Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 14 z 14

Wątek: Szybkie pytanie wymiana sterownika ABS/DSC

  1. #11
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Cytat Zamieszczone przez wm Zobacz posta
    czy robiłeś diagnozę komputerową?? jakie błędy??
    Tylko blad komunikacji (059)

    Cytat Zamieszczone przez WojtekE_32 Zobacz posta
    Jeżeli czujniki ABS masz sprawne to przyjrzyj się koronkom na piastach. Świrował mi podobnie ABS i TSC w E39 (lewy tył) i skrzynia czasami muliła, wymieniłem czujnik ABS i łożysko i od tamtej pory spokój.
    Wyminilem... lewe i prawe, bo wylo cos przy wiekszych predkosciach a ze nie wiedzialem w ktore to polecialy oba, teraz jest jak na 7er wypada nawet przy 170 idealna cisza :) i to mi sie podoba.

    Cytat Zamieszczone przez cutthr0at Zobacz posta
    Nie wiem czy to Ci pomoże, ale ja jeździłem z wyciągniętym sterownikiem DSC/ABS (był w naprawie) i poza świecącą kontrolką trakcji i nie działającym licznikiem prędkości wszystko było w porządku(do mierzenia prędkości używałem tomtoma). Skrzynia nie przechodziła w tryb awaryjny i normalnie zmieniała biegi. Żadne cuda z się nie działy.

    Cytat Zamieszczone przez cursor Zobacz posta
    W e39 530i(2002 rok) skrzynia jedynie zmieniała biegi przy wyższych obrotach(rejony 3-3,5tys.)
    Bardzo przydatne informacje :)
    Ostatnio edytowane przez coboss ; 20-06-2011 o 21:33
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  2. #12
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Odgrzebie kotleta.
    Znów wiksuje i tym razem nie była to stara historia o lecących kablach...

    Tym razem zapalają się wszystkie kontrolki na pomarańczowo, DSC/ABS/czujnik klocków

    Gdyby nie ten ostatni to byłbym pewien, że to czujnik ABSu ale skąd (i to na pomarańczowo!) czujnik zużycia klocków hamulcowych?

    Błędy jakie wypluwa to błąd czujnika skrętu (na zasadzie nie prawidłowych danych w stosunku do danych z koła) i prawy przedni czujnik ABS.
    Przejrzałem dokładnie wiązkę i jest zdrowiutka (chyba jako jedyna bo resztę już naprawiałem).
    Wcześniej wyrzucił błąd także tylnego prawego ale przy pierwszej okazji po przeglądzie okazał się standardowy problem czyli pęknięty przewód od gniazda ABS, dosztukowałem przewody i śmiga, przedni jednak jest idealny co może zabrzmi przekornie ale bardzo mnie to zasmuciło...

    Zapalają się różnie, czasami przejadę 30 km czasami 30 metrów... sporadycznie najpierw rozłącza samo DSC a po jakimś czasie resztę lub zostaje rozłączone same DSC, ale w 90% przypadków zaświecają się wszystkie kontrolki na raz i tak zostaje aż nie zgaszę silnika i autko nie postoi trochę.

    Nie wiem czy przyszedł czas na sterownik ABSu czy sam czujnik może mieć takie choroby, że raz po raz na uno momento ginie mu sygnał?
    Czy nie powinno być tak, że jak czujnik ABS w kole pada to raz i koniec, jest martwy?

    Wolałbym się uporać z tym fantem zanim przyjdzie zima.

    Dodam może coś jeszcze...
    Miałem małe kuku na początku roku, lekkie puknięcie ale niefartownie kołem i zgiął się "banan" może takie cyrki są bo coś się dzieje z łożyskiem?
    Łożyska są chyba jeszcze nawet na gwarancji bo wymieniałem na FAGa nie tak dawno, na pewno go nie słychać, ale może jednak...
    Byłoby miło gdybym wydał na naprawę 150zł a nie 700zł wymieniając każdego grata po drodze... wolę to przepić za kilka tyg na 30 urodziny jak wkładać w emerytowaną bawarkę :D :D ;D
    Ostatnio edytowane przez coboss ; 29-10-2013 o 17:06
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  3. #13
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Łożysko jak padnie to na dobre ale czujnik potrafi czasami nie stykać.

    Skup się na czujniku.
    Czujnik kąta skręty nie zapali wszystkich kontrolek na raz.

    Zwróć uwagę na opis błędu. Czy przerwany obwód czy niewłaściwy sygnał. Można to przetestować sprawdzając jaki jest błąd po zapaleniu się kontrolek a jaki się pojawi po rozpięciu czujnika. W ten sposób można określić czy jest problem z obwodem czy z sygnałem.
    Jak błąd na obwód i druciki w sterowniku ok to czujnik prawdopodobnie do wymiany. O ile wiązka sprawdzona. Czujniki najczęściej siadają bo są zgniatane przez korozję. Jak lekko czujnik wychodzi to przeważnie jest ok. Jak ciężko i się urywa to wiadomo że rdza go zgniotła i uszkodziła wewnątrz.

    Obwód można sprawdzić dobrym miernikiem ustawionym na test diod. Mierzy się to w kości od abs. Wartość jaka powinna być na mierniku przy sprawnym obwodzie czujnika to 1650mv. Zawsze można porównać odczyty z innych czujników na wzór. Ten test nie daje 100% gwarancji sprawności czujnika tylko obwodu. Czujnik może się mieścić w normie ale może nie dawać sygnału.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  4. #14
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    O mierniku mogę zapomnieć, nie posiadam i nie znam nikogo co by miał coś lepszego jak made in tesco.
    Czujnik wygląda na idealny, kable są w rewelacyjnym stanie. To tyle, co mogłem sprawdzić bez dłubania.
    Dodam tylko, że to kiedy i przy jakiej prędkości zapalają się lampki nie ma znaczenia, mogę stać, a mogę jechać 160km/h
    Mogę hamować, mogę nic nie robić. Zachce im się to się zapalają wszystkie bez powodu, chociaż teraz mam od 2 dni spokój.
    To czy wjadę w jakąś dziurę itd. także nie ma żadnego znaczenia.
    Poszukam w okolicy może ktoś będzie miał czujnik za tyle ile to jest warte (czyli cena złomu) to podmienię i poczekam co wyjdzie.
    Mam przeczucie, że jednak ten sterownik się już kończy. Nie są to straszne rzeczy bo chyba 150zł chcą za regenerację chłopaki z Rumii.
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •