Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Wątek: Problem komunikacji przez zlacze diagnostyczne

Widok wątkowy

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #4
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    OBD i OBDII to standard diagnozy silnika i skrzyni. Jest znormalizowane gniazdo mające 16 pinów. W e32 nie ma czegoś takiego jak OBD. Auta wyposażone w OBD można diagnozować standardowym interfejsem i oprogramowaniem ale tylko silnik i elementy z tym związane takie jak skrzynia biegów. OBD obowiązuje od 96 roku w USA a w Polsce benzyniaki od 2001 a diesle od 2003 chyba. Można za pomocą tego standardu odczytać niektóre błędy odpowiedzialne za ekologię. Nie wszystkie błędy wyświetla. Nie wszystkie parametry da się podejrzeć. Wszystko się rozchodzi o ekologię i umożliwienie kontroli emisji spalin na stacjach diagnostycznych. W Polsce się tego nie praktykuje ale powinno. Za granicą z tego korzystają. Każda stacja kontroli pojazdów powinna być wyposażona w skaner obd.
    Określeniem obd ludzie potocznie nazywają gniazda do diagnozowania.
    Nie pamiętam różnic między OBD a OBDII ale to prawdopodobnie rozchodzi się o ostrzejsze normy emisji spalin i większą kontrolę pracy układu wtryskowego.
    Po prostu znormalizowali gniazdo i ujednolicili sposób komunikacji ze sterownikiem silnika. W OBDII rozbudowali system o więcej funkcji.
    Ostatnio edytowane przez seban123 ; 04-06-2011 o 21:37
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •