie kazdy liczy koszty przejazdu 1km ze wzgledu na cene paliwa) ciezko jest trafic 2 letnie auto klasy premium o RZECZYWISTYM przebiegu ponizej 150tkm a gdzie nasze 10letnie i starsze "babcie" kupowane w czasach gdzie koszt paliwa nie mial wielkszego znaczenia
    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  5. #45
    Zaawansowany Użytkownik Awatar e4r5t
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    395
    BMW
    e38 3.0 v8 aut.
    Skąd
    wrocław
    o matko i córko:D to chyba zostanę przy MB dalej:D ale e-klasa:D tylko, że przód mi się średnio podoba w tych modelach:( A/S8 śliczne, ale znowu rozrząd trzeba wymieniać i części też nie są jakiś tanie:(
    zostal mi jeszcze peugeot 406coupe:D

  6. #46
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    J-B, myślę, że tym wątkiem, który podałeś, wystraszysz tylko kolegę. Osobiście uważam, że nie jest AŻ tak źle jak tam piszą...
    Nein! Mein Schnitzel!

  7. #47
    Początkujący Użytkownik Awatar maku
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    51
    BMW
    E38 730iA LPG
    Skąd
    Jaworzno
    Jak będziesz dbał tak będziesz miał ja mogę coś napisać o BMW ale e36 poprzedniczce posiadałem ją 4 lata. koszty utrzymania przez ten cały okres to:
    - 2 tuleje tylnego zawieszenia, 60 PLN
    - regulator napięcia, 120 PLN
    - wymiana przedniej szyby - kamyk na trasie 500PLN z wymianą
    - zawieszenie gwintowane - wylało 1 amor z tyłu - gwint to moje widzi mi się 1300 PLN same 2 tylne amory jakieś 300PLN jak byś wybrał taką opcję
    - sprzęgło przy stanie licznika 380 tys. km - 380 PLN SACHS długo szukałem za taką cenę kompletu tej firmy, w moich okolicach cena dużo ponad 500 PLN ale dało się :)
    Robocizna własna.
    Średni roczny przebieg 60 tys. km
    Więc to nie było nic strasznego, do tego wymiany olejów i lanie paliwa i LPG.
    Jeśli sadzisz że MB lub A/S8 są tańsze w utrzymaniu twój wybór

  8. #48
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    May 2011
    Posty
    2,605
    BMW
    ....
    Skąd
    ...
    Jeśli uważnie przeczyta się ten wątek to dokładnie wiadomo co jest słaba stroną E38 a co nie, Większość postów to bzdury kto co wymieniał, bo już czas lub zepsuło się przez zaniedbanie a nie że jest to słaba stroną E38. Dobrze że nie było tam info że ktoś kupił padake i musiał wymienić w nim cały silnik ze skrzynią.
    Co do Audi to prześledziłem cały wątek E38 vs A8 na forum Audi, i sami właściciele przyznają że BMW prowadzi się lepiej ma lepszy układ kierowniczy i zawieszenie oraz tańsze części a Audi wybrali ze względu na Quattro i szersze fotele a co za tym idzie uczucie większej przestrzenie we wnętrzu. Jak by nie było części do Audi są droższe niż do BMW a w większości pokrywają się z VW, skrzynie są tego samego producenta (ZF) więc to indywidualna sprawa

  9. #49
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Skąd
    UK
    W Poznaniu to drogie auto :P Tam nie wiem jakim cudem potrafią zostawiać co roku wartość auta u mechaników. Na wschodzie jest weselej :P

    2,5 roku jeżdżenia 735 i poza dodatkami i zabawkami włożyłem w nią może ze 2k + opony i drugi kpl felg. Fakt że ma swoje dolegliwości ale jeździ ok i pali mało.

    Sprzedane (jeszcze na raty!) sąsiadowi który jeździ ciągle na odcięciu :D Zrobił sobie ostatnio zawieszenie (nie pamietam juz co, ale amortyzatory nie ruszane) zaplacil 900zł...

    Nic się nie dzieje, nie marudzi, jeździ :) i jeszcze pewnie długo pojeździ.


    e38 kosztuje tyle ile Ty tego chcesz. Zależy jak traktujesz auto, jeżeli to ma być po prostu bardzo fajny środek transportu to zakładasz LPG, czytasz 7er jak się obejść z każdą usterką i śmigasz wcale szczególnie nie dbając.

    Jeżeli chcesz mieć pupilka i tak jak ja teraz do swojej 750iL dokładać i pieścić w miarę możliwości jak się da to zakup auta jest tylko cząstką tego ile Cię ono wyniesie :]


    Jeżeli nie jesteś perfekcjonistą bez kasy to nie bój się e38. Studentów na nie stać :)

  10. #50
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    Dla mnie jedyną słabą stroną jest w E38 spory apetyt na paliwko na mieście. No ale jak się chce wozić czymś kultowym, a nie koszyczkiem na truskawki, to się za to płaci.

    Może warto byłoby założyć osobny wątek odnośnie MOCNYCH stron E38?


    EDIT: właściwie to taki wątek założyłem ;-)
    Ostatnio edytowane przez brunoz ; 05-08-2011 o 11:06
    Nein! Mein Schnitzel!

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •