Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Wątek: Zmiana silnika na mniejszy niż 5,0 w 750i e32.

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik Awatar BRABUS
    Dołączył
    Jul 2009
    Posty
    864
    BMW
    E32 735iL & Espace4 & K1200RS ;)
    Skąd
    Mwek
    kolego, swapuja v8 do e30, wiec czemu do e32 maja nie zeswapowac? problemem jest tylko ciezki silnik, a co za tym idzie tu juz trzeba miec porzadny sprzet zeby go wytargac. Jesli jestes zainteresowany, moge podpytac mojego dobrego znajomego czy by sie tym zajal i jak by to wygladalo cenowo. Sam jezdzi/jezdzil zeswapowana Nexia na 3.0 z Omegi ;)

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik Awatar luki730i
    Dołączył
    Feb 2011
    Posty
    944
    BMW
    e32 730ia m30 1992-05
    Skąd
    wrocek
    temat sie rozkreca a zakladajacego temat brak
    wszystko zalezy o co mu chodzi. spalanie czy osiagi. podstawowe pytanie. z tego co widac to chce jezdzic tanio.
    niech sie wypowie to wtedy mozna mu doradzac.
    silniki mozna wsadzac od 1,6 do 5,4 tak wiec gama duza.
    benz. lub dizel
    o wlasnie :) moze sobie wsadzic z 318tds :) takiej 7 jeszcze nie widzialem.
    a tak na powaznie do najwiecej jak ktos zmienia z 5,0 to zmiany ida na m30 3,0 3,5 lub m52 2,5
    wsadzjac v8 trzeba sie pieprzyc dodatkowo z ukl hamulcowym(serwo kolo lampy)

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    223
    BMW
    e32 735iL
    Skąd
    Kraków
    Witam , 7 z zamienionym silnikiem to moje :) . Było 5.0 jest m30b35 , do wymiany jest nie tylko silnik ,skrzynia ,wiązki do tego i komputery czy też dyfer. Musisz się liczyć z wymianą chłodnicy, serwa ,wału , przeróbką podłączenia przewodów do kompresora klimy /w m30 jest inna pompa, a z 5.0 nie pasują mocowania łap do silnika/ , zbiornik spryskiwaczy i zapewne kilka innych drobiazgów o których zapomniałem . Przeróbki dokonywał poprzedni właściciel,ale znam całą historię /chyba/ i niestety do teraz mam kilka problemów z którymi trudno sobie poradzić, zwłaszcza z elektryką . Koszt części nie jest mały i do tego musisz mieć kogoś kto to ogarnie ,a nie zrobi jakiejś składanki z którą będziesz miał problemy . Przemyśl to dwa razy i jeszcze jeden dla pewności czy warto.

    Pozdrawiam Marek.



    Pomyłka, serwo jest takie samo .
    Ostatnio edytowane przez marek-ogi ; 31-05-2011 o 13:37 Powód: błąd

  4. #4
    Doświadczony Użytkownik Awatar rodzinabmw
    Dołączył
    Oct 2007
    Posty
    3,221
    BMW
    było 730i V8 manual SATIN CHROME co mnie pokusiło by je sprzedać???
    Skąd
    okolice Sulechowa
    Cytat Zamieszczone przez marek-ogi Zobacz posta
    Witam , 7 z zamienionym silnikiem to moje :) . Było 5.0 jest m30b35 , do wymiany jest nie tylko silnik ,skrzynia ,wiązki do tego i komputery czy też dyfer. Musisz się liczyć z wymianą chłodnicy, serwa ,wału , przeróbką podłączenia przewodów do kompresora klimy /w m30 jest inna pompa, a z 5.0 nie pasują mocowania łap do silnika/ , zbiornik spryskiwaczy i zapewne kilka innych drobiazgów o których zapomniałem . Przeróbki dokonywał poprzedni właściciel,ale znam całą historię /chyba/ i niestety do teraz mam kilka problemów z którymi trudno sobie poradzić, zwłaszcza z elektryką . Koszt części nie jest mały i do tego musisz mieć kogoś kto to ogarnie ,a nie zrobi jakiejś składanki z którą będziesz miał problemy . Przemyśl to dwa razy i jeszcze jeden dla pewności czy warto.

    Pozdrawiam Marek.
    Marek prawdopodobnie o Tobie pisałem kilka postów wcześniej.
    Paweł przemyśl sprawę czy warto, może lepiej zamienić lub kupić drugi pojazd.
    Ostatnio edytowane przez rodzinabmw ; 29-05-2011 o 22:13

  5. #5
    Vip Vip Awatar Dzuda
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    10,289
    BMW
    E32 735i ; MB 560 SEC 88'
    Skąd
    Sandomierz
    Cytat Zamieszczone przez rodzinabmw Zobacz posta
    Marek prawdopodobnie o Tobie pisałem kilka postów wcześniej.
    McGuma ma też 2,5 w budzie z V12

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik Awatar MCGUMA
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    616
    BMW
    e32 735i, e46 318, ex(e30 325i touring, e30 325i coupe, e30 318 sedan, )
    Skąd
    Mielno/Koszalin
    Cytat Zamieszczone przez Dzuda Zobacz posta
    McGuma ma też 2,5 w budzie z V12
    hehew e32 3,5 bo 2,5 to za mało :D m50b25tu w e30 :)

    Ja taki zabieg robiłem ok 6lat temu i wogole niczego nie żałuje,uwielbiam stare poczciwe m30 :).

    Roboty nie było dużo,trochę przy elektryce,wydechu a najlepiej kupić cały komplet od r6.Most zmieniałem bo w v12 był 2,91 i na 3 biegu 190 wyciągałem :D,częsci wału wymieniłem,zegary i jeszcze parę rzeczy.Jak sobie przypomne coś konkretnego to napiszę
    Jest e32 7xx,E30 325i 24v swap na e30 335i :) i sprzedane :(

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    179
    BMW
    E32 725 M50B25
    Skąd
    DWR
    W mojej maszynie było kiedyś 5.0 a teraz jest M50B25 192KM

    Odpycha się dobrze i jest tani w obsłudze tj nic się z nim nie dzieje :D

    Przeróbke robił poprzedni właściciel , z tego co wiem to dorabiał wał , a tak to wszystko pasuje
    Zobacz Czarnulę :) -> www.7erczarnula.jpg.pl

  8. #8
    Doświadczony Użytkownik Awatar rodzinabmw
    Dołączył
    Oct 2007
    Posty
    3,221
    BMW
    było 730i V8 manual SATIN CHROME co mnie pokusiło by je sprzedać???
    Skąd
    okolice Sulechowa
    Luki podejrzewam, że Pawłowi chodzi o spalanie-nie oszukujmy się V12 to najbardziej paliwożerny silnik w E32 i nie tylko zresztą. sam chciałem V12 ba nawet miałem okazje zamienić swoje V8 na V12 i to w wersji HL ale żona mnie ostudziła. Przy dzisiejszych cenach paliwa jeśli ktoś używa często jak ja 7er to koszty paliwa rosną i rosną a nie każdy zarabia tyle co by chciał. Paweł szuka najlepszego rozwiązania by zachować "budę" no ale jak by nie patrzeć koszty bedą mimo wszystko. Najlepszym wyjsciem jest zamiana lub kupno innego pojazdu do wożenia 4 liter a V12-garaż i weekendy.

  9. #9
    Vip Vip Awatar PawelM.
    Dołączył
    May 2009
    Posty
    844
    BMW
    ex E32 750iL 1988r.
    Skąd
    Marki
    Blog
    15
    dzięki wszystkim za konkretny odzew. Przepraszam ale moja praca jest taka, że mam mało czasu i słaby dostęp do netu dlatego też późna odp. Ogólnie w tym momencie mój silnik i skrzynia są bardzo ok i nie chcę nic kombinować. pomyślałem o przyszłości kiedy może się okazać, że silnik do remontu a wtedy to nie są małe koszta choć nie mówię, że tego bym nie zrobił. Budę mam zdrową więc na pewno nie chcę się przesiadać do innej. V12 to piękna sprawa i mimo wielu problemów które miałem jestem nią zauroczony i żaden inny motor tego mi nie da. Jeśli chodzi o spalanie to fakt jest duże ale przy moich przebiegach itp to wcale mnie nie boli aż tak. Ogólnie podsumowując pytałem teoretycznie by wiedzieć czy w ogóle myśleć i czytać o tym temacie.

    ps. Zmiana silnika to duża ingerencja ale jak pomyśle i podliczę przeróbki (tj. doposażenie) auta w różne fanty to i tak vin nie zgadza się nawet w połowie :)

    dziękuję jeszcze raz za odzew

    Cytat Zamieszczone przez BRABUS Zobacz posta
    kolego, swapuja v8 do e30, wiec czemu do e32 maja nie zeswapowac? problemem jest tylko ciezki silnik, a co za tym idzie tu juz trzeba miec porzadny sprzet zeby go wytargac. Jesli jestes zainteresowany, moge podpytac mojego dobrego znajomego czy by sie tym zajal i jak by to wygladalo cenowo. Sam jezdzi/jezdzil zeswapowana Nexia na 3.0 z Omegi ;)
    dzięki Brabus ale jak na razie to tylko teoretyczne pytanie. Jakby co będę pamiętał :)
    Ostatnio edytowane przez PawelM. ; 29-05-2011 o 23:35
    ...And on the 7th day God created the... 7er...

  10. #10
    Zaawansowany Użytkownik Awatar benyhp
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    243
    BMW
    e32 m30b30 1991
    Skąd
    Zduńska Wola
    Ja sprzedaję swoje e32 w którym jest zdrowiutkie R6 po remoncie. Jeżeli jesteś zainteresowany to możemy dogadać się i zejdę Ci nawet bardzo z ceny:) Jest w dziale sprzedam...

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •