Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Wątek: 750 układ wydechowy/silnik i pytanie

  1. #1
    Doświadczony Użytkownik Awatar Saillupus
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    1,473
    BMW
    e65 760i 2003r , X5 4.6iS 2002r
    Skąd
    Szczecin
    Blog
    6

    750 układ wydechowy/silnik i pytanie

    Witam
    mam 750, końcówka 99r
    zaświeciła mi się kontrolka check engine
    po podłączeniu pod komputer pokazało błąd lewej lambdy przed katem
    więc w ciemno kupiłem nową.... i nadal pokazuje nieprawidłowość ale mniejszą (kontrolka zgasła)
    po zapaleniu się kontrolki auto paliło 30l/100 a poprzednio się mieściłem w 23 co i tak nie było świetnym wynikiem
    teraz pokazuje nadal niższe wartości na lewej przedniej sondzie (zamieniałem nawet stronami więc to nie jest jej wina), dodatkowo że mieszanka za bogata, sondy przed katem i za pokazują tą samą wartość
    i też nie wiem czy to tak ma być, czy jest to związane z powyższym, ale ojciec mówi że też coś jest nie tak: jak przyśpieszam to do 3-4tys obrotów auto jest przeciętne (np jak 730d) a powyżej to aż wciska w fotel a silnik wolnossący jednak powinien od samego dołu iść równo jak strzała
    co możecie poradzić? Iść do jakiegoś tłumikarza żeby wyciął katalizatory i zobaczył co w środku? Mechanik mówił że może być coś nie tak ze sterownikiem silnika? (podobno lewa strona silnika też wyrzuca jakieś małe błędy – jakby świece się kończyły, ale nie mieliśmy czasu dziś rozbierać pół silnika bo podobno do świec jest ciekawy dostęp)
    no chyba przekazałem całą wiedzę jaką mam :) teraz prosiłbym o jakąś diagnozę
    lubię mieć auto w stanie perfekcyjnym więc może robię z igły widły
    z góry dziękuję
    pozdrawiam
    było e38 730d 1999r, e38 750i 2000r, e53 4.4i 2001r, e46 330Ci 2001r

  2. #2
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Jak świece mają więcej jak 50 tysi kilometrów to są do wymiany.
    Jak masz możliwość to nagraj jak pracują sondy na wolnych obrotach i zagrzanym silniku. Te przed i za katalizatorem. Napięcie na sondach za katalizatorem ma się zmieniać bardzo wolno. To znaczy że na minutę powiedzmy tylko raz przejdzie ze stanu niskiego na wysoki. Jak napięcie za katalizatorem zmienia się szybko to znaczy że albo nie ma katalizatora albo stracił swoje właściwości. Jak napięcie za kat jest takie jak przed i nie zmienia stanu to znaczy że może być nieszczelny kolektor, uszkodzony któryś czujnik, przepływomierz lub masa innych rzeczy.
    Porób trochę screenów z status analog.
    Podaj jakie dokładnie błędy były zarejestrowane. Może wtedy będzie coś więcej wiadomo.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  3. #3
    Doświadczony Użytkownik Awatar Saillupus
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    1,473
    BMW
    e65 760i 2003r , X5 4.6iS 2002r
    Skąd
    Szczecin
    Blog
    6
    z chęcią bym to zrobił
    ale do mechanika się nie dopcham przez dłuższy czas żeby pod kompa jeszcze raz podłączyć
    przed katem sonda prawa pokazywał coś koło 0,5... (zanim zaczęliśmy mieszać, a potem podobno trochę wyniki się poprawiły cokolwiek to oznacza) a lewa 0,3... a jak sprawdzał tylne to byłem w aucie bo kazał mi gazować do 2 tys obrotów... i mówił że pokazują to samo co przednie więc raczej zmieniają się tak jak przednie - nie dopytywałem się jak szybko zmieniają się wyniki, tylko to wnioskuję
    było e38 730d 1999r, e38 750i 2000r, e53 4.4i 2001r, e46 330Ci 2001r

  4. #4
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Jak pokazuje 0,5 to znaczy że nie działa. Powodem może być niedogrzanie sondy. Zmień mechanika jak nie jest w stanie coś mądrego powiedzieć. Sondy się sprawdza jak się zagrzeją. Jak się zagrzeją to albo ich napięcie się zmienia albo stoi w jednym miejscu ale nie w granicy 0,5 tylko 0,05 lub 0,8. Jak jest 0,05 to albo łapie lewe powietrze albo sonda padła- oznacza to napięcie uboga mieszankę. Warto wtedy zrobić analizę spalin. Jak się okaże że mieszanka nie jest uboga to sonda do wymiany. Jak jest 0,8 to jest bogata mieszanka i świadczy o działaniu sondy.
    Sonda uszkodzona będzie powoli zmieniała stan i nie dochodziła do skrajnych napięć. Przeważnie nie schodzi do 0,05 tylko do 0,2 i zaczyna z powrotem rosnąć.
    W twoim przypadku trzeba sprawdzić też grzałki w sondach.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  5. #5
    Doświadczony Użytkownik Awatar Saillupus
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    1,473
    BMW
    e65 760i 2003r , X5 4.6iS 2002r
    Skąd
    Szczecin
    Blog
    6
    Akurat co do tego mechanika to złego słowa o nim nie można powiedzieć, na prawdę dobry spec od BMW
    co do tych wartości to głowy nie daję bo zapamiętywałem to co zauważyłem przez ramię
    wiem że jeden wynik stał jak wmurowany na 0,5, a drugi się wahał od 0,3 do 0,8 jakoś chyba tak
    i teraz już faktycznie nie pamiętam pod którym numerem (1 czy 2) były te wahania
    niepokojące jest to że po lewej stronie każda sonda pokazywała to samo - czyli tak jakby nie działała, a jak sie ją zakładało po prawej to śmigała idealnie
    więc coś jest nie tak z lewą stroną wydechu/silnika/ komutera sterującego(?)
    było e38 730d 1999r, e38 750i 2000r, e53 4.4i 2001r, e46 330Ci 2001r

  6. #6
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2010
    Posty
    53
    BMW
    BMW E32 750iL
    Skąd
    Racibórz
    Może jeden cylinder ci niedopalać i sondy głupną :)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •