Ta gruszka to jest separator oleju. Jest to zamontowane pod prawym deklem łańcucha rozrządu (patrząc od przodu). Ma za zadanie oddzielać olej, od powietrza, oparów, pary wodnej itd. Nigdy się to nie psuje ponieważ to kawałek plastiku, ale jak kolega wyżej wspomniał, zbiera się tam bród i syf, no i dodatkowo trudno się to wymienia. To ustrojstwo jest połączone rurką z membraną/ odpowietrznikiem (urządzenie z drugiego linka). I owy odpowietrznik jest zamontowany na kolektorze dolotowym. W tym ustrojstwie jest pewna membrana która lubi pękać. Wtedy silnik zasysa do kolektora wszelkie męty, razem z olejem, zaczyna nierówno pracować itd. Jeśli chcesz to jeszcze raz sprawdzić, uruchom silnik, wyjmij bagnet i przyłóż do dziurki palucha. Jak poczujesz mocne ssanie (bez skojarzeń :P ),to zamawiaj ustrojstwo z drugiego linka.